FLEARY
 |
Финансовите пазари стават все по-комплексни и затова е необходим цялостен процес на финансово образование, който да даде възможност за информирано вземане на решения по всички аспекти, свързани с личните финанси.
|
Финансовата грамотност обаче е особено ниска сред младите хора в социален риск. Изследвания показват, че именно тази група е принудена да взема икономически решения и да се справя с финансови продукти без необходимите базови познания. В същото време гласовете на младите възрастни не се включват при разработването на учебни програми по финансова грамотност, а това е от съществено значение за предоставянето на реални решения, съобразени с техните нужди, което би им позволило да бъдат по-активни, самостоятелни и предприемчиви.
Проектът FLEARY цели да отговори на необходимостта от осигуряване на икономически, финансови и дигитални познания на потребители, които могат да бъдат особено уязвими и се нуждаят от специфична защита – като младите хора. Тези познания трябва да формират минимум културен фонд, който бъдещите спестители трябва да притежават, за да управляват по-добре своите финанси.
Целта на предложението е да доближи младите хора до все по-актуалната тема за спестяването и инвестирането по прост и достъпен начин, като се помогне за запълване на историческата празнина във финансовото образование между младите европейци.
Дейностите по проекта включват:
- Съвместно създаване на учебна програма по финансова грамотност: разработване на методология и учебно съдържание чрез участие на млади хора в риск от различни партньорски организации.
- Организиране на национални семинари: за мултиплициране на ефекта от процеса на съвместно създаване на учебна програма и за повишаване на капацитета и експертизата на професионалистите, работещи в сферата на потребителското образование и консултиране.
- Създаване на информационна и осведомителна кампания в основните социални медии (Facebook, Twitter, Instagram): разработване на кампания за социалните мрежи, насочена към информиране на гражданите и възпитаване на осъзнат подход към потреблението.
Консорциум по проекта:
- ASSOURT (Италия) – нестопанска асоциация, основана през 2002 г. с цел да насърчава социалната солидарност и защитата на гражданските права. AssoURT се стреми да защитава по легитимен начин, включително чрез правни средства, интересите на потребителите на радио, телевизионни и онлайн програми, както обществени, така и частни. Организацията работи за засилване на ролята на гражданите като участници в комуникационните процеси, следи рекламата за съответствие с нормативната уредба и насърчава инициативи с публични и институционални органи за защита на колективните интереси.
https://www.assourt.it/
- БНААП (България) – Българска национална асоциация „Активни потребители“, създадена през 1998 г. с цел защита на правата и интересите на потребителите чрез:
– предоставяне на информация в подкрепа на потребителския избор на пазара,
– оказване на помощ на потребители с нарушени права и интереси – консултации и правна помощ за предявяване на претенции в съдебен и извънсъдебен ред,
– лобиране за подобряване на законодателството – представяне на интересите на потребителите в процеса на формиране на публични политики и нормативни актове.
https://www.aktivnipotrebiteli.bg/
- CRE.THI.DEV (Гърция) – Creative Thinking Development е нестопанска организация, фокусирана върху изследвания и разработване на проучвания и планове за действие основно в областите на ученето през целия живот, културата, опазването на околната среда, иновациите, заетостта, местното развитие, здравето и спорта. Чрез мрежи и сътрудничество между органи, организации, бизнес асоциации на местно, регионално, национално, европейско и международно ниво, както и чрез партньорства с университети, компании, публични органи и обучителни центрове, CreThiDev улеснява обмена на знания, добри практики и експертиза за насърчаване на ученето през целия живот, зачитането на основни човешки права, устойчивото развитие, местното развитие и заетостта, здравето и благополучието, равните възможности, социалното включване, технологиите и иновациите.
https://www.crethidev.gr/
- IDEE IN FUGA – социална кооперация, работеща за социалното включване на хора в неравностойно положение и малцинства, с цел интегрирането им в обществото и осигуряване на достойнство чрез труд, подобряване на здравния и социалния им статус. Кооперацията е силно активна на местно ниво чрез организиране на социални дейности в рамките на структурирани проекти. Idee in Fuga се стреми да обучава отговорни лидери, които да бъдат носители на необходимата днес промяна, и да ги подкрепя в развитието на устойчиви проекти. Организацията извършва изследвания и социална промоция с цел предоставяне на информация в подкрепа на процеса на вземане на решения на своите членове и създаване на социални модели, които могат да се прилагат в цялата страна.
https://www.ideeinfugacoop.it/
Полезни материали
В процес на изготвяне

|
Финансирано от Европейския съюз. Възгледите и становищата, изразени тук, са единствено на автора/ите и не отразяват непременно тези на Европейския съюз или на Европейския съвет за иновации и Изпълнителната агенция за МСП (EISMEA). Нито Европейският съюз, нито EISMEA носят отговорност за тях.
|