• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия

    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

  • Как търговците информират и съветват да пестим енергия
  • Без ток в 21ви век

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Услуги > Електроенергия > Статии > Смяна на електромерите?

Още по темата:

Подкрепа за домакинствата при либерализация на енергийния пазар

Енергодружество съди клиент

Без ток в 21ви век

Статия

Смяна на електромерите?

Публикуван на: 27/02/2013
Tweet
photo

Смяна на електромерите

Защо се подменят електромерите?

Подмяната се налага, ако е блокирала едната или и двете тарифи на електромера, ако той е свързан към часовник /тарифен превключвател/. По принцип, служителите на ЕРД следят за работата и точността на електромерите и часовниците. Ако електромерът е блокирал, служител на дружеството ще го подмени с друг, който е със същите или с по-добри технически характеристики. През времето, докато трае смяната- от свалянето на повредения, монтирането на новия, до отчитането на новия електромер, се издава изравнителна фактура на базата на данните от стария и новия електромери. Тази сума се отразява в графа "служебна". Ето защо, понякога, без да сте забелязали, че електромерът е сменен, Вие получавате фактура със служебно начислена енергия. Показанията на сваления и на новия електромер се отразяват в работно картонче, оставено върху електромера. Там са отразени още и датата на подмяната и от кой служител на дружеството е подменен. Ако Вие забележите, че електромерът е блокирал, можете сам да се свържете с електроразпределителното дружество или да подадете писмена молба за проверка. Ако смятате, че електромерът е в неизправност, трябва да поискате специална експертиза и да бъде съставен акт от лабораторията по мерки и измервателни уреди. За целта ще заплатите услугата по ценоразпис.

Каква е процедурата при подмяната на старите електромери с нови?

Процедурата при планова подмяна на старите електромери с нови и по-съвременни в жилищните комплекси или карета е следната:
1. Разлепва се съобщение на входа с информация на коя дата ще се подменят електромерите и как ще се процедира със старите електромери.
2. На посочената дата ел. техниците сменят електромерите. При смяната на всеки електромер те записват показанията на стария и показанията на новия електромер. Показанията се вписват в общ списък и списъкът се залепва на вратата на ел.таблото. Ако ел.таблата са етажни, тогава се процедира така, както при смяната на единичен електромер - попълва се картон с показанията на електромерите и картонът се поставя върху електромера в таблото. Втората част от картона се изпраща в района и се пази там. По него се изчислява сметката.
3. На мястото на смяната ел.техниците изготвят приемо-предавателен протокол, който се подписва от представители на живущите в блока. Старите електромери се предават на потребителите срещу подпис

 

Въпроси и отговори

Какво трябва да направя, ако променям адреса си ?
Когато клиент на електроразпределително дружество престава да бъде ползвател на ел.енергия в определен имот, той трябва при напускане на стария адрес да подаде заявление за отчитане на последните показания на електромера, като се определя удобен ден и час за двете страни. Ако клиентът пожелае, захранването на обекта може да бъде прекъснато. Новият собственик на имота уведомява съответната компания за настъпилата промяна, подавайки молба за смяна на партида с приложени доказателства към нея – съдебно решение, нотариален акт, удостоверение за наследници. Смяна на партида може да извърши и наемателят на обекта, с приложени нотариално заверен договор за наем и нотариално заверено съгласие на собственика.
Ако е налице смяна само на адреса за кореспонденция на клиента, но той остава ползвател на ел.енергия в електрозахранения обект, той уведомява компанията за новия си адрес за кореспонденция.

Как се определя цената за електрическа енергия за крайни потребители?

Цените на електрическата енергия на регулирания пазар се определят от ДКЕВР, която според Закона за енергетиката е органът, който определя цените на електрическата енергия, подавана на крайни потребители, присъединени към електроразпределителната мрежа в Република България. Електроразпределителните дружества в България са длъжни да изпълняват стриктно решенията на регулаторния орган.

Каква е новата цена на енергията?

Цените на електроенергията за бита от 1 юли 2012 г. са както следва за съответните електроразпределителни дружества в България:

Е-ОН България – дневна тарифа – 0.21332 лв/кВтч, нощна тарифа – 0.13290 лв/кВтч

ЕВН България – дневна тарифа - 0.20545 лв/кВтч, нощна тарифа -  0.14015 лв/кВтч

ЧЕЗ България – дневна тарифа – 0.19980 лв/кВтч, нощна тарифа – 0.14080 лв/кВтч

Посочените цени са с ДДС!

Какви са часовете за определяне на дневна и нощна тарифа?

По отношение на битовите клиенти в зависимост от сезона, часовите граници за отчитане на консумираната енергия по различни тарифи се променят. Те са както следва:

В периода: м. Ноември – м. Март

Период, в който потреблението се отчита на дневна тарифа: 06:00 ч. – 22:00 ч.

Период, в който потреблението се отчита на нощна тарифа: 22:00 ч. – 06:00 ч.

В периода: м. Април – м. Октомври

Период, в който потреблението се отчита на дневна тарифа: 07:00 ч. – 23:00 ч.

Период, в който потреблението се отчита на нощна тарифа: 23:00 ч. – 07:00 ч.
Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 2 общо )

anonymous

anonymous

Живея в нова кооперация в която ни поставиха ел. таблото с електромерите първата половина на 2012г. А сега имаме известие, че пак ще се сменят електромерите. Въпроса ми е след като са нови електронни електромери и ЕВН имат винаги достъп до таблото защо е нужна нова смяна?

Написан на: 20/02/2015 12:59 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

живея в горна Оряховица преди нова година ЕНЕРГО ПРО подмениха всички електромери с нови моят беше трифазен двойно тарифен а сега трифазен тройно тарифен с върхова тарифа закона гласи какъвто свалиш такъв трябва да поставиш смяната трябва да стане с мое съгласие и то ако имам молба депозирана при тях молба нямам това е грубо нарушение на закона за подмяна на електромерите МОНОПОЛИСТИИИИ

Написан на: 09/02/2017 17:56 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia