Асоциация "Активни потребители"Седмичен бюлетин 26.2017 (145) |
Има ли двоен стандарт при храните и какво може да се направи? Тази седмица на Интернет страницата на Министерството на земеделието и храните беше публикувана информация за проведеното проучване за наличие на "двойствен стандарт" при предлагането на храни в Германия/Австрия и България. С резултатите можете да се запознаете на горепосочения линк. Нашият коментар: 1. Без публикуване на имената на конкретните продукти и данни за установените разминавания потребителите не са в състояние да направят информиран избор и се създават предпоставки за медийни спекулации от типа "Шокиращи", "Драстични разлики", "Скандално" и т.н. 2. Изследвани са 31 продукта (шоколадови изделия, безалкохолни напитки, детски храни, млечни продукти и маргарин и месни продукти), което е добро начало, но трябва да бъдат обхванати колкото се може повече продукти, за да се подпомогне потребителският избор. 3. Установени са по-високи цени при 16 от 31 продукта. Малко хора, обаче знаят, че ДДС за храни у нас е 20%, а в Германия - 7%. Роумниг в страните извън ЕС Запитвали ли сте се каква цена ще плащате за изходящи повиквания и мобилен интернет след промените за роуминга от 15 юли тази година? По-долу ще намерите информация за това колко ще плащаме за изходящи повиквания и цена за МВ в страните извън ЕС (Турция, Македония и Сърбия). За по-информиран избор може да сравните цените на трите мобилни оператора в България. Теленор:
Мобилтел:
Виваком:
ВАЖНО! Преди пътуване проверявайте на сайта на вашия оператор, какви са цените през различните местни оператори, защото често те се различават. КЗП забрани нелоялни практики Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани нелоялни практики на двама онлайн търговци. Става въпрос за електронните магазини - http://www.jysk.bg/ и http://www.propharmaonline.com. И в двата случая чрез невярна информация при обявена промоция потребителят е привлечен да закупи стоки на около два пъти по-ниски от редовните цени. При www.propharmaonline.com става дума за нереално намаление. Дни след потвърдена по електронната поща заявка, представител на търговеца се е обаждал на клиента и го уведомява, че цената на въпросния продукт („Трестан шампоан седем билки”) не е обявената на сайта и впоследствие потвърдената по имейла 3,39 лв., а 7,79 лв. При другия - www.jysk.bg пък става въпрос за подвеждащи данни за съществени характеристики на предлаганите продукти. Търговецът подвежда клиентите си, че продава маси от естествен дъбов фурнир, докато в действителност покритието им е релефно PVC фолио с цвят „дъб”. |
"Потребителската кошница" по БНТ 2 Силата на касовата бележка Ново проучване в десет източноевропейски държави сочи, че над 80% от потребителите се обявяват срещу сивата икономика и подкрепят усилията на данъчните служби за прозрачност в търговията. 92% от българските потребители одобряват действията срещу сивата икономика, но в същото време не променят навиците си да изискват касови бележки в търговските обекти. Следете предаването през цялото лято вечер преди централните новини и събота от 12 ч. Вижте още материали от предаването "Потребителската кошница" по БНТ. |
Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара. Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги. Най-лесно може това може да направите ТУК. Последвайте ни във Facebook и в Twitter. |