• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.

  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2017 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.12, 24.03.2017 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.12, 24.03.2017 г.

Публикуван на: 24/03/2017 Последна редакция: 31/03/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 12.2017 (131)

Опасните стоки

   В дните около Световния ден на потребителите Европейската комисия представи своя годишен доклад за опасните стоки в ЕС през 2016г. От общо 2044 съобщения за забранени стоки поради опасност, близо една трета от забранените опасни стоки са били детски играчки, следвани от моторните превозни средства и електроуредите, а топ 5 на опасните допълват текстилните изделия и детските артикули. Най-честите рискове са риск от нараняване, химически риск или риск от поглъщане.

   53% от опасните стоки са дошли от Китай (с 9% по-малко отколкото през 2015), след тях са изделията с произход от ЕС, САЩ и Турция. Все още обезпокоителен е фактът, че в 158 от 2044 случая произходът на стоката остава неизвестен.

   Най-много опасни продукти е докладвала Германия (319), следвана от Испания (224) и Франция (199). България е сигнализирала за 110 опасни продукта, от които 39 текстилни изделия и 10 детски артикула.

За какво да внимавате преди покупка на стоки

   Преди закупуване на стока или услуга, интересът на потребителя предполага да се фокусира върху търсене на информация, сравнения и оценка на алтернативите. По този начин потребителят прави своя информиран избор. За тази цел в няколко броя ще ви запознаем с примери за какво да внимавате и как да проучвате преди покупка.

Използване на търсачка в Интернет

    Какво трябва да знаете при търсене и филтриране на информация относно стоки и услуги в Интернет използвайки търсещи машини?

  1. Предимства
  • Интернет дава достъп до онлайн магазини из целия свят и може да бъде полезен с това да се проверяват оферти в други държави.
  • Имате възможност за бързо сравнение на цени.
  • Могат да се използват множество филтри с цел прецизиране на резултатите от търсенето.
  • Разширеното търсене на информация и избор на конкретни думи помага занамирането на най-желаните стоки и услуги.
  1. Недостатъци и рискове
  • Търсачките не са неутрални. Това означава, че резултатите от търсенето на стоки и услуги могат да са повлияни от реклама и маркетинг.
  • Различните търсачки ще дадат различни резултати за стоки и услуги.
  • Обикновено потребителите се вглеждат само в резултатите от търсенето само на първата страница. Там чакат и всички реклами. Най-полезните резултати не винаги са на първата страница.

Да направим автомобилите по-икономични

Активни потребители участва в кампанията на Европейската потребителска организация (BEUC) за по-добри права на потребителите. В тази връзка всяка седмица представяме по една тема.

Какъв е проблемът:

   Потребителите плащат твърде много за гориво, а замърсяването на околната среда много повече, отколкото е доспустимо и рентабилно.

Какъв е мащабът на проблема:

Финансов – разходите за намаляване на вредните емисии на дизеловите автомобили например не водят до реално значими ефекти. Европейската потребителска организация BEUC представи изследване през ноември 2016 г., което демонстрира, че електрическите автомобили могат да се превърнат в най-добрата опция за потребителите по отношение на разходите през следващите 10 години.

Здравословен – дължи се на твърде високото ниво на замърсяване на въздуха.

Екологичен – автомобилите допринасят за около 12% от парниковите емесии в атмосферата.

Какво искаме:

  1. По-амбициозни и задължителни цели за емисиите от СО2.
  2. Актуализиране на енергийния стикер за нови автомобили.

Как това може да се постигне:

  • Създаване на ново законодателство за определяне на въглеродните емисии след 2021 г. (след изтичане на Регламент (ЕС) № 333/2014 за определяне на реда и условията за постигане на намаляване на емисиите на въглероден диоксид за 2020 г. от нови леки автомобили).
  • Въвеждане на нова процедура за изпитване на вредните емисии от автомобилите.
  • Преразглеждане на Директива 1999/94/ЕО относно наличието на потребителска информация за икономия и емисиите на CO2 на горивата при нови автомобили.
  • Приемане и прилагане на законодателство за одобряване и контрол на емисиите.

    "Потребителската кошница" по БНТ 2

    В челната шестица

    Последното проучване „Евробарометър“ сочи, че 49% от българските граждани имат доверие на европейските институции. Така ние се нареждаме на шесто място по доверие сред народите на Обединена Европа. Според българите, свободното придвижване е най-добрият резултат от членството ни в ЕС. Европейската политика за работа и живот в друга страна-членка се одобрява най-много от сънародниците ни. Къде тук се нареждат политиките за защита на потребителите?

    Научете от "Потребителската кошница" на 25 март от 12 ч. 

    Вижте още материали от предаването "Потребителската кошница" по БНТ.

    Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

    Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

    Най-лесно може това може да направите ТУК.

    Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
    Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
    Tweet
    Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
    RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

    Aktivnipotrebiteli.bg:

    • Институции |
    • Нашите услуги |
    • Абонамент

    За Активни потребители:

    • За нас |
    • Проекти |
    • Мисия |
    • Отчети |
    • Съобщения за пресата |
    • Издания |
    • Правила за ползване |
    • Карта на сайта

    Абонирайте се за безплатния
    бюлетин на Активни потребители.

    Абонирай

    AzonMedia