• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия

    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Цели на проекта
  • Основни дейности
  • Брошура за проекта
  • Центрове за съдействие
  • Сравнително изследване на цените
  • Обучение
  • Семинар
  • Партньори
  • Продажби и гаранции
  • Безопасност на храните
  • Пътуване в ЕС
  • Ако пътувате за Сърбия
  • Да пазаруваме в Сърбия

  • Цените в Сърбия

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Пазаруване в Сърбия > Да пазаруваме в Сърбия

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Да пазаруваме в Сърбия

Публикуван на: 27/08/2014
Tweet
photo

Проект на Активни потребители и сръбската потребителска асоциация Форум се бори с пречките пред трансграничното пазаруване.

Проектът "Балкански потребителски мост" на асоциация „Активни потребители” си постави като основна цел да повиши доверието на потребителите от граничния регион между България и Сърбия в презграничното пазаруване. Това е един от основните пътища към повишаване на жизнения стандарт на населението, който не е завиден нито в някои части на Западна България, нито в Източна Сърбия.

За да се случи това, се установи мрежа между потребителските организации в България и Сърбия, основана на добрите европейски практики. По този начин освен всичко друго се създава и възможност за сръбските потребителски организации да повишат капацитета си по отношение на правата на потребителите, предвидени на европейско ниво, използвайки опита на асоациация „Активни потребители”.

Съдействие при проблеми

За да повиши доверието, проектът предвижда създаването на механизъм, при който ако възникне проблем със закупена стока или използвана услуга, посредством създадената мрежа между потребителските организации, ние съдействаме за решаването на проблема. Например, ако закупите дефектна стока от Сърбия и искате да отправите рекламация, контактът със сръбския търговец ще представлява трудност – заради разликите в законодателството, заради разстоянието, дори и заради езика. Макар и да разбираме езика на нашите западни съседи при обикновен разговор, ако се наложи да водим писмена кореспонденция с даден търговец, това ще се окаже практически невъзможно. Именно тук е ролята на асоциация „Активни потребители”. Ако стоката закупена  от сръбски магазин (например телефон) внезапно спре да работи, свържете се с нас. От там нататък – ние поемаме инициативата чрез сръбските ни партньори да се свържем с търговеца и по този начин да улесним значително рекламацията ви.

С цел да достигнем до възможно най-много потребители от Западна България в рамките на инициативата функционират центрове, които да съдействат на българските потребители в 3 града: София, Кюстендил и Видин:

#Центрове за съдействие в България

София 1504  

ул. „Врабча” 26

тел. 02/9890106

[email protected]

Кюстендил 2500
Ул. Ракла 26 
Тел. 078/986140, 0884879224

[email protected]

 

Видин 3700
ул. Цар Александър ІІ, 19–21

тел. 094/ 60 05 56

[email protected]

 

Полезна информация при пътуване

Усилията ни в посока повишаване на жизнения стандарт на населението в граничния регион не спират до тук. Винаги сме отчитали значението на повишаването на осведомеността на потребителите. По този начин те могат да направят най- информиран избор - да получат най-доброто за парите си. В рамките на проекта се предвижда издаването на 3 брошури по основни потребителски въпроси, свърани с презграничното пазаруване - Права при пътуване, Продажби и гаранции, Безопасност на храните. Те ще бъдат издадени едновременно на български и сръбски език, за да достигнат до възможно най-много потребители. В тях можете да намерите полезна информация, която очертава както правата ви в тези области, така и начините за тяхната защита и европейските добри практики.

 

Сравнение на цените

Запитвали ли сте се, дали цените на някои основни стоки не са по-изгодни при съседите? Вероятно и те си задават подобни въпроси, а много жители на пограничните райони често посещават София с основна цел - пазаруване. За да подпомогнем информирания избор на потребителите в рамките на проекта е предвидено и извършваме и периодичен сравнителен мониторинг на цените на основни стоки в България и Сърбия (виж стр. 10-11). По този начин всеки потребител може да си направи преценка кои стоки е по-изгодно да се купуват от България и кои от Сърбия, а с това се увеличава  смисъла да се пътува изгодно в граничния регион и да се пазарува при по-добри условия. В рамките на проекта изследването има три вълни, веднъж на 4 месеца и обхваща цените на поне 20 основни стоки и услуги, част от потребителската кошница. Освен сравнението на цените на стоки и услуги в докладите от проучванията се включва и полезна информация и данни за:  условията за възстановяване на платено ДДС,  мита, покупателна способност на потребителите, ГМО продукти и т.н.

@Повече за проекта ще намерите на:

aktivnipotrebiteli.bg à Проекти à Балкански потребителски мост

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia