• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации

    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Услуги > Комуникации > Статии > Мобилните оператори с нови задължения

Още по темата:

Конкуренцията може да ни избави от телекомното крепостничество

Четвърти мобилен оператор в България- мит или възможност?

Разбираеми ли са офертите на мобилните оператори

Статия

Мобилните оператори с нови задължения

Публикуван на: 14/03/2012
Tweet
photo

Промените в Закона за електронните съобщения ви дават право да се откажете до 7 дни след подписването

  Дългоочакваните промени в Закона за електронните съобщения бяха окончателно приети в края на декември 2011 г. През цялата 2011 година Асоциация „Активни потребители” води кампания, в която призоваваше да се предприеме тази стъпка. С новите текстове мобилните оператори ще са задължени да предупреждават клиентите си, когато достигнат до 90% от месечния си лимит. Договорите на потребителите за мобилни услуги няма да могат да бъдат подновявани автоматично от фирмите, а само с писменото съгласие на клиентите. Когато подписвате нов договор, ще можете да го прекратите в срок до една седмица, без да дължите неустойки. Забранява се и изпращането на есемеси за участие в игри, освен ако изрично не сте се съгласили да получавате такива.

  Ако мобилният оператор откаже да прехвърли номера ви към друг оператор, глобата е от 5000 до 60 хиляди лева. С промените в закона се слага и горна граница на цените, по които мобилните оператори могат да таксуват обаждания от и до други държави в Европа. Тези цени не може да са по-високи от средната цена за международни повиквания в ЕС.

  Още в първия член от съответната глава, свързана със защитата на интересите на крайните потребители, са изрично въведени като задължителни принципите за прозрачност и равнопоставеност между предприятията, предоставящи електронни съобщителни услуги, и потребителите. Налице са значителен брой промени в полза на потребителите, а именно:
 
• Въвежда се максимален срок на договорите с размер не по-дълъг от две години.
• Трябва да бъде дадена възможност на всеки потребител да сключи договор и с по-кратък срок – до 1 година.
• Срокът, условията и процедурите за прекратяване на договора между предприятията, предоставящи електронни съобщителни услуги, и техните абонати не са пречка за смяна на предприятието, предоставящо услугите.
• Въвеждат се подробни изисквания към съдържанието и обявяването на общите условия на договора с потребителите, както и по отношение на всеки един индивидуален договор. Те следва да бъдат съставени ясно, разбираемо и в леснодостъпна за абонатите форма.
• Срочен договор може да бъде продължен само при изрично писмено съгласие на абоната относно условията за продължаване. При липса на такова съгласие, след изтичане срока на договора той се преобразува в безсрочен при същите условия. Абонатът има право да прекрати безсрочния договор с едномесечно предизвестие, без да дължи неустойки за това. Всички уговорки, противоречащи на горното, са нищожни.
• Дава се възможност индивидуалният договор да влиза в сила в срок до 7 дни след сключването му. През този период потребителят може да се откаже да ползва услугите на оператора.
• Въвеждат се строги изисквания по отношение защитата на личните данни на потребителите.
• Повиквания и съобщения за целите на директния маркетинг се позволяват само при предварително съгласие на потребителя, което може да бъде оттеглено по всяко време.
• Доставчиците на интернет не трябва да допускат изпращане на електронна поща за целите на директния маркетинг, ако е скрита идентичността на подателя или не е посочен валиден адрес, на който получателят да може да изпрати искане да се спрат такива съобщения.

  Новите текстове въвеждат правилата от европейското законодателство при предоставянето на електронни съобщителни услуги.

Край на автоматичното подновяване на догори

!Други важни промени

• Мобилните оператори трябва да ви предупредят, когато достигнете 90% от кредитния лимит. Ако не се съгласите той да се увеличи, средствата, които трябва да се платят над този лимит, ще са за сметка на мобилния оператор.
• Операторите на мобилни, интернет, кабелни и сателитни услуги имат право да променят общите условия по договора ви, но са длъжни да ви уведомят по подходящ начин за направените промени, не по-късно от 30 дни преди тяхното влизане в сила.
• От своя страна вие, като потребител, имате право да се откажете от договора, без да плащате неустойки при изменение на общите условия по инициатива на мобилния оператор.
Важно!
Прекратяването на договора трябва да стане в срок до един месец от влизането в сила на промените.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 2 общо )

Ani111

Ani111

Никъде няма ясен отговор на въпроса, ако договорът е преподписан автоматично преди 29 декември 2011, отново с продължителност една година - тогава потребителят има ли право да го прекрати?

Написан на: 14/03/2012 12:33 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Виваком отново наглеят.

На 25-ти ноември поисках да спра 3 карти с отдавна изтекли договори. Първоначалната реакция на лесбийката, която ме обслужи, беше "Не мога". След като започнах да зъня на КЗП, КРС и други институции, лесбийката явно се уплаши и разпечата едномесечното предизвестие. Случката стана в мола на бул. Стамболийски, София. Въпреки предизвестието, Виваком ми начислиха пълна месечна такса за тези карти /т.е. до 14 януари 2016 г./. Предизвестието изтича на 24-ти декември.

Написан на: 22/12/2015 02:36 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia