• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.

  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2018 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.15, 20.04.2018 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.15, 20.04.2018 г.

Публикуван на: 19/04/2018 Последна редакция: 28/04/2018
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 15.2018 (183)

Нови правила зс връщарне на дефектни стоки
В Европейския съюз има различия в правата, които имат потребителите при покупка на дефектни стоки. В тази връзка Европейския парламент прие промени. Целта на законодателството е да създаде еднакви правила за всички членки, които да покриват стоки, закупени в магазин или чрез интернет. Правата на потребителите се засилват, тъй като те получават право на свободен избор между поправка или замяна на дефектната стока. В случаите, когато поправката е незадоволителна – право на намаляне на цената или на възстановяване на платената сума. Според новите правила търговецът ще остане отговорен за дефекти на продукта в рамките на две години след продажбата, като потребителят няма нужда да доказва, че стоката е била дефектна до една година след продажбата или доставката. Към момента този период на безплатна поправка е 6 месеца.
Новите правила се отнасят за материални стоки и внасят правна яснота за всички продавачи (включително и онлайн търговците). За дигитални стоки Парламентът прие отделен проект, който дава право на купувачите на видео игри, приложения и песни да искат поправки или възстановяване на парите, ако закупената стока не работи.
Припомняме, че през февруари Парламентът гласува слагане на край на гео-блокирането – ограниченията, които онлайн магазините налагат в зависимост от националността или местоживеенето на купувача, които трябва да изчезнат до края на 2018 година.
Банковите такси при плащания в евро
В предишния брой на бюлетина ви запознахме с проучването на банковите такси при презгранични преводи в евро. Ето какви са възможностите за избягване на високите такси.
Какви са решенията?
1. За наша радост малко преди да публикуваме проучването Европейската комисия обяви инициатива за изменение на Регламент 924/2009, с което се предлага изравняване на таксите за SEPA преводи в страните извън Еврозоната с тези в националните валути. С други думи, таксите за трансгранични еврови преводи (SEPA), не трябва да се различават от таксите за национални левови преводи. Например, ако искате да изпратите 100 евро от сметка в Банка Пиреос България до сметка в германска банка да речем, сега това ще ви струва 60 лева, а при промяна на регламента таксата би била 2,20 лева. По думите на подуправителя на БНБ Нина Ставрева, предложените промени трябва да станат факт от 1 януари 2019 г., но този срок може и да се отложи, ако процедурите в Европейските институции не се преминат достатъчно бързо.
2. Използване на платежна сметка за основни операции. Към настоящия момент зползването на платежна сметка за основни платежни операции при извършване на еврови преводи от и към банки от ЕИП е по-евтина услуга и по-благоприятна за българския потребител. Това е така, защото по силата на Европейска директива размерът на таксите по платежната сметка за основни операции следва да са по-ниски от средния размер на стандартните такси, събирани от потребителите за всяка от услугите, предоставяни от банките в страната  и по-ниски от най-ниския размер на таксите, които съответната банка прилага по тарифа за всяка от стандартните услуги. За целта трябва просто да си откриете и използвате такава сметка. Разбира се тази възможност трябва да бъде по широко разяснявана, а банковите институции трябва да задължително да предлагат на потребителите тази по-изгодна за тях услуга.
3. Съществуват и други платежни инструменти за извършване на преводи в чужбина, към които българските потребители биха могли да се насочат, за да преодолеят високите такси, които банките събират независимо от въвеждането на SEPA системата. Благодарение на интернет връзките потребителят може да използва множество онлайн оператори, които въвеждат иновации в областта на паричните преводи, като в момента редица компании предлагат по-изгодни и значително по-евтини услуги и възможности за международни преводи. 
Пълното проучване можете да прочетете на aktivnipotrebiteli.bg
По-голяма прозрачност на цените на международните доставки на колети
Нов регламент за оставка на колети от една страна на ЕС в друга, одобрен в средата на месец март, осигурява голяма по-прозрачност и конкурентност и намалява пречките пред електронната търговия в Европа. Заедно с приетите правила за слагане на край на гео-блокирането това законодателство подобрява правата на потребителите онлайн. Съгласно новия регламент куриерските служби ще трябва да предоставят ясна информация за цените и доставката на колетите на своите клиенти. По този начин ще се даде възможност на потребителите за сравнения на търговците и намирането на най-добрите оферти.
Едно от главните препятствия пред електронната търговия са високите разходи по доставка от една страна в друга. Разликите в изпращането на колети могат да стигнат до пет пъти повече като международна доставка, в сравнение с доставката в рамките на дадената държава. Заложено е изискване след влизането в сила на изисването, Европейската комисия да направи анализ и да реши дали са необходими още мерки за подобряването на условията на доставката.
Любопитно
От 25 май в Съюза влизат в сила нови допълнителни правила, според които при нарушение на изискванията за съхранение на личните данни, дружествата може да бъдат глобени с до 4% от годишния оборот.

Научете повече за знака за доверие Е-надежден

http://e-nadejden.bg

Научете повече за кръговата икономика:

#CircularEconomy

https://twitter.com/EU_ENV

https://www.facebook.com/EUEnvironment

http://ec.europa.eu/environment/circular-economy/

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia