• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника

    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони

    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Тест
  • Статии

  • Контролен орган

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Техника > Мобилни телефони > Статии > Роумингът - удобството и неговите недостатъци

Още по темата:

Смартфони и таблети ще имат енергийни етикети

ТЕСТ на фото функциите на смартфони (2014)

ТЕСТ мобилни телефони (2014)

Статия

Роумингът - удобството и неговите недостатъци

Публикуван на: 14/02/2006 Последна редакция: 05/04/2011
Tweet

Или как пограничните райони в България са “чужбина” за мобилните оператори Едва ли има телекомуникационна компания за мобилни връзки в света, която да не предлага на своите клиенти една от основните услуги – роуминг (от английския глагол "roam" – скитам, бродя). Роумингът е възможността да провеждаш разговори от собствения си GSM номер, когато се намираш на територия, обслужвана от друг мобилен оператор. Например не е нужно да сте абонат на “Дойче Телеком”, за да провеждате разговори от Германия с България или друга страна – достатъчно е да разполагате с личния си апарат и своя абонатен номер. Естествено тази услуга се заплаща допълнително, и обичайно на доста по-висока цена от избраната тарифа за разговори в мрежата на дадения мобилен оператор. Удобството на роумингът е безусловно, но често стават и неприятни изненади. Те засягат основно хората, които живеят в пограничните райони, или пък например почиващите на море. Те често са сюрпризирани от огромни сметки за мобилните си телефони. Оказва се, че без да са напускали България, са говорили от Гърция, Румъния, Турция. Причината е в по-слабото покритие на нашата територия от българските мобилни оператори. На практика потребителят е водил междуселищни разговори, а те са таксувани като международни. Абонатът не може да оспори сметката си и отговорността се носи предимно от самият него. В подобни случаи мобилните оператори категорично заявяват, че не могат да обезщетят пострадалите, тъй като неведнъж са предупреждавали абонатите си, че трябва да изберат мрежата на съответния оператор, за да не минат разговорите им през базовата станция на чужд оператор, когато са в близост до границата. По същия начин и при минаване през КПП, например на гръцка или сръбска територия, още известно време абонатът остава в мрежата на българския мобилен оператор. Абонатите, които са “ужилени” са с активирана услуга “Международен роуминг”. Обикновено апаратите са включени на автоматичен режим за търсене на мрежа. Когато абонатът попадне в район, където неговият оператор няма добро покритие, а сигналът на мобилен оператор от съседната държава е по-силен, апаратът автоматично избира чуждата мрежа. Така дори обаждането към потребителя се таксува скъпо като международен разговор, защото, когато е в чужбина, абонатът плаща международната връзка, а на този, който го търси от България, се таксува само обаждане до мобилен телефон. Такива проблеми има около Силистра, Русе и др. крайдунавски градове, също в Тополовград и навсякъде по гръцката и турската граница. Особено опасно е през лятото по крайбрежието, тъй като проводимостта над водния слой се увеличава и вълните могат да изминат стотици километри. Имало е случай апарат на абонат, който е на почивка на нашето Черноморско крайбрежие, да бъде управляван от базова станция на украински мобилен оператор. Комисията за регулиране на съобщенията не може да санкционира мобилния оператор, нито пък да го задължи да обезщети пострадалите абонати, защото практически няма нарушение на лиценза. СЪВЕТЪТ НА БНАП: Операторите няма да дадат съвет на абонатите си да преминат на ръчен режим, като тръгнат на почивка на море или ако живеят в Балчик, Варна, Бургас, Царево или другаде близо до границата, защото не са задължени да го направят. За да се предпази, потребителят трябва да превключи на ръчен режим функцията "избор на мрежа" на своя апарат.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia