• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
    • Здравният съюз и поуките от COVID-19
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Избор на климатик
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия

    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2022
    • Бюлетин Активни Потребители 2023
  • Статии

  • Как търговците информират и съветват да пестим енергия

Анкета

Трябва ли да има четвърти мобилен оператор в България?

Да, защото така се създава повече конкуренция на пазара
Да, за да се създаде по- голям избор на потребителите
Не, трите мобилни оператора се справят много добре
Не, понеже ще е същият като другите
Темата не е важна

Гласувай

Начало > Услуги > Електроенергия > Статии > Спиране на тока

Още по темата:

Как да „събудим“ потребителите?

Да се поучим от добрите практики

Как търговците информират и съветват да пестим енергия

Статия

Спиране на тока

08/07/2013
Tweet
photo

Какво непременно трябва да знаем ако електрозахранването ни е прекъснато поради неплатена фактура?

 

            Много често граждани се обаждат в Асоциация „Активни потребители” със сигнал за невъзстановане на прекъснатото електрозахранване след просрочени фактури. В повечето случаи причината за това се оказва незаплатена такса за възобновяване на снабдяването поради лоша информираност. Въпреки че незнанието не е оправдание, смятаме че ограничаването на подобни случаи е в интерес и на потребителите и на електроразпределителните дружества.

            Въпросът за възстановяване на захранването, прекъснато поради неплатена фактура е коментиран и преди в списание „Активни потребители”, но отново ще припомним, как е регламентиран той. При незаплащане на дължимата от потребителя сума в посочения във фактурата срок започва начисляване на лихва в размер на законната лихва за всеки просрочен ден. Тя се формира като сбор от Основния лихвен процент на БНБ плюс 10%, т.е. към настоящия момент е близо 11%. След изтичане на 10 дни от срока за плащане, вашето захранване може да бъде преустановено. Практиката ни показва, че в много случаи електроразпределителните дружества не прекъсват захранването непосредствено след изтичане на предвидените срокове и дават известен толеранс от няколко дни, но все пак съветът на „Активни потребители” е, да не отлагате плащането на дължимите суми заради начисляваните лихви и заради риска да се окажете изненадващо без ток.

            Ако все пак се е случило така че захранването ви е било прекъснато е необходимо да бъдат заплатени както дължимите суми за консумираната електрическа енергия, както и разходите за прекъсване и възобновяване на снабдяването.

Таксата за обикновената услуга при възстановяване на снабдяването с ел. енергия е 19 лв. В този случай електрозахранването се възстановява от електроразпределителното дружество в срок до 12 часа на следващия работен ден.

            Когато ви е необходимо по-бързо възстановяване на услугата, трябва да заплатите за т.нар. експресна услуга . За нея таксата е 38 лв, като захранването се възстановява в срок до 6 астрономически часа.

            Както сме споменавали, в много случаи при платена обикновена услуга електроразпределителните дружества възстановяват още същия ден услугата, но това е въпрос на техническа възможност и желание от страна на фирмите. Те запазват правото си да отложат включването до предиобеда на следващия работен ден. manage finances

 

=======

ВАЖНО!!!

Плащане на каса

            Ако плащате битовите си сметки на каса за плащане на битови сметки (например EasyPay) трябва да знаете, че когато кажете вашия ИТН номер съответният служител на касата няма как да разбере, че услугата ви е прекъсната. В тяхната система се появяват само дължимите суми за използваната електроенергия. Поради тази причина получаваме редица сигнали от потребители, че са заплатили дължимите суми, но услугата все още не е възстановена. Винаги, когато електрозахранването ви е прекъснато, уведомявайте служителите, на които плащате услугата, за да могат да прибавят дължимата сума за разходите за възстановяване.

========

Tweet

Коментари ( 5 общо )

anonymous

anonymous

Това е малоумна практика ,която ощетява потребителите .Как може да се иска двойна такса за пускане на електрозахранване?При новите електромери всичко става от компютър в офиса?Какви са разходите на дружествата /Изобщо не сте в час уважаеми защитници на потребителя!Това е пладнешки рекет и обир както за формите ,така и за физически потребители!!!Едно натискане на бутон от клавиатурата спира и пуска ел .захранването на съответния електромер!Какви са им разходите?Как можете да сте толкова неинформирани и да вярвате на правила писани от монополисти по време на бясното заграбване на държавните дружества !Откъде на къде ще се иска 2 ра такса за едно и също нещо ,това да не е някаква държава на абсурдите ....нямам думи направо колко сме назад и в услуга на монополистите ...срам и позор ...

Написан на: 26/08/2014 19:00 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

За пореден път се сблъсквам с абсурдите на законите и правилата в България.
Какви са тези разходи за прекъсване и възобновяване на ел. снабдяването.?????? Отдавна не се прекъсва ел.захранването с екип който идва на място и прекъсва токоподаването. Всичко става от един компютър с едно натискане на клавиша.
Така, че от КЗП отново не са в час и не защитавате никакви права на потребителите, а поредните хрантутници в държавата.

Написан на: 21/10/2014 08:41 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

има ли случай в който да не ти прекъснат захранването 7/седем/месеца и да ти дойде сметка
1376 лв.става въпрос за неплатени сметки от 06.12.2012г-до 12.07.2013г.
elin03@abv.bg

Написан на: 01/05/2015 23:00 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

В с.Калугерово Община Симеоновград ел.захранването спира колкото си иска пъти на денонощие и за 2,3,5 ,10 ,15 и т.н. минути .При обаждане на телефона им изобщо не са информирани от дружеството или се правят на такива.
Не знам каква им е далаверата но ние си носим повредените хладилници ,фризери и други ел уриди и си траем траем като рая безмълвна.
Кажете бе другари или господа до кога?

Написан на: 29/06/2017 20:41 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

при 2 неплатени-фактури ЗАЩО лихвите се оформат като 3 фактура
къде е обявена тази информация-това е поредния абсурд в абсурдната ни държава!!!
Смятам да потърся т.н омбудсман на ЧЕЗ-за разясняване на този казус.
Казвам се Илияна Николова
iliana8888@abv.bg

Написан на: 24/01/2018 20:41 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia