• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
    • С вашите въпроси за еврото (част 5)
    • Цифровото евро – помощник или „дигитално робство“?
    • За парите в личния портфейл и в държавата
    • Рекордна подкрепа за еврото
    • Фантом ли е спекулата?
    • Кога да сменим левовете в евро
    • Двойното обозначаване на цените
    • Kакво се случва с небанковите финансови услуги?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025

  • Седмичен бюлетин брой 1 (525)
  • Седмичен бюлетин брой 2 (526)
  • Седмичен бюлетин брой 3 (527)
  • Седмичен бюлетин брой 4 (528)
  • Седмичен бюлетин брой 5 (529)
  • Седмичен бюлетин брой 6 (530)
  • Седмичен бюлетин брой 7 (531)
  • Седмичен бюлетин брой 8 (532)
  • Седмичен бюлетин брой 9 (535)
  • Седмичен бюлетин брой 10 (536)
  • Седмичен бюлетин брой 11 (537)
  • Седмичен бюлетин брой 12 (538)
  • Седмичен бюлетин брой 13 (539)
  • Седмичен бюлетин брой 14 (540)
  • Седмичен бюлетин брой 15 (541)
  • Седмичен бюлетин брой 16 (542)
  • Седмичен бюлетин брой 17 (543)
  • Седмичен бюлетин брой 18 (544)
  • Седмичен бюлетин брой 19 (545)
  • Седмичен бюлетин брой 20 (546)
  • Седмичен бюлетин брой 21 (547)
  • Седмичн бюлетин брой 22 (548)
  • Седмичен бюлетин брой 23 (549)
  • Седмичен бюлетин брой 24 (550)
  • Седмичен бюлетин брой 25 (551)
  • Седмичен бюлетин брой 26 (552)
  • Седмичен бюлетин брой 27 (553)
  • Седмичен бюлетин брой 28 (554)
  • Седмичен бюлетин брой 29 (555)
  • Седмичен бюлетин брой 30 (556)

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2025 > Седмичен бюлетин брой 30 (556)

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?
ТЕСТ Спирали за очи (2012)
Има ли безвредна козметика?

Кампания

Седмичен бюлетин брой 30 (556)

Публикуван на: 25/07/2025
Tweet
photo

   С вашите въпроси за еврото: А какво се случва с небанковите финансови услуги?   

      С окончателното потвърждаване на датата 1 януари 2026 г. за въвеждане на еврото и у нас, публичното пространство „завря“ от притеснения – главно за цените и доходите. В центъра на вниманието попадна главно пазарът на стоки. Но какво се случва на пазара на небанкови финансови услуги? Как ще се защитават интересите на потребителите на застрахователни, осигурителни и инвестиционни продукти и услуги? Към кого могат да се обръщат те с въпроси и за помощ при проблеми?

Към пълния текст

 

   Неустойките на А1   

      В поредица от материали разглеждаме практиките и клаузите на операторите при прекратяване на договор, индексация на цените, незаконни такси, допълнителни услуги и непоискани услуги. В настоящата статия разглеждаме практиката на оператора А1 и неустойките, които се налагат.

 

Кои са неустойките на този оператор и как съдебната практика гледа на тях?

      Преимуществено съдът твърди, че за неустойките при посочените в договора обстоятелства не може да се извърши конкретна преценка от потребителя за размера на съответната оценка, защото липсва ясно, конкретно и достъпно на разбираем за потребителя начин информация за размера на дължимото и е заставен да тълкува волята на по-силната страна в правоотношенията, за да определи какъв би бил размерът на неустойките, които евентуално би дължал при прекратяване на договорите, респективно – не би могъл при сключването да прецени и да вземе аргументирано решение дали този размер не би се явил необосновано завишен с оглед евентуалните вреди за мобилния оператор.

     Съдът аргументира, че подобни неустойки излизат извън тяхната обичайна функция, а именно да обезщетят оператора, като се създават условия за неоснователно обогатяване за сметка на потребителя и се нарушава принципът на справедливост.

 

1. Неустойка при предсрочно прекратяване на договора в размер на оставащите абонаментни вноски до края на срока на договора, но не повече от три броя

(Решение № 530 от 7.05.2025 г. на ОС - Пловдив по в. гр. д. № 676/2025 г.)

(Решение № 122 от 15.05.2025 г. на ОС - Кюстендил по в. гр. д. № 97/2025 г.)

 

     Съдът счита, че когато е уговорена неустойка при предсрочно прекратяване на договор за услуга, в размер на всички или дори само няколко неплатени абонаментни вноски, всъщност мобилният оператор по прекратения договор цели да получи имуществена облага от потребителя в размер, какъвто би получил, ако договорът не е бил прекратен, но без да предоставя ползването на услугата по договора.

     Съдът счита уговорката за неустойка за средство за неоснователно обогатяване за оператора, който получава правото да претендира и получи уговорените месечни абонаментни такси по техния т. нар. "стандартен" размер, който е по-висок от уговорения в договора, без да предоставя услугата си. Съдът също така излага доводи за несъобразеност с размера на евентуалните вреди, които операторът би претърпял, и развива мотиви, че неустойката не може да е свързана с пропуснати ползи за пропуснатите месечни абонаменти, доколкото се предвижда предоставяне на определени услуги за абоната, които след прекратяването може да се предоставят на друг абонат.

     Съдът обръща специално внимание на размера на претендираната неустойка, защото е обвързана с т. нар. "стандартни" месечни абонаменти, които разкриват целта на тази клауза за икономически по-силната страна – да получи стандартни месечни абонаменти без да предоставя услугата. Съдът разглежда и ситуацията, в която на потребителя остават три и по-малко месеца от договора, в който случай операторът ще получи дори по-голяма сума без да предоставя услугата. Това според магистратите е и неравноправна клауза в смисъла, че потребителят е задължен да изпълни задължението си да плати услугата, а операторът да не е задължен да я предостави, въпреки плащането.

 

2. Неустойки, представляващи отстъпки от цената на месечни абонаментни такси за услуги

(Решение № 107 от 23.04.2025 г. на ОС - Хасково по в. гр. д. № 201/2025 г.)

 

     Основните доводи на съда са, че добавянето на неустойка в размер на разликата между стандартната и преференциалната цена, по същество превръща условията по договора като такива по безсрочен, тъй като в крайна сметка от потребителя ще се събере стандартна такса. Магистратите обръщат внимание, че подобна неустойка обезсмисля срочния характер на договора.

 

3. Неустойки, представляващи отстъпки от цената на устройството, предоставено на изплащане

(Решение № 143 от 18.03.2025 г. на ОС - Благоевград по в. гр. д. № 1323/2024 г.) 

 

     Съдът установява, че няма разписан алгоритъм, по който да се определя размерът на неустойката, и при липсата на такъв алгоритъм размерите се явяват неясни и произволно определени, без да е предвидено за потребителя да определи на ясен и разбираем език колко ще трябва да плати.

     Съдът намира за недопустимо впоследствие (при прекратяване) да се търси стойността на вече предоставена търговска отстъпка, защото е предоставена към момента на закупуване на устройството и формира крайната покупна цена. Цената е съществен елемент от договора, изрично договорена с потребителя, поради което търсенето на заплащане на тази отстъпка цели да увеличи продажната цена и с това изменя съществен елемент от договора без съгласието на потребителя, което е непозволено. В някои от решенията се твърди, че размерът на неустойката е произволно избрана. Съдебните състави посочват, че тази клауза за неустойка противоречи на чл. 143, ал. 2, т.13 от Закона за защита на потребителите.

     Чл. 143, ал.2 Неравноправна е клаузата, която:

     т.13 предвижда цената да се определя при получаването на стоката или предоставянето на услугата или дава право на търговеца или доставчика да увеличава цената без потребителят да има право в тези случаи да се откаже от договора, ако окончателно определената цена е значително завишена в сравнение с цената, уговорена при сключването на договора.

     Излагат се също и мотиви, че посочването на отстъпка от пазарната цена на крайното устройство не е достатъчно ясно дали съответстват на пазарните цени към съответните моменти.

 

4. Неустойка, представляваща обезщетение за обработка на просрочени задължения

(Решение № 4136 от 19.11.2024 г. на РС - Варна по гр. д. № 1786/2024 г.)

 

     Съдът аргументира нищожността на подобно обезщетение за обработка на просрочени задължения с факта, че това е типично правоотношение между две страни и не следва предварително и изначално за в бъдеще да се определя обезщетение в определен размер при липса на икономическа обоснованост за това.

     Същият характер на неустойка има и така наречената допълнителна услуга „повторно включване“, която към момента е в размер на 3.50 лв. с ДДС. Тази такса за допълнителна услуга се дължи, ако потребителят не заплати в 14 дневен срок своята фактура. Ако потребителят не заплати тази „допълнителна услуга“, не се възстановява достъпът до услугата, която се предоставя. Следователно тази допълнителна услуга е де факто неустойка за неизпълнение в срок и е неясно каква е икономическата обоснованост за това – дали за оператора възникват разходи.

     Тази неустойка дори не е уредена в договора или общите условия, а се препраща за нея в интернет сайта на оператора. Тя се налага наравно със спирането на достъпа до услугата и дължимата законна лихва върху просроченото задължение – следователно има троен характер на санкция. Въпреки това към момента (понеже е нова практика на оператора) съдебната практика е оскъдна и противоречива. (в този смисъл Решение № 4136 от 19.11.2024 г. на РС - Варна по гр. д. № 1786/2024 г.)

 

5. Клаузата на чл. 54. 12 от Общите условия на А1

(Решение № 207 от 10.12.2024 г. на ОС - Силистра по в. гр. д. № 425/2024 г.) 

 

     С клаузата на чл. 54. 12 от Общите условия на А1 се предвижда при забава на плащане на дължими суми повече от 124 дена автоматично да се прекратява договорът и да се начисляват неустойки. Съдът обаче почти еднозначно третира този въпрос в смисъл, че потребителят трябва да бъде писмено уведомен за развалянето на договора, както изисква чл. 87, ал. 1, изр. 2-ро от Закона за задълженията и договорите. Въпреки това съществува противоречива практика.

 

6. Индексация

(Решение №1021 от 16.07.2024 г. на ОС – Пловдив по в. гр. д. №910/2024 г.)

(Решение № 216 от 1.03.2025 г. на ОС - Варна по в. гр. д. № 2566/2024 г.)

 

     До 31.12.2024 г. в Общите условия на А1 се предвиждаше при инфлация над 1% да се индексират цените, но не предвиждаше, ако има дефлация, да се индексират цените в полза на потребителите. Така клаузата се явяваше в явен дисбаланс между по-силния и потребителя и нарушаваше добросъвестността и бе в ущърб на потребителите.

     Съдебните състави аргументират основно, че операторът не е предвидил намаление за потребителите, с което е нарушено изискването за добросъвестност и изключенията в ЗЗП не следва да важат – чл. 144, ал. 4 от ЗЗП.

ВАЖНО!

Все още в съдебната практика се наблюдават противоречия, тъй като в малко от съдебните решения се приема, че някои от клаузите не са неравноправни. Това разбира се, ще се промени в хода на натрупване на повече практика и същата на определен етап ще се уеднакви.

 

   В сезона на отпуските: Когато планирате почивката си   

      Потребители - наши читатели, споделиха: „Направихме резервация за 4-звезден хотел у нас с включена в цената закуска. Какво беше учудването ни, като всяка сутрин ни предлагаха готово купени банички – жилави и с извара, колбаси и кашкавал от най-ниското качество, които обикновено не поглеждаме в магазина. Чудехме се какво да дадем на децата за закуска. Рекламираният минерален басейн е така студен, че децата до обяд не могат да се къпят. Няма информация за източника на водата, нейния състав и температура“.  

      Според експертите в туризма, тази година се очаква бум на почиващите българи в родните морски, планински и балнео курорти. Това е добре – и за нашите семейства, и за бизнеса, и за финансите на държавата. Но, както ни учи опитът от минали сезони, много почиващи сънародници се сблъскват с нередности на туристическия пазар – невалидни оферти, некатегоризирани или неправилно категоризирани обекти, липса на обявени цени, на информация и други задължителни атрибути на туристическото предлагане, нарушаване на правилата на културното обслужване и др.

 

Преди да изберете 

     Какво трябва да имате предвид, когато планирате или организирате почивката си, за да не станете жертва на некоректни търговци? Съветът номер 1 на Комисията за защита на потребителите е: При избор на дестинацията за вашата почивка в България може да проверите в Националния туристически регистър дали туристическият обект, към който сте се насочили, е категоризиран или регистриран. При избор на организирана екскурзия или почивка може да проверите регистрацията на туроператора или туристическия агент в Националния туристически регистър, както и наличието на сключена застраховка „Отговорност на туроператора“.

 

Преди да подпишете договор

     Задължително е да се запознаете с всички услуги за пътуването в предоставената ви оферта, програма или предложение, като обърнете особено внимание на:

  • дестинацията, маршрута и периодите на престой, броя на включените нощувки;
  • вида на превоза, датите и часовете на отпътуване и връщане;
  • местоположението на местата за настаняване, предвидените хранения; посещенията/екскурзиите или другите услуги, включени в общата цена;
  • общата цена на туристическия пакет и условията за плащане;
  • обща информация за паспортните и визовите изисквания, информация относно здравните изисквания на избраната за пътуване държава;
  • информация за условията за сключване на договор за доброволна застраховка за покриване на разходите за прекратяване на договора за туристически пакет от страна на пътуващия;

     Необходимо е да си изяснете всички въпроси предварително. Винаги обръщайте особено внимание какви услуги са включени в заплащаната от вас цена. Често пъти извън цената на пътуването допълнително са посочени такси за посещавани обекти, билети, хранене и други, които могат да бъдат значителни и се налага да предвидите.

 

Нашите съвети

  • При подписване на договор за туристически пакет, задължително се запознайте освен с предварително предоставената ви информация за пътуването и с всички други условия по договора;
  • Туроператорът носи отговорност за изпълнението на туристическите услуги, включени в договора за туристически пакет, независимо от това дали тези услуги се изпълняват от него или от други доставчици на туристически услуги;
  • Туроператорът е длъжен да окаже съдействие на пътуващия, в случай че той изпадне в затруднение – нужда от лекар, действия във връзка с направена предварително застраховка;
  • Когато пътувате, задължително уведомявайте туроператора за всяко несъответствие, установено при изпълнението на туристическа услуга, включена в договора за туристически пакет – проблеми със стаята при настаняване, проблеми по повод допълнително платени услуги, места в превозните средства.

 

     При констатации, че туроператорът не е изпълнил свои ангажименти по договора, осигурете доказателства, които да потвърдят това – подписване на протокол на място, документи, доказващи направени промени. Важно е, ако ви се наложи да направите някакви допълнителни плащания, да пазите всички платежни документи. При невъзможност за решаване на проблема на място /по време на почивката или екскурзията/, може да предявите рекламация пред туроператора в срок до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното.

 

   „Активни потребители“ и в медиите   

 Гражданите не са информирани за цените и това ги обърква

Конкуренцията е решението срещу спекулата, не административният контрол

Събуди се...(19.07.2025) - Богомил Николов

 

   Пазарът в цифри   

  • Месечната инфлация за юни е 0.4%, а годишната инфлация е 4.4%.
  • Инфлацията е измерена чрез Индекс на потребителските цени (ИПЦ), като месечната инфлация се отнася за юни 2025 г. спрямо предходния месец, а годишната инфлация е за юни 2025 г. спрямо същия месец на предходната година.
  • През юни 2025 г. спрямо предходния месец най-голямо е увеличението на цените в групите: „Развлечения и култура“ (2.8%), „Ресторанти и хотели“ (1.3%), „Алкохолни напитки и тютюневи изделия“ (0.8%) и „Транспорт“ (0.7%).
  • Намаление е регистрирано в групите: „Облекло и обувки“ (-0.6%), „Съобщения“ (-0.2%) и „Разнообразни стоки и услуги“ (-0.1%).

 

   Календар на потребителя    

На 23 септември Испанската асоциация по стандартизация (UNE), CEN и CENELEC ще организират присъствено или онлайн ключовия семинар на тема „Акт за киберустойчивост (CRA - Cyber Resilience Act)“. Този семинар предлага изключителната възможност да: получите информация за CRA и стратегическата му роля в киберсигурността на ЕС; дискутирате с експерти как хоризонталните стандарти ще подпомагат прилагането на CRA; разберете как стандартизацията помага за смекчаване на рисковете и изграждане на дигитална устойчивост.

За повече информация: Workshop 'Cyber Resilience Act and Horizontal Standards' - CEN-CENELEC

 

До 17 октомври ЕК провежда консултация свързана с Европейския план за достъпни жилища/European Affordable Housing Plan. Тя обхваща строителните услуги и е особено актуална. Достъпна е на следния интернет адрес:https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/14670-European-affordable-housing-plan/public-consultation_en 

 

230 души от община Карлово ще повишат уменията си за безопасно поведение в интернет. Целта е да се повишат дигиталните и медийните умения на две уязвими групи – деца и младежи на възраст 9–15 години и възрастни хора над 55 години, които живеят в малките населени места на община Карлово. Проектът включва 10 местни читалища, чиито представители вече преминаха през специално обучение, и ще обучи 230 души да разпознават киберзаплахи, фалшиви новини, фишинг атаки и измамни инвестиционни платформи. Участниците ще се научат как да се предпазват от кражба на лични данни, фалшиви профили в социалните мрежи и зловреден софтуер. Остава към добрата идея да се присъединят и други общини и организации, за да се информират повече български потребители.

 

Над 56% от пълнолетните хора в ЕС са ставали жертва на онлайн измами в последните две години, сочат данни на Европейската комисия. Само в България ежедневно се подават около 30 сигнала за киберпрестъпления, а жертвите често губят между 20 000 и 40 000 евро при фишинг атаки, инвестиционни или романтични измами. Ниската обществена информираност продължава да бъде ключов фактор за нарастващите онлайн заплахи, особено сред децата и хората над 55 години. Фишинг атаките, измамите и фалшивите новини не са проблем само на големите градове – напротив, жителите на малките населени места са сред най-уязвимите.

 

В Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация” е разработена нова справка за проверка на автомобил по номер на рама (VIN). Това е първата стъпка към идеята на Министерството на електронното управление за създаване на единен регистър на автомобилите в България или т.нар. „електронно досие“.  Справката е достъпна за граждани и институции и предоставя ключови данни за историята на техническите прегледи на превозното средство. Чрез въвеждане на VIN номера, потребителите могат да получат следната информация: Дата на последно преминат годишен технически преглед (ГТП);  Последно отчетен километраж по време на ГТП; Валидност на текущия технически преглед; Статистика за изминати километри между отделните ГТП. Справката цели да улесни потребителите при проверка на историята на даден автомобил, да подпомогне вземането на информирано решение при покупко-продажба, както и да подпомогне институциите в контролната им дейност. Тя е достъпна на адрес: https://public-eis.rta.government.bg/public-vehicle-check/vin-check

Министерството на труда и социалната политика предлага програма “Избирам България” с бюджет от 150 млн. лв., финансирана по Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021 – 2027 г. Програмата е насочена към решили граждани да се върнат в България, като предлага финансова помощ за пренасянето на домакинствата до България, помощ с наем на жилище до 12 месеца, включване в програми на агенцията по заетостта и подпомагане на разходите за транспорт от и до работа. Също така при запазване на заетостта, участниците в програмата ще могат да получат два еднократни бонуса, съответно 30% и 50% от размера на шест средни работни заплати за съответния сектор на икономиката.

 

Европейската комисия и националните органи за надзор на пазара представиха резултати от проверката на безопасността на продуктите, продавани онлайн в ЕС. Целта на проверката е да се установи дали търговците, предлагащи тези продукти, и онлайн платформите, които посредничат при тяхната продажба, спазват Регламента за общата безопасност на продуктите.

Във фокуса на проверката попадат продукти за деца, продавани онлайн в ЕС, като раници за носене на бебета и биберони. Проверката установи, че онлайн-пазарите спазват основните изисквания – в 95% от случаите е предоставена правилна идентификация на продукта, например чрез снимки или баркодове. Същевременно трябва да се направи повече, за да се гарантира, че потребителите получават цялата необходима информация за безопасността – например данни за производителя или лице за контакт в ЕС. Само 53% от платформите са посочили изискания контакт за съответните надзорни органи и са се регистрирали в портала Safety Gate – системата на ЕС за бързо предупреждение за опасни  продукти. Органите за надзор на пазара съобщават също, че след премахване на опасни продукти по разпореждане, някои от тях отново се появяват в платформите. Органите за защита на потребителите са проверили над 1700 обяви за продукти за деца от 47 онлайн платформи в периода 1 април – 15 май 2025 г., включително така наречените “много големи онлайн платформи” (VLOPs): AliExpress, Amazon, Shein, Temu и Zalando. В резултат на проверките националните органи изпратиха 252 разпореждания и други искания към онлайн платформите, за да проверят техните реакции – отговор бе получен на 79% от тях. 

 

„Осрам Сейлс” ЕООД предупреждава за установена опасност при използване на акумулаторен компресор за гуми OSRAM TYREinflate 6000, баркод 4062172294515, партидни номера 35/21 | 36/21 | 09/22 | 10/22 | 11/22 | 12/22 | 15/22 | 16/22 | 24/22 | 29/22 | 02/23 | 03/23 | 04/23. Установена е повреда в защитния контур на литиево-йонната батерия, която може да позволи на батерията да се презареди, което представлява потенциален риск от прегряване или неизправност. По-подробна информация във връзка с изтеглянето на продукта може да получите в отдел за обслужване на клиенти на имейл [email protected] или на телефон +359 32 348 248, всеки делничен ден от 08:30 до 17:30 часа, също и на следния линк:

https://www.osram.com/am/services/productrecall_obsl360.jsp?mkt=/am-product-recall/

 

 

 

Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia