• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство

    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други

  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

  • Тест

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Домакинство > Други > Статии > Самоотчитане на електромера

Още по темата:

Тест на кани за вода (2024)

Обмисляте покупка на термопомпа?

Съвети за по-малко потребление на електроенергия

Статия

Самоотчитане на електромера

Публикуван на: 21/08/2012
Tweet
photo

Ако имате вила или имот, в който не пребивавате постоянно, самоотчитането на данните от електромера може да бъде една добра възможност.

   От известно време електроразпределителните дружества в България започнаха да предлагат възможност потребителите сами да отчитат и съобщават разходената от тях електроенергия. Тази услуга е много подходяща за потребители, които имат имоти, които не са обитавани целогодишно или пък електромерите им са в границите на имота и не винаги е възможно да осигуряват достъп на определената за отчитане дата. Услугата може да се използва и в случай на съмнения в точното отчитане на данните от служители на дружествата.

Стартиране на услугата

  За да се възползват от тази възможност, потребителите трябва да сключат споразумение за индиректно обслужване. За потребителите в Западна България всеки титуляр на партида може да направи това в най-близкия Център за обслужване на клиенти на ЧЕЗ. За потребителите от югоизточна България подобна услуга се предоставя кампанийно, обикновено при промяна на цените на електроенергията в рамките на един отчетен период и не е необходимо сключване на споразумение.

Съобщаване на данните

  Клиентите на ЧЕЗ, които са сключили споразумение за индиректно обслужване могат да съобщават данните от електромера в центровете за обслужване на клиенти или по телефона. За клиентите на ЕВН това може да става в някой от клиентските центрове.

Въпроси и отговори

Как мога да проверя дали сметката ми е коректна? 

  Всеки клиент получава информация за показанията на електромера си в сметката за консумирана електроенергия. При всяко съмнение за грешка, констатирана неточност или нужда от справка и допълнителна информация, можете:

  • да посетите Центровете за обслужване на клиенти на вашето електроразпределително дружество
  • да се обадите на денонощната информационна линия на електроразпределителното си дружество
  • или да пишете на електронната поща на електроразпределително дружество

Кога се отразява плащането на сметката ми за електроенергия в клиентската система, за да се избегне дублирано плащане?

  При плащане на онлайн каса плащането на сметката ви се отразява в същия момент – такива каси са тези на Изипей или Български пощи в по-големите населени места. При всички останали канали на плащания – постъпилите плащания се отразяват в края на всеки работен ден в клиентската система на електроразпределителното дружество.

Защо електрозахранването ми не е възстановено веднага след като съм платил такса за възстановяване?

  Електрозахранването се възстановява в срок до 12 часа на следващия работен ден, след заплащане на такса за обикновена услуга . При платена такса за експресно включване, ел.захранването се възстановява в срок до 6 астрономически часа от плащането. В случай на преустановено захранване ви препоръчваме да използвате плащане на каса (виж предходния въпрос), за да може то да бъде отразено веднага в клиентската система. Използването на други методи за разплащане може да доведе до забавяне на възстановяването.

Кой трябва да снеме показанията от електромера ми ако има допусната грешка и какъв е реда за коригиране на показанията?

  В случай на неправилно отчитане на показанията на електромера, трябва веднага да уведомите вашия доставчик, който в 7 дневен срок е длъжен да извърши проверка. В случай, че е допусната грешка, сметката трябва да бъде коригирана при посещение на титуляра или негов пълномощник в най-близкия център за клиенти.

 

 

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia