• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.

  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2018 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.14, 15.04.2018 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.14, 15.04.2018 г.

Публикуван на: 15/04/2018 Последна редакция: 28/04/2018
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 14.2018 (182)

Банковите такси при плащания в евро

Повече от година след като в България се прилага Единната зона за плащания в евро (SEPA), таксите за преводи остават високи.

Проучихме и сравнихме тарифите на 20 търговски банки в България към декември 2017 г. Основната цел е събиране, анализ и посочване на конкретни резултати във връзка с въвеждане на системата SEPA от българските банки - доставчиците на платежни услуги.

Какви са резултатите?

1. Тарифите са трудно разбираеми

Тарифите на банките са обемни и сложно структурирани, трудни за разбиране и не особено достъпни за непрофесионалист, какъвто обикновено е средният потребител.

2. Разнопосочни наименования на таксите

Банките подхождат различно при обозначаване на таксите. Можем да ги обособим две групи:

- Кредитни преводи обозначени/наименовани като плащания в ЕИП и плащания извън ЕИП и във валута различна от еврото в ЕИП.

- Кредитни преводи в евро обозначени изрично като преводи през SEPA в ЕИП и преводи извън SEPA, в т.ч. през системата S.W.I.F.T.

3. Цените на SEPA преводите са нелогично високи

За да проверим доколко са постигнати целите на Регламента, направихме сравнение между 1) таксите за плащания в евро в ЕИП (SEPA плащания) и 2) таксите за плащанията извън системата на SEPA (плащанията извън ЕИП и/или във валута различна от Евро). Логично е да очакваме, че преобладаващо стойностите на първите трябва да са по-ниски от вторите. Какво установихме?

Само в 7 от 20-те банки таксите за SEPA преводи са по-ниски, което означава, че системата SEPA е постигнала положителен ефект за българския потребител.

В 13 от 20-те банки няма разлика в размера на таксите между плащания в SEPA и плащания извън SEPA. С други думи не е постигнат положителен пазарен ефект от въвеждането. Макар да са спазени изискванията за техническа оперативна съвместимост, благоприятните последици за потребителя не са налице.

4. Няма осезаемо намаляване на таксите след въвеждането на SEPA

За да оценим доколко таксите са се повлияли във времето, добавихме цената за трансгранични преводи през 2013 година при 8 банки, за които имаме данни. От тях се вижда, че при изходящите преводи в 5 банки има намаляване на таксите, в 2 банки няма промяна, а при една банка дори отчитаме повишение. При входящите такси имаме по една банка с подобрени условия и една с по-високи такси, а в останалите случаи не са настъпили промени. От тези факти можем да заключим, че въвеждането на SEPA не е постигнало значими резултати по отношение на таксите.

5. Таксуването на входящи преводи е неприемливо

Силно впечатление ни направи, че цели 10 банки събират такси при входящи преводи. В някои случаи таксата може да откаже всеки потребител от услугата. Това е напълно неприемливо, икономически необосновано и конкурентно нелогично, въпреки че е напълно законно.

Пълното проучване можете да прочетете на aktivnipotrebiteli.bg

Британски супермаркети спират продажба на продукти с палмово масло

Британската верига супермаркети Iceland обяви, че ще спре използването на палмово масло в брандираните си продукти до края на тази година. Маслото се използва в различни продукти на веригата – от бисквити до сапун. От там твърдят, че са намерили алтернативни рецепти за 50% от своите продукти, с които да се замести употребата на палмовото масло.

Като причина за премахването от веригата посочват, че нарастващото търсене на палмовото масло опустошава тропическите гори в Югоизточна Азия.

Проучване във Великобритания, сред над 5 000 потребители, показва че 1/3 от участниците не са наясно как точно се добива палмовото масло. След разяснение на ефектите от добиването му върху околната среда 85% от хората са заявили, че не трябва да се използва в хранителните продукти.

Телефон за нередности в туризма

На 10 април Министерството на туризма откри телефонна линия за сигнали, свързани с нередности по Закона за туризма. Тя ще бъде денонощна, като експерти ще изслушват и записват сигналите от 9 до 17:30, а през останалото време това ще става чрез автоматизирана система, проверявана своевременно.

Потребителите могат да дават информация за незаконни или недобри практики в сектора на телефон 02/904 68 95, като цената за 1 мин. разговор ще е съобразно тарифата на потребителя. Сигнали могат да се изпращат и на e-mail: [email protected]

Любопитно

            С писмо до Европейската комисия социалната мрежа Facebook потвърди, че до 2,7 млн. потребители в Европейския съюз са били засегнати от злоупотребата с личните данни покрай случая с „Кембридж Аналитика“.

Научете повече за знака за доверие Е-надежден

http://e-nadejden.bg

Научете повече за кръговата икономика:

#CircularEconomy

https://twitter.com/EU_ENV

https://www.facebook.com/EUEnvironment

http://ec.europa.eu/environment/circular-economy/

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia