• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2022

    • Бюлетин Активни Потребители 2023
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.

  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Трябва ли да има четвърти мобилен оператор в България?

Да, защото така се създава повече конкуренция на пазара
Да, за да се създаде по- голям избор на потребителите
Не, трите мобилни оператора се справят много добре
Не, понеже ще е същият като другите
Темата не е важна

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2022 > Бюлетин 2017 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.49, 22.12.2017 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (422)
Седмичен бюлетин брой 50 (421)
Седмичен бюлетин брой 49 (420)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.49, 22.12.2017 г.

Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 49.2017 (168)

Какво съдържат готовите салати?

Нашето най-ново проучване показа, че само 11 от 14 салати снежанка не съдържат кисело мляко, а в руските салати няма яйца, но има поне по 3 консерванта.

            Традиционните рецепти на салатите „руска” и „снежанка” са добре известни на всички. Индустриалните им варианти обаче, все повече се отдалечават от оригиналите. Изключвайки подправките в руските салати се откриват 6 (от 7) традиционни суровини, плюс още около 20 „нетрадиционни“ технологични добавки. При „снежанките“ ситуацията е аналогична – 1 (краставица) от двете традиционни суровини, допълнени от 11 други.

            Повечето нетрадиционни компоненти не са естествено получени храни, а представляват индустриално произведени хранителни/технологични добавки и/или химикали. Предназначението на добавките е различно – захари, пълнители, киселинни регулатори, консерванти, оцветители, емулгатори и сгъстители. Те се използват като заместители на качествените естествени суровини, подобрители на технологичния процес и/или външния вид, консистенцията и сроковете на съхранение на готовите салати. Нито една от нетрадиционните съставки няма място в оригиналните рецепти за тези салати. Нито една от добавките не подобрява качеството на продуктите, или носи каквато и да е полза за здравословното състояние на консуматорите. Казано по друг начин, влаганите химикали и заместители са от полза само за производителите на индустриалните салати – намаляват себестойността и удължават трайността.

Пълното проучване можете да прочетете на aktivnipotrebiteli.bg

Как да изберем коледен подарък?

            В миналия брой предложихме съвети за подарък към женските половинки, сега е ред и на мъжете. Ето и няколко съвета и за тях:

  • Техника - потърсете някое актуално предложение - камера, лаптоп, смартфон, таблет или друга последна дума на техниката, която би зарадвала вашата половинка;
  • Стилен часовник - идеалният подарък за почти всеки представител на силния пол и незаменим аксесоар. Несъмнено ще се превърне в много любим подарък;
  • Ваучер за екстремно изживяване - това е чудесна идея, ако мъжът, за когото е предназначен този подарък е авантюристична личност, готова за нови вълнуващи преживяваниея;
  • Ако половинката ви е любител на ски спортовете може да изберете нови очила, ръкавици или друг вид зимна екипировка.

Избягвайте подаръци като например големи електроуреди, които заемат много място и поради високата си цена може да накарат получателя да се почувства неудобно. Някои ваучери пък могат да се окажат нежелан подарък, тъй като не съответстват на характера и вкуса на човека, за който е предназначени. Към нежеланите от мъжете подаръци спадат и декоративни предмети за интериора на дома.

Играчка под елхата /продължение от миналия брой/

            В миналия брой ви запознахме с няколко съвета от детски психолози, които биха ви били от полза, при избора на подарък на децата за Коледа. Ето още няколко съвета преди наближаващите празници:

  • Всяко дете има нужда поне от една играчка с дистанционно управление. Първо – с нея то ще играе поне до 8-годишна възраст. Второ, с такава играчка бързо се научава да различава ляво от дясно, горе от долу, бързо и бавно. Летящите играчки развиват пространственото мислене на детето.
  • Боите, моливите и пластилинът развиват моториката, фантазията и абстрактното мислене. Детето трябва да рисува – това е прекрасно психическо разтоварване и отлично развиващо занимание.
  • Има родители, които смятат, че игрите на война правят децата по-агресивни. Но психолози твърдят, че вътрешната агресия, която съществува у всеки човек, трябва да намира излаз навън и военните игри спомагат за това.
  • Играчките за улицата - кофички, лопатки, камиончета, кънки, топка – всички те са необходими за децата и са гаранция за развитието и здравето им.

Дори да изкупите целия детски магазин, това не ви освобождава от необходимостта да играете с детето. Една от най-важните задачи на родителя е да научи детето си да играе, тъй като именно играта развива неговия интелект.

Кой как купува подаръци

За 85 на сто от мъжете купуването на коледни подаръци е същинско мъчение. 20 на сто от тях го отлагат за последната минута. 45 на сто от жените харесват "коледната суетня", която ги настройва празнично. Те, обаче, планират отрано и обмислят какви подаръци са подходящи за близки и приятели. 39 на сто от българските потребители ще купят технологични подаръци онлайн.

„Потребителската кошница“ по БНТ 2

Правата ни през 2018 г.

Председателството на България на Съвета на ЕС има приоритети и в сферата на защита на потребителите. Първата задача е да се подобри законодателството в координация с потребителските организации. През следващите шест месеца ще се работи за премахване на разликите, когато плащаме онлайн в различни валути. В задачите е включено и отпадането на двойния стандарт при храните, който ни мъчи през 2017 г. Очакваме и по-евтин роуминг с държавите от Западните Балкани.

Подробностите - в "Потребителската кошница" на 23 декември от 12 ч.

Вижте още материали от предаването "Потребителската кошница" по БНТ.

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia