• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.

  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2018 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.23, 08.06.2018 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.23, 08.06.2018 г.

Публикуван на: 15/06/2018 Последна редакция: 14/09/2018
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 23.2018 (191)

Идва ли краят на палмовото сирене?

         Очаква се от средата на юли да влезе в сила новата Наредба за млечните продукти, която изисква кашкавалът, бялото саламурено сирене и киселото мляко да се произвеждат само и единствено с млечни суровини. По този начин се затяга режимът към имитиращите продукти - те няма да могат да се наричат "млечни" и се забранява предлагането им насипно (т.е. само предварително опаковани, на отделни щандове). Припомняме, че преди около месец бяха предложени и други ограничения, а именно - в едно и също предприятие да не могат да се произвеждат и млечни, и имитиращи продукти.

Нашият коментар:

        Приветстваме новите решения на принципа "по-добре късно, отколкото никога", но смятаме, че ефектът от промените ще бъде силно ограничен в рамките на търговските вериги. Какво ще стане със влаганото "сирене" в традиционната баничка и шопската салата в ресторантите, какво ще ни сервират в детски градини, училищни столове, хотели, болници и др. Нека не се заблуждаваме - предстои ни да изядем хиляди тонове имитиращи продукти, без да подозираме.

        Не е случаен тонът на тонът на загрижени потребители: „Защо само в млечните продукти? Няма какво сладко нещо да купиш на децата без палмово масло. Отровихме ги. Как да обясниш на малкото дете, че това е вредно? Много производители упражняват геноцид над пазара“.

Напишете ни и вие вашето мнение.

 Вашите права и личните данни

          В няколко поредни броя на бюлетина ви запознаваме с новия Регламент за защита на личните данни на ЕС, известен още като GDPR. 

Какво да направите, ако вашите права са нарушени?

• Можете да подадете жалба в националния си орган за защита на данни или да се обърнете към съда. Можете също да поискате потребителска група да направи това от ваше име.

• Можете да поискате обезщетение за материални или нематериални нанесени щети. Например, могат да възникнат материални щети, ако хотелът не защитава адекватно данните за кредитната ви карта. Нематериална щета може да настъпи при неправомерно разкриване на чувствителни медицински данни за вас и др.

• Дружествата, нарушили правата ви, подлежат на санкции до 20 милиона евро или 4% от годишния им оборот.

Как компаниите печелят от вашите данни?

        Онлайн гиганти, като Facebook и Google, печелят пари, като продават лични данни на рекламодатели и други организации, които имат интерес да ви показват насочени реклами. За да направят това, те проследяват всичко, което потребителите четат и правят в мрежата или на свои собствени платформи. Вероятно е те да следят движенията ви онлайн, дори и да не сте регистриран потребител на техните услуги. Брокери на данни и рекламни технологични компании - като например, Axiom, Criteo и Experian, дори не са добре известни сред потребителите. Те работят предимно зад кулисите, без да се обръщат директно към потребителите, и печелят пари от продажбата на данни за вас и предоставяне на рекламни средства на търговците. Това може да стане по всяко време и на всяко устройство, което използвате.

„Златните“ ментета

Oт фалшификати на стоки всеки българин губи по 150 лева на година, сочат данните на Службата на ЕС за интелектуална собственост EUIPO.

Статистиката

  • 60 млрд. евро е годишната загуба от ментета на стоки в ЕС.
  • В България се губят 19,8% от директните продажби годишно, което се равнява на 552 млн. евро (1,1 милиарда лева).
  • Заради ментетата в производството на стоки в ЕС се губят директно 434 000 работни места.
  • Най-много ментета се откриват от EUIPO в 13 сектора: козметика и лична хигиена, облекло, обувни изделия и принадлежности, спортни стоки, играчки и игри, бижутерия и часовници, ръчни чанти и багаж, музикални записи, спиртни напитки и вина, фармацевтични продукти, пестициди, смартфони, батерии и гуми.

          През последните 5 години EUIPO следи загубите от фалшифицирането в отрасли, за които е известно, че са уязвими по отношение на нарушени права на интелектуална собственост.

         На сайта на Асоциация „Активни потребители“ http://aktivnipotrebiteli.bg можете да видите тестовете на популярни стоки и да се информирате за стоките-ментета.

Пазарът в цифри

  • Делът на подправените километражи е между 5 и 12% при препродаваните употребявани автомобили в една държава от ЕС и между 30 и 50% при продажби през граница.
  • 163 уебсайта от общо 207 проверени, предлагащи стационарни или мобилни телефонни услуги, интернет, видео и аудио стрийминг, са нарушили законодателството на ЕС за защита на потребителите, сочи проучване на ЕК.
  • Отпуснатите кредити за домакинствата през първото тримесечие на т. г. са нараснали с 346 млн. лв. до 19,97 млрд. лв., съобщи БНБ.
  • Средният дълг на домакинствата е спаднал под средната за страната работна заплата. Така дългът през 2017 г. е средно 775 лв. при 912 лв. през 2016 г. Най-големият дял на задълженията е към банките - 42%, следван от бързите кредити - 30%, и към телекомуникационните компании - 25%.

Календар на потребителя

На 17 юни от 11 до 13 часа на пл. “Ал. Невски” в София фондация „Лале“ и Столична община организират Ден на бащата с демонстрация на пожарни коли, полицейски автомобили, джипове и мотори, авариен автомобил и свободни разговори с пожарникари, спасители и полицаи. Деца от всички възрасти и техните бащи, батковци и дядовци ще могат да разгледат пожарна и полицейска техника.

На 21 юни Асоциация "Активни потребители" организира кръгла маса на тема - "Автомобилите и чистият въздух" в Пресклуб БТА София. Входът е свободен.

До 26 юни български граждани могат да кандидатстват за специален безплатен билет за обиколка на Европа с влак. Право на участие в новата инициатива на ЕС DiscoverEU имат младежи на възраст 18 години, а пътуването ще се осъществи това лято - от юли до края на октомври. Кой може да кандидатства и как – прочетете на сайта https://europa.eu/youth/discovereu_bg

До 30 юни продължава изложението Flower Power, в което 20 наши дизайнери интерпретират флоралната тема в дрехи и аксесоари.  Можете да ги видите в шоурума на ул. „Иван Асен“ 22 в столицата, а и да получите подарък от организаторите. 

 

Научете повече за знака за доверие Е-надежден

http://e-nadejden.bg

Научете повече за кръговата икономика:

#CircularEconomy

https://twitter.com/EU_ENV

https://www.facebook.com/EUEnvironment

http://ec.europa.eu/environment/circular-economy/

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia