• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси

    • Банки

    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Тест
  • Статии

  • Контролен орган

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Финанси > Банки > Статии > Помирителна комисия за платежни спорове

Още по темата:

Колко достъпна е информацията за ипотечните кредити?

Накъде ще плават лихвите по ипотечните заеми

Защо да плащаме с банкова карта

Статия

Помирителна комисия за платежни спорове

Публикуван на: 15/05/2009
Tweet
photo

 

Какво е Помирителна комисия за платежни спорове?

Помирителната комисия за платежни спорове е независим орган и никой не може да отправя към нея или някой от петимата й членове задължителни указания относно изпълнение на дейността. В състава й влизат двама представители на Асоциацията на търговските банки и двама представители на Комисията за защита на потребителите. Председателят е определен от БНБ, т.е. не представлява никоя от двете заинтересовани страни по спора. Изискванията за квалификация към членовете на комисията гарантират високо ниво на компетентност.

Смисълът на създаването и съществуването на този помирителен орган, като един от съвременните европейски органи за решаване на спорове, е да действа безпристрастно при установяване на истината, като дава възможност на всяка от страните по спора да изложи позицията си и да се запознае с всички факти и аргументи на другата страна. Разглеждането на спора от Помирителната комисия няма за цел да замести съдебните дела. Производството пред Помирителната комисия е допълнение и алтернатива на съдебното производство, като вие доброволно решавате дали да използвате тази възможност за удовлетворяване на претенциите си.

В кои случаи Помирителната комисия може да Ви помогне?

Помирителната комисия за платежни спорове е създадена със Закона за паричните преводи, електронните платежни инструменти и платежните системи с цел да разрешава спорове:

-         между банките или други лица, които като част от своята търговска дейност извършват преводи, от една страна, и Вас като клиент, от друга страна, относно извършването на преводи;

-         между банките и другите издатели на електронни платежни инструменти (главно банкови карти), от една страна, и Вас като собственик на такива инструменти, от друга страна, относно издаването и използването им.

В кои случаи Помирителната комисия не се занимава със спора?

1.    Спорът не е бил отнесен първо към банката, извършващия превода или издателя на електронни платежни инструменти.

2.    Спорът е отнесен към съд, арбитраж или друга помирителна институция.

3.    Между страните има сключена спогодба.

4.    Изтекъл е давностен срок, който едната страна е поискала да бъде взет предвид.

5.    Спорът се отнася до потребителски или друг вид кредит, откриване и водене на банкови сметки и други проблеми, несвързани с преводи или платежни карти.

Как и кога да се обръщате към Помирителната комисия?

Първата стъпка е да насочите възражението си към банката, респективно към другите лица, извършващи превода или издаващи електронни платежни инструменти, към които имате претенция. Идеята е банките и другите институции да поддържат доверието на своите клиенти в тях и пряко да разрешават в Вас проблема. В нормалния случай натоварените със задачата служители трябва да Ви отговорят в рамките на седем дни.

Ако не сте получили отговор или не сте удовлетворен от отговора, следващата стъпка е да се обърнете към Помирителната комисия за платежни спорове.

Към Помирителната комисия отправяйте писмено възражение в свободен текст, като посочите трите си имена, ЕГН и адрес. Ако представлявате фирма, посочвате и наименованието, седалището и адреса за кореспонденция. Възражението трябва да съдържа и адреса на банката/лицето, срещу което се подава възражението, изложение на фактите и какво точно искате. Трябва да приложите и декларация, че спорът не се разглежда другаде, че не сте постигнали спогодба с другата страна, както и че вече сте изчерпали способите за решаване на спора според вътрешните правила на другата страна.

След като разгледа всичко необходимо, до един месец Комисията ще ви представи помирително предложение. По правило Вие имате достъп до процедурата, без да сте длъжен да участвате на заседанията лично, което Ви пести време и средства.


ЗА КОНТАКТИ

Помирителна комисия за платежни спорове към Комисията защита на потребителите,

адрес: София 1000, площад „Славейков“ №4а

телефон: 02/9330577

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 2 общо )

anonymous

anonymous

тази комисия не върши никаква работа

Написан на: 15/04/2015 10:22 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

ТОВА СА НАЙ -ГОЛЕМИ ТЕ БОКЛУЦИ !
ГАРВАН -ГАРВАНА ОКО НЕ ВАДИ !
НЕ РАБОТЕЩА ИНСТИТУЦИЯ ,КОЯТО ХРАНИМ !

Написан на: 12/07/2017 11:25 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia