• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.

  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2016 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.39, 30.09.2016

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.39, 30.09.2016

Публикуван на: 30/09/2016 Последна редакция: 17/05/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 39.2016 (107)

Активни потребители сигнализира собствениците на Мтел и Теленор за проблемите при предсрочно прекратяване на договор в България

     Асоциация Активни потребители изпрати сигнали до собствениците на компаниите Telecom Austria и Telenor Group, представени у нас чрез действащите мобилни оператори  Мтел и Теленор, относно високите неустойки при предсрочно прекратяване на договор. Както вече ви запознахме преди два месеца, председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов обяви, че са постигнати споразумения с два от мобилните оператора (Мтел и Виваком) за намаляване на неустойките при предсрочно прекратяване на договори до три месечни такси. Оказа се, че Мтел възнамерява да не прилага тази възможност към абонатите сключили договор преди 1 юли 2016. С третия оператор (Теленор) все още не е постигнато споразумение, но очакваме той също скоро да въведе тази промяна, за да не се стига до принуда по съдебен път.

     Припомняме че досегашната практика предвижда при предсрочно прекратяване отношенията с телеком да се изисква заплащане на месечните такси за целия оставащ период от договора. Тези практики се основаваха на клаузи от общите условия, които противоречат на Закона за защита на потребителите и следователно могат да бъдат обявени за нищожни от съда.

Търговските вериги предлагат да подържат определен обем български стоки

     Нова инициатива, свързана с постигане на споразумение с Министерството на земеделието и храните за продажба на определен процент български стоки, са проявили представителите на търговските вериги у нас. За сега се обмисля споразумението да бъде за над 50% предлагане на местни стоки. Подобна практика вече има в Румъния, където веригите са задължени да продават поне 15% румънски стоки.
     Хранителните стоки, произвеждани в България, вече са достатъчни по обем и с добро качество. С всяка изминала година делът на потреблението им се повишава.

Банките да предоставят реални услуги срещу събираните такси

     Нови такси за обработка и обслужване на запор са започнали да въвеждат повечето банки у нас. Първата е еднократна - за обработка на запор между 15 и 30 лв. и месечна - за обслужване на запор от 8-10 лв. Чрез тях не само, че не се предоставят реални услуги, но налагат такса за част от правосъдна дейност излизайки от понятието трето лице, което има задължения и получават неочаквани за тях права и приходи.Според адвокат Валентина Иванова банките се опитват по един или друг начин да си набавят допълнителна печалба. Според нея, около две трети от таксите им не представляват такси за реални услуги.

"Нека, например, някой от банкерите да ми обясни какво означава такса „дебитен оборот", която плащаме от няколко години насам. Тя се удържа месечно от клиента, когато през сметката си извършвате плащания, отделно от таксата, която се взема за всеки превод на средства. Няма услуга тук. А какво означава таксата за поддръжка на сметката? Каква е тази поддръжка, какво й поддържат след като това се прави през софтуера? Когато е въведен софтуера в банката той е бил заплатен, оттам нататък имаме годишна такса и се предполага, че разходът на банката е компенсиран. Откъде накъде следва да се плаща и всеки месец такса поддръжка," пита адв. Валентина Иванова.

Нашият коментар

Таксите не са подвластни на свободно договаряне, както стоките и услугите, които закупуваме. Затова трябва да бъдат поддържани в разумни граници срещу реално предоставени услуги. Ако банките не го разбират, европейските регулации скоро могат да им го наложат.

Световен ден на туризма

     На 27 септември се чества Световният ден на туризма. Добрата новина е, че Комисията за защита на потребителите отчита летния сезон като добър и сравнително спокоен. За трета година има намаление на общия брой нарушения на туристическия пазар. През активния сезон комисията е извършила над 2500 проверки в черноморски туристически обекти. Между 6 и 8% са констатираните нарушения. Най-често това са липсата или заблуждаващата информация в хотелите и заведенията за хранене. Около 80 са забранените от комисията нелоялни търговски практики по морето от началото на годината. Активно се следи и за опасни стоки. В началото на летния сезон, например, е предотвратен вносът на над 7000 надуваеми артикула. Временно са спрени две опасни услуги - батут и водни пързалки в аква парк. Взети са около 30 проби на предлагани в заведения алкохолни напитки. В четири от тях има отклонения.

„Потребителската кошница“ по БНТ 2

ДОБРИ НОВИНИ ЗА ЛЮТЕНИЦАТА

Есента дойде с първия студен дъжд, със сладкия мирис на печени чушки и оживление по пазарите. В домакинствата с традиции за приготвяне на зимнина се коментират най-вече цените – колко ще струват лютеницата и царската туршия? Към средата на септември цената на едро на доматите е 88 ст. за кг – със 7 ст. по-малко от седмица по-рано. Червените чушки са стрували на едро по 96 ст. – 11 ст. По-малко от началото на месеца. Зелените чушки са поевтинели на едро с 16 ст. до 88 ст. за кг. В магазините, обаче, цените на дребно са почти два пътипо-високи от цените на едро.Потребителите да решат дали не е време да "наказват" търговци, които откровено се заиграват с повишеното търсене на храни.

И още - в "Потребителската кошница" на 1 октомври от 13 ч.

Вижте още материали от предаването"Потребителската кошница" по БНТ.

ПОЛЕЗНА ИНФОРМАЦИЯ

Означения за автомобилните гуми

Върху всяка една гума има букви, номера и символи, които при правилно разчитане ни осигуряват възможност да разберем къде са произведени, какъв е състава им, за какви автомобили се препоръчват, за каква скорост са и т.н. вижте ТУК.

Кодове за етикети на обувки

Какво означават знаците, които се поставят на етикетите на обувките? Вижте ТУК.

Кодове за времето

Какво означават кодовете зелено, жълто, оранжево и червено, които чуваме всеки ден в прогнозата? Вижте ТУК.

Разделно събиране на електрическо и електронно оборудване

Събирането на излязло от употреба електическо и електронно оборудване (ИУЕЕО) се извършва от „Елтехресурс” АД и „Екобултех”. За удобството на гражданите е създадена възможност за организиране на предаването на ИУЕЕО и в неработни дни.

София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе

Разделно събиране на стари превозни средства

Собствениците на излезли от употреба моторни превозни средства (ИУМПС) са длъжни да ги предават на площадки за събиране и временно съхраняване или в центрове за разкомплектоване.

Списък на дружества за събиране на ИУМПС от районите на столична община

Разделно събиране на опасни отпадъци от домакинствата в София

График по райони за изхвърляне опасните отпадъци в поставени за целта контейнери.

График за разделно събиране на опасни отпадъци от домакинствата

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia