• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
    • С вашите въпроси за еврото (част 5)
    • Цифровото евро – помощник или „дигитално робство“?
    • За парите в личния портфейл и в държавата
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало

Още по темата:

Седмичн бюлетин брой 22 (548)

За парите в личния портфейл и в държавата

Местни обучения по потребителско право

Статия

Награди за най-лош продукт 2008

Публикуван на: 27/02/2009 Последна редакция: 18/04/2011
Tweet
photo

Tesco - в опит да заглуши критиките

Първата награда отиде за една от най-големите световни вериги супермаркети - Tesco (Теско), която заведе дело срещу трима тайландски граждани на обща стойност 34.32 милиона американски долари. Причината - гражданите са критикували политиката на компанията за глобално разрастване.

Веригата генерира 21% от печалбата си през 2007г. от Азия, като само в Тайланд са отворени 106 магазина през същата година. Това стремглаво разрастване поражда въпроси относно ефекта на големия бизнес върху местните малки търговци и избора на потребителите.

Затова е нормално да се породи и критика срещу политиката на големите вериги. Подобни безкомпромисни опити да се заглуши гласа на недоволните, като завеждане на дело за милиони долари, обаче повдигат въпроси като - с каква репутация желае да се ползва компанията, колко е загрижена тя за проблемите на потребителя, не цели ли само чиста печалба.

Опасна кампания на Kellogg's и Lego

Обединени в поредната безразсъдна маркетингова стратегия Kellogg's и Lego (Келог и Лого) произвеждат два опасни за децата продукти - бонбони за смучене, които наподобяват много малки пластмасови тухлички на Lego. Опасността за децата е повече от очевидна - може да настане объркване кое е за ядене и кое за игра и децата да погълнати  пластмасови части на Lego.

Тези опасни продукти спечелиха второто място на двете компании в тазгодишните награди за най-лош продукт.

Фармацевтичен гигант за бясна рекламна кампания

Третото място за най-лош продукт отиде при фармацевтичния гигант Eli Lilly (Ели Лили), които проведе много скъпа и разточителна рекламна кампания на своя продукт Cialis - третиращ еректилна дисфункция. Международните продажби на продукта достигат 1.1 милиарда долара през 2007г. и не е изненадващо, че компанията харчи 152 милиона долара само за рекламната кампания в САЩ.

Мненията за ползите и ефекта от медикамента обаче са различни. Независими изследвания оспорват ефективността му, а също и сочат, че продуктът има странични ефекти.

Samsung - продава не само телевизори, но и танкове

Знаете ли, че Samsung (Самсунг) не прави само телевизори и електроника? Военното подразделение на фирмата произвежда танка К-9, като едни от най-големите му клиенти са армиите на Турция и Южна Корея.

Samsung си спечели четвъртото място в тазгодишните награди заради рекламно видео, промоциращо тази му дейност с посланието Samsung „се стреми към мир по света". На интернет страницата на компанията пише, че Samsung „работи активно за благополучието на обществата по света".

Потребителите обаче имат право да знаят дали като си купуват телевизор не подпомагат и военната индустрия. За много потребители с активна гражданска позиция това би повлияло значително на избора им.

Toyota - екологична кампания

Петата награда отива при Toyota (Тойота) заради съмнителни екологични послания. Рекламната кампания на Toyota твърди, че „най-доброто, което можем да направим за природата, е да ограничим максимално влиянието си върху нея", но при наличието на богатата гама автомобили, които компанията предлага, това послание е най-малко лицемерно.

Друга рекламна кампания на модела RAV4 Diesel заявява, че "Това е колата, която природата би искала да притежава". Но дали и природата би се съгласила, особено при 170г/км емисии въглероден диоксид, отделяни от автомобила?

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia