• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.

  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2017 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.8, 24.02.2017 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.8, 24.02.2017 г.

Публикуван на: 24/02/2017 Последна редакция: 01/03/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 8.2017 (127)

В Германия забраниха куклата Cayla

     Свързана с интернет кукла е била забранена от германските регулатори, защото може да шпионира децата, които я използват. От агенцията съветват родителите, да прекратят използването на играчката.

    Активни потребители припомня, че през 2016 Норвежката потребителска организация сигнализира за проблеми със свързани с интернет играчки, които позволяват шпиониране и навлизане в личното пространство на децата. Представяме накратко, какво е установено:

1. Липса на безопасност - С прости стъпки, всеки може да поеме контрол над играчките и да записва разговорите, чрез мобилен телефон.

2. Нищожни договорни условия - Преди да използват играчката, потребителите трябва да се съгласят с условието, че лични данни могат да се използват за целева реклама и тази информация може да бъде споделяна с неназовани трети страни.

3. Личното пространство на детето е нарушено - всичко, което детето казва на куклата се предава в базата на компанията Nuance Communications, които са специализирани в областта на технологиите за разпознаване на реч.

4. Децата са обект на скрита маркетинг: Играчките са вградени с предварително програмирани фрази, подкрепящи различни търговски продукти. Например, Cayla щастливо говори колко обича различни филми на Дисни. Същевременно, фирмата производител има търговски отношения с Дисни.

ЕП иска повече безопасни алтернативи на химическите продукти

     Въпреки че спомагат за бързия и ефективен растеж на растенията, химическите пестициди носят потенциални рискове за здравето на хората, животните и околната среда. Според Европейският орган за безопасност на храните около 45% от храните, които консумираме, съдържат остатъци от пестициди, а в 1,6% от случаите нивата са над законово допустимите. Европейският парламент иска да насърчи употребата на пестициди с нисък риск за здравето и да опрости процеса на одобрение.

     На 15 февруари депутатите одобриха резолюция, в която призовават за ускоряване на процедурата за оценяване и регистрация на биологични пестициди с нисък риск за здравето. Парламентът иска Европейската комисия да представи конкретно законодателно предложение преди края на 2018 година. Досега само седем активни вещества, класифицирани като алтернативи с „нисък риск“, са одобрени за употреба в ЕС.

Горчиви ядки

     Постоянно се появяват нови вериги павилиони и сергии за ядки и сушени плодове. От пазарите те настъпват и към центровете на градовете. Експертът съветва: Консумацията на ядки и сушени плодове трябва да бъде умерена.

  • Много опасни са съдържащите се в тях, особено във вносните от топли страни, смъртоносни афлатоксини.
  • Нормите за техния прием е в микрограми на килограм.
  • Ядките са един от най-силните и опасни алергени.
  • Върху храните с ядки и при продажба в насипно състояние трябва да има предупреждение за риска от алергични реакции.
  • По правило българските ядки не съдържат афлатоксини.

"Потребителската кошница" по БНТ 2

Токов „удар“ с щастлив край

Нашето предаване първо се включи в темата за свободния енергиен пазар у нас и възможността всяка фирма и домакинство да купуват на него ток без посредничеството на неособено обичаните ЕРП-та. Днес ви показваме един „токов удар“ с щастлив край. Как д-р Чолаков надви монопола и намали сметката си за ток с над 50%?

Гледайте в "Потребителската кошница" на 25 февруари от 13 ч.

Вижте още материали от предаването "Потребителската кошница" по БНТ.

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia