• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия

    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

  • Как търговците информират и съветват да пестим енергия
  • Без ток в 21ви век

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Услуги > Електроенергия > Статии > Енергодружество съди клиент

Още по темата:

Подкрепа за домакинствата при либерализация на енергийния пазар

Енергодружество съди клиент

Без ток в 21ви век

Статия

Енергодружество съди клиент

Публикуван на: 19/02/2024
Tweet
photo

      През последната седмица в медиите у нас се завъртя един нов казус – електроразпределително дружество съди свой клиент. От какво е възникнал конфликтът и какви са правните основания за него?

     Снежната буря в края на ноември миналата година е оставила много населени места без ток. Едно от тях е русенското село Червена вода. Екипи на „ЕНЕРГО-ПРО” възстановили захранването, но само на част от селото. В района, където живее Георги Георгиев, когото искат да съдят, къщите дни наред били без електричество. В същото време търпял и загуби, защото бизнесът му също зависел от електричеството. Затова той отишъл в клиентски център в Русе, настоял да му бъде пуснат токът, поискал обезщетение и снимал с телефона си целия разговор.

     Заради това, че е споделил клипа в социална мрежа, Георгиев казва, че „ЕНЕРГО-ПРО” завежда срещу него две дела. „Ще ме съдят за защита на личните данни, задето съм ги снимал, и за закана за убийство. На клипа се вижда, че няма въобще никаква закана за убийство”, посочва клиентът на енергодружеството пред Нова ТВ.

 

Аргументът на Георгиев

     е, че офисът на енергото е публично място и след като клиентите могат да бъдат снимани от камерите за видеонаблюдение, така и служителите на каса - също. Недоумява с какво е навредил на касиерката, след като е пуснал в публичното пространство разговора си с нея. „Нищо лошо не съм направил - нито съм я обидил жената,  нищо против нея нямам. Тя с отговорите си ме провокираше да бъда малко по-остър”, допълва Георгиев.

 

Претенциите на дружеството

     „Сигнализирахме прокуратурата, защото категорично не приемаме отправянето на заплахи към служители на дружествата от Групата като начин за изразяване на недоволство. Непряко се възпрепятства и упражняването на трудовите права на засегнатите от заканата служители на електроразпределителното дружество, а публичното засягане на авторитета на дружеството е последваща предпоставка за затруднения при работата в извънредни ситуации. В създадената форсмажорна ситуация през ноември миналата година с мащабни щети по електроразпределителната мрежа, служителите на ЕРП „Север” срещнаха редица обективни трудности и препятствия при възстановяване на електрозахранването в множество населени места едновременно. Въпреки това, те работиха при изключително тежки  условия за отстраняване на авариите, често пъти и с риск за здравето и живота си. Да се използва подобна ситуация за насаждане на обществена омраза към енергийното дружество и да се всява страх у служителите е силно неприемливо и при подобни нарушения на закона „ЕНЕРГО-ПРО” ще продължава да търси своите права по съдебен път, така както предполага всеки демократичен ред”.

     В края на ноември миналата година десетки семейства в Червена вода, както това на Георгиев, са останали без ток заради снежната буря. Мнозина се оплакаха от чести спирания на електричеството и преди бурята и повредени от това електроуреди. Те искат обезщетения.

     „Аз също съм дал на адвокатката ми за обезщетения. Бил съм винаги коректен, не съм спирал да си плащам тока. Гледат да ме мачкат – това е”, казва още мъжът, срещу когото завеждат дела.

 

Нашият коментар

    Това не е първият подобен случай напоследък, в който бизнес съди свой клиент, заради изразено мнение или позиция. Такова поведение без съмнение е резултат от прогресиращото чувство за недосегаемост и безнаказаност у българските компании (особено ако са в монополно положение). То пък е резултат от беззъбите регулации и регулатори, които повече защитават компаниите, отколкото да ги регулират и санкционират. Този случай е точно такъв. Почти всяка зима има прекъсвания на електроснабдяването при лошо време, но никога не се беше създавало подобно напрежение спрямо ЕРП дружество. Нашето обяснение е, че хората усетиха, че не само природата е виновна за продължителните прекъсвания, а на много места причините са падналите клони в непочистените трасета на електропроводите. Но ….. вместо КЕВР и Министерството на енергетиката да разследват отделните случаи, министърът на енергетиката издаде Заповед за ограничителен режим в снабдяването (с нея дефакто се присъжда форсмажор и всякакви съдебни действия срещу ЕРП-тата по-нататък се обезсмислят). Затова хората недоволстват и се поражда гняв у тях, а дружествата само това и чакат, за да сплашват хората заради изпусната реплика. Само че, тук не е Русия и такива номера не минават.

    Нашият съвет към потребителите:

    Когато има нередности, снимайте и споделяйте, но не ругайте.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia