Статия
Награди за най-лош продукт 2008
Tesco - в опит да заглуши критиките
Първата награда отиде за една от най-големите световни вериги супермаркети - Tesco (Теско), която заведе дело срещу трима тайландски граждани на обща стойност 34.32 милиона американски долари. Причината - гражданите са критикували политиката на компанията за глобално разрастване.
Веригата генерира 21% от печалбата си през 2007г. от Азия, като само в Тайланд са отворени 106 магазина през същата година. Това стремглаво разрастване поражда въпроси относно ефекта на големия бизнес върху местните малки търговци и избора на потребителите.
Затова е нормално да се породи и критика срещу политиката на големите вериги. Подобни безкомпромисни опити да се заглуши гласа на недоволните, като завеждане на дело за милиони долари, обаче повдигат въпроси като - с каква репутация желае да се ползва компанията, колко е загрижена тя за проблемите на потребителя, не цели ли само чиста печалба.
Опасна кампания на Kellogg's и Lego
Обединени в поредната безразсъдна маркетингова стратегия Kellogg's и Lego (Келог и Лого) произвеждат два опасни за децата продукти - бонбони за смучене, които наподобяват много малки пластмасови тухлички на Lego. Опасността за децата е повече от очевидна - може да настане объркване кое е за ядене и кое за игра и децата да погълнати пластмасови части на Lego.
Тези опасни продукти спечелиха второто място на двете компании в тазгодишните награди за най-лош продукт.
Фармацевтичен гигант за бясна рекламна кампания
Третото място за най-лош продукт отиде при фармацевтичния гигант Eli Lilly (Ели Лили), които проведе много скъпа и разточителна рекламна кампания на своя продукт Cialis - третиращ еректилна дисфункция. Международните продажби на продукта достигат 1.1 милиарда долара през 2007г. и не е изненадващо, че компанията харчи 152 милиона долара само за рекламната кампания в САЩ.
Мненията за ползите и ефекта от медикамента обаче са различни. Независими изследвания оспорват ефективността му, а също и сочат, че продуктът има странични ефекти.
Samsung - продава не само телевизори, но и танкове
Знаете ли, че Samsung (Самсунг) не прави само телевизори и електроника? Военното подразделение на фирмата произвежда танка К-9, като едни от най-големите му клиенти са армиите на Турция и Южна Корея.
Samsung си спечели четвъртото място в тазгодишните награди заради рекламно видео, промоциращо тази му дейност с посланието Samsung „се стреми към мир по света". На интернет страницата на компанията пише, че Samsung „работи активно за благополучието на обществата по света".
Потребителите обаче имат право да знаят дали като си купуват телевизор не подпомагат и военната индустрия. За много потребители с активна гражданска позиция това би повлияло значително на избора им.
Toyota - екологична кампания
Петата награда отива при Toyota (Тойота) заради съмнителни екологични послания. Рекламната кампания на Toyota твърди, че „най-доброто, което можем да направим за природата, е да ограничим максимално влиянието си върху нея", но при наличието на богатата гама автомобили, които компанията предлага, това послание е най-малко лицемерно.
Друга рекламна кампания на модела RAV4 Diesel заявява, че "Това е колата, която природата би искала да притежава". Но дали и природата би се съгласила, особено при 170г/км емисии въглероден диоксид, отделяни от автомобила?
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous