• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.

  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2017 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.24, 16.06.2017 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.24, 16.06.2017 г.

Публикуван на: 16/06/2017 Последна редакция: 23/06/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 24.2017 (143)

Новите правила за роуминг - какво трябва да знаем

От 15-и юни 2017г. са в сила новите правила за роуминг - ще можем да говорим и ползваме интернет без никакви допълнителни такси („роуминг както у дома”).

Има ли изключения?

Възможни са следните ограничения, които мобилните доставчици могат да наложат:

1. Политики за честна употреба,

2. Освобождаване за устойчивост, както и

3. Алтернативен режим (алтернативни тарифи)

1. Политики за честна употреба

Основното изключение, от което мобилните оператори имат възможност (но не са длъжни) да се ползват, са т.нар. политики за честно ползване.

Ползване на гласови услуги и СМС

Операторът може да започне да налага допълнителни такси за роуминг-услуги, само ако установи, че в рамките на период от поне 4 месеца, потребителят е ползвал повече услугата в роуминг, отколкото у дома. В такива случаи операторът е длъжен първо да изпрати 14-дневно уведомление до потребителя, в който период той може да реагира като докаже стабилна връзка с приемащата страна (напр. уверение за студент или работа).

При всички положения, предвидени са максимално допустими размери на допълнителните такси - 3,2 евроцента/минута разговор, 1 евроцент/СМС и 7,7 евро/GB данни.

Ползване на данни

Операторите имат право да ограничат размера на роуминг-данните без надценки използвайки предвидена в Регламента формула. Всеки потребител също може да изчисли обема на тези данни по следния начин:

- Вземате месечната ви такса без ДДС (напр. 20 лева) и я умножавате по 2.

- Разделяте получения резултат 40 на 15,05 (това е цената на едро за 1GB данни в левове) и ще получите 2,65 GB. Толкова ще бъде месечният ви лимит за ползване на данни без надценка.

Ако надвишите това количество, операторът може да ви начисли надценка за роуминг в размер на 15,05 (7,7 евро) лева за GB.

2. Освобождаване за устойчивост

Зад това неясно наименование се крие възможността оператор, който докаже че търпи големи загуби от предоставянето на роуминг услуги без надбавки, да поиска от националния си регулатор разрешение за начисляване на такива. Подобна възможност може да бъде приложена най-малко след една година.

3. Алтернативен режим (алтернативни тарифи)

Както и досега, операторите могат да разработват и предлагат разнообразни роуминг тарифни пакети. Например, можете да ползвате по-ниски цени за разговори с държави извън ЕС, за сметка на начисляване на надценки за роуминг в страни от ЕС. За целта е необходимо съгласие на потребителя и сключване на съответен анекс към договора.

Активни потребители с признание за своята работа

Асоциация Активни потребители беше номинирана за ежегодната награда „Икономика на светло” в категорията "Личност или организация, допринесла за ограничаване на неформалната икономика", а наградата получи Институтът за пазарна икономика. Лично премиерът Бойко Борисов връчи наградите и сертификатите на номинираните личности и организации.

Номинацията на Активни потребители е „за предотвратяване на сивите практики, свързани с некачественото производство на хранителни продукти и активното медийно отразяване на свързаните с това проблеми.”

Както знаете асоциацията извършва сравнителни тестове в национални и чужди лаборатории на храни и хранителни продукти и информира потребителите за съответствието с посоченото на етикета им, като по този начин се предотвратяват сивите практики да се печели от влагането на необявени, по-евтини и некачествени заместители на очакваните от потребителите продукти.

В другите две категории бяха наградени журналистът Ивайло Лаков от телевизия Bloomberg - България и Националната агенция за приходите.

Снимки от церемонията може да видите тук:

http://kanal3.bg/photo/1266-Vrachvane-na-nagradite-%20Ikonomika-na-svetlo

Рейтинг на хотелите

Някои туристически сайтове поддържат класация на хотелите, от която може да се види дали условията за настаняване и хранене отговарят на потребителските нужди и очаквания. Обикновено тези класации се изготвят чрез въпросници за удовлетвореност, които потребителите попълват в края на почивката си.

Подобни данни може да се открият например на 

www.thomson.co.uk,

www.trivago.bg,

www.tripadvisor.com и други.

    "Потребителската кошница" по БНТ 2

    Пари за море

    На спестявания за лятната почивка ще разчитат 23% от потребителите. 14% са готови да вземат кредит, за да отидат на море. Близо половината българи нямат спестен нито един лев. Едва трима от 10 души могат да посрещнат изненадващ разход от 1000 лева. В същото време БНБ отчита, че депозитите на домакинствата в банките вече надхвърлят 46 милиарда лева. Как да организираме и финансираме лятната почивка?

    Разберете първи от "Потребителската кошница" на 17 юни от 12 ч.

    Вижте още материали от предаването "Потребителската кошница" по БНТ.

    Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

    Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

    Най-лесно може това може да направите ТУК.

    Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
    Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
    Tweet
    Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
    RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

    Aktivnipotrebiteli.bg:

    • Институции |
    • Нашите услуги |
    • Абонамент

    За Активни потребители:

    • За нас |
    • Проекти |
    • Мисия |
    • Отчети |
    • Съобщения за пресата |
    • Издания |
    • Правила за ползване |
    • Карта на сайта

    Абонирайте се за безплатния
    бюлетин на Активни потребители.

    Абонирай

    AzonMedia