• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.

  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2018 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.6, 09.02.2018 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.6, 09.02.2018 г.

Публикуван на: 09/02/2018 Последна редакция: 16/02/2018
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 6.2018 (174)

Проучване на процедурите за жалби в авиокомпании

При възникване на проблем с полет повечето потребители в България не са наясно с правата си. Авиокомпаниите се възползват от това и рядко се стига до изплащане на обезщетения, особено при закъснения. Затова проучихме доколко авиокомпаниите информират своите пътници за правата им и доколко достъпни са те за подаване на жалба от потребител.

Проучването установи, че повечето авиокомпании, които извършват редовни полети от и до България, предоставят на сайтовете си подробна информация за правото на потребителите да получат финансово обезщетение при отмяна на полет и отказан достъп до борда на самолета. Част от тях обаче не посочват размера на компенсацията при закъснение на полета. От разгледаните 21 авиокомпании 9 дават пълна информация за дължимите финансови обезщетения и при трите вида проблеми, 6 спестяват само информацията за правото на парична компенсация при закъснение на полет, а 6 не описват стойността на обезщетението в нито един от случаите.

Три от разгледаните авиокомпании не предоставят форма за подаване на оплакване. Всички други превозвачи дават възможност на потребителите да изпратят жалба чрез сайта им.

12 авиокомпании имат телефон за обслужване на клиенти на български език, дори и когато сайтовете им са само на английски. Трябва да се внимава обаче с кол центъра на Wizz Air, защото е импулсен и се начислява близо лев на минута разговор.

Пълното проучване е публикувано на aktivnipotrebiteli.bg

Е надежден - първи български знак за доверие в Интернет

В няколко броя ще ви представим с 9-те критерия за получаване не знака Е надежден.

Критерий 5 - Общи условия

Този критерий гарантира, че Общите условия на търговеца са лесно достъпнина 1 клик от основната страница, а от 2019г. ще изискваме от търговците да прилагат насоките за общи условия на КЗП.

Критерий 6 - Право на връщане (отказ)

Критерият изисква търговецът да е разяснил на сайта си разликата между правото на рекламация и правото на отказ от договора от разстояние, а процедурата за отказ от договора ясно обяснена и лесно достъпна на не повече от две команди от основната страница.

Повече може да прочетете на https://e-nadejden.bg

Продължава в брой 7

 

ВАС потвърди решение на КЗК за заблуждаваща реклама
Върховният административен съд (ВАС) потвърди решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) по повод на производство от 2013 г. за кампанията на „Билла България“- „Гаранция „Clever” най-ниска цена“.
Припомняме, че Clever е собствена марка на „Билла България“ ЕООД и по време на въпросната кампания от бранда предлагат над 250 вида продукти. От веригата се ангажираха, че продуктите с марка Clever са най-евтини сред аналогичните по качество и разфасофки продукти, предлагани в осен национално представени търговски вериги. 
Проучване на Комисията през 2013 г. установи, че рекламното послание „най-ниски цени“, използвано в рекламна кампания „Гаранция “Clever” най-ниска цена” има заблуждаващ характер, тъй като дружеството на практика не предлага най-ниска цена на пазара. С окончателното решение на ВАС се потвърждават и санкцията от 483 077 лв.
Знаете ли, че...
Пластмасата е много трайна и се натрупва в природата, като вреди наекосистемите, от които зависим. В океана пластмасата се раздробява намалки късчета, които попадат в хранителната верига. Микропластмасатасе изяжда от планктон, който става храна на рибите, които от своя странасе изяждат от… нас.

Научете повече за знака за доверие Е надежден

http://e-nadejden.bg

Научете повече за кръговата икономика:

#CircularEconomy

https://twitter.com/EU_ENV

https://www.facebook.com/EUEnvironment

http://ec.europa.eu/environment/circular-economy/

 

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia