• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании

    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Услуги > Кампании > Статии > Най-лошите компании за 2009 г.

Още по темата:

Финансиране за енергоспестяване

Mtel прекрати неправомерно продължен договор на клиент и анулира натрупаните сметки

Посетители на несъстоял се концерт не могат да си вземат парите за билетите

Статия

Най-лошите компании за 2009 г.

Публикуван на: 01/08/2010 Последна редакция: 05/04/2011
Tweet

Audi, Microsoft и EasyJet са сред „отличените”

 

За трета поредна година Потребителският интернационал (Consumers International) връчи своите награди за „Най-лоша компания” в света. Целта е да се подчертае безотговорното поведение на някои от водещите фирми и да се обърне по-сериозно внимание върху правата на потребителите. „Победителите” в надпреварата са се изявявали през последните 12 месеца с рекламни кампании и пиар съобщения, които грубо манипулират потребителите.

Тази година наградите са с екологична насоченост в знак на солидарност на Потребителския интернационал с решенията на Конференцията за климатичните промени в Копенхаген. В селекцията за 2009 г. са попаднали фирми, които фиктивно са се пребоядисали в „зелено”, за да се възползват от нарастващата загриженост на хората за околната среда и по този начин да добавят несъществуваща стойност към репутацията и продуктите си.

Ето и наградените:

 

Audi, които твърдят, че дизеловият им автомобил Audi A3 TDI е чист и зелен.

 

В мащабна телевизионна и интернет рекламна кампания през годината Audi претендира, че автомобилът Audi A3 TDI се движи с „чист дизел“ и е толкова щадящ за околната среда, колкото карането на велосипед или придвижването с автобус. В края на 2009 г. Audi масирано облъчва зрителите в САЩ със следната телевизионна реклама: първо се виждат изтормозени пътници, които се блъскат в автобус от градския транспорт, а след това – нещастен велосипедист, когото го вали проливен дъжд и залита по пътното платно. Третата сцена е с комичен идиот, който насмита пътниците по тротоара с тротинетката си. Накрая се вижда как едно ново, лъскаво Audi A3 TDI задминава очукан автомобил, който се движи с растително гориво. В това време прозвучава „авторитетното” послание на Audi към зрителя: „Много хора се опитват да дадат своя принос (б.ред. - за чиста околна среда). Но някои изпитват повече удоволствие, докато го правят”. По екрана тръгват рекламните надписи: „Audi A3 TDI – чист дизел” и др. Подобни груби манипулации са използвани и за рекламата в интернет. Според Потребителския интернационал, да се заблуждават хората, че карането на Audi A3 TDI оказва ефект върху околната среда, сравним с колоезденето, вече е крайно заблуждаващо и тежък случай на екологична безотговорност и злоупотреба.

 

British Petroleum, която обещава да инвестира във възобновяеми енергийни източници и опазване на околната реда, но върши обратното.

 

В публичното пространство British Petroleum говори за ангажимента си към възобновяемата енергия, засаждането на дървета, схемите за търговия с емисии въглероден диоксид, но през последната година компанията се е оттеглила от няколко големи проекта за възобновяеми енергийни източници, намалила е инвестициите си в тази област значително, като същевременно продължава да инвестира мощно в изкопаеми горива. British Petroleum е обещала от 2005 година нататък да инвестира по 1,5 млрд. долара годишно в „алтернативна енергия“. Въпреки това, през 2009 г. бюджетът на компанията за целта е намален с между 500 милиона и 1 млрд. щатски долара.

 

EasyJet, която лъже, че самолетите й са по-екологични от хибридeн автомобил.

 

Хибридните автомобили имат и бензинов, и електрически двигател, пестят гориво и отделят по-малко вредни емисии. Най-популярната марка хибриден автомобил в света е „Тойота Приус”. През годината EasyJet нееднократно е молена да свали от уебсайта си абсурдното твърдение, че да летиш с нейните самолети е по-екологично от това да караш „Тойота Приус”. В условията на криза компанията така отчаяно се стреми да привлече нови клиенти, че се осмелява да се сравнява с един от най-уважаваните екологични автомобили – „Тойота Приус”.

Microsoft, която рекламира Windows 7 като зелен, а същевременно насърчава потребителите да купуват нови компютри.

 

През последната година Microsoft проведе мащабна маркетингова и рекламна кампания на новата си„зелена” операционна система Windows 7. С посланията си обаче, компанията насърчава потребителите да си купуват нови компютри, за да се възползват максимално от ползите на „зеления“ софтуер. По този начин Microsoft реално увеличава приноса на потребителите в замърсяването на околната среда, като ги кара да си купуват нови компютри, много преди старите им да са станали негодни за употреба.

Организацията „CO2 is green” - специална награда за обявяване на въглеродните емисии за „зелени“.

Нова организация, подкрепена от няколко основни играча от петролната индустрия, твърди, че увеличаването на емисиите въглероден диоксид е полезно за околната среда. Въпреки че „CO2 is green” не е компания, Потребителският интернационал награждава организацията с „Оскар“ за най-безскрупулна манипулация на тема „екология”. В края на 2009 година „CO2 is green” излъчва 30-секундна реклама в няколко американски щата, която уверява зрителите, че „няма научни доказателства, че въглеродният диоксид е замърсител“. Рекламата е на път да внуши, че „в действителност, при по високи нива на CO2 от досегашните, ще имаме по-устойчиво развитие на екосистемите и по-голямо разнообразие от растителни и животински видове”.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia