• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.

  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2018 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.43, 02.11.2018 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.43, 02.11.2018 г.

Публикуван на: 02/11/2018 Последна редакция: 09/11/2018
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 43.2018 (211)

За по-чист въздух

Национална асоциация „Активни потребители“ организира кръгла маса на тема: „Мерки за намаляване замърсяването на въздуха от автомобилите в България“. Поводът – подготвените промени в законодателството за данъчно облагане на превозните средства според екологичните им характеристики, стана още по-актуален с публикуваните същият ден нови данни на СЗО:

  • Около 93% от децата по света дишат отровен въздух - 1,8 млрд. живеят в риск за здравето и живота си.
  • Само през 2016 г. 600 000 души под 15-годишна възраст са починали от тежки инфекции на дихателните пътища, причинени от замърсен въздух.
  • Девет от десет човека по света дишат отровен въздух. Той убива 7 млн. души всяка година.
  • Една трета от жертвите на сърдечен удар, рак на белите дробове и сърдечно-съдови заболявания се дължат на замърсяването.

Затова експертите на асоциация „Активни потребители“ виждат решаването на проблема в няколко посоки:

1. Законът да следва принципа замърсителят плаща, тъй сега виждаме някои абсурди – стари газови автомобили замърсяват по-малко от някои нови екологични коли; хибридните автомобили са наполовина виновни за замърсяването на въздуха и др.

2. Годишните технически прегледи не са ефективни и допускат в редовно движение автомобили в лошо състояние.

3. Не е достатъчен контролът на пътя, тъй като КАТ не разполага с мобилни газ анализатори и не санкционира замърсяващите автомобили.

4. Необходима е постепенна подмяна на автопарка, като се създаде система от улеснения и стимули за покупка на нови и електрически автомобили.

5. Да се предприемат мерки за извеждане на трафика от центровете на градовете.

Предложението

По изчисление на „Активни потребители“ старите коли среден клас от 1996 г. може да плащат увеличен с близо 100% данък; автомобилите от 2000 г. – с увеличение около 50%; новите мощни коли от 2017 г. ще имат намаление на данъка средно с 20%. Асоциацията предлага за автомобилите с допустима маса до 3.5 т, с произведена или с допълнително монтирана газова уредба данъкът да се плаща с 50% намаление. Към това предложение се присъединяват и асоциациите за електрически превозни средства и на автомобилните производители. По техни данни средната възраст на автомобилния парк в България е 19 години срещу средно 10 години в ЕС. В София са регистрирани 800 хиляди автомобила при 1.2 млн. жители, затова на потребителите трябва да се даде екологичен стимул чрез данъка, а за опазване чистотата на въздуха да се създаде цялостна политика, а не само отделни мерки.

„Да“ на чешмяната вода

Европейският парламент подкрепи планове за увеличаване на доверието на потребителите за пиене на чешмяна вода, която е много по-евтина и чиста за околната среда, в сравнение с бутилираната. Държавите членки трябва да вземат съответните мерки за подобряване на достъпа до чиста вода, инсталирайки свободно достъпни чешми в градове и на обществени места, където това е технически възможно, за безплатно или срещу ниско заплащане сервиране на чешмяна вода за клиенти в ресторанти, столови и при ползване на кетъринг услуги.

„Право на вода“

EП потвърждава подкрепата си за европейската гражданска инициатива „Право на вода“ (Right2Water) и настоява държавите членки да насочат усилията си към уязвимите групи в обществото: да извършат оценка и установят хората без или с ограничен достъп до вода, в т.ч. сред уязвимите и маргинализираните групи, и да предложат възможности за подобряване на ситуацията. Андрей Ковачев – евродепутат от България, коментира: "Недопустимо е в 21 век поне 11% от европейските граждани да са засегнати от недостиг на вода. Приетите мерки имат за цел да се подобри информираността по отношение качеството на чешмяната вода“.

Бързи факти

  • Според ЕК, намаляването на консумацията на бутилирана вода може да помогне на домакинствата в ЕС да спестят повече от 600 млн. евро годишно.
  • Като се увеличи консумацията на чешмяна вода, гражданите ще дадат своя принос за намаляване на пластмасовите отпадъци, включително в океаните.
  • Бутилките - най-често използваните пластмасови изделия за еднократна употреба, са сред основните замърсители на европейските плажове.

С актуализацията на Директивата за питейната вода ЕК предприе важна законодателна стъпка към прилагането на Стратегията на ЕС за пластмасите от 16 януари 2018 г.

Кръговата икономика за реални икономии

Започнахме да ви запознаваме с новата политика на ЕК за кръгова биоикономика. Когато един продукт достигне края на живота си, материалите, от които е съставен, продължават да се използват по друг начин. Това се прави отново и отново и така се намалява до минимум изхвърлянето на боклук.

Добрите практики

99%  от отпадъците от домакинствата в Швеция се преработват. Заводите за рециклиране се намират на не повече от 300 метра от жилищните райони, а близо половината от боклука на страната се изгаря и се добива енергия.

Франция, Япония, Германия, Испания и Швеция са включени в ТОП 5 като най-устойчиви по отношение на храните за 2017 г. Франция има специално законодателство за изхвърлянето на продукти и губи едва 1.8% от цялото си производство на храни на година. Това не й пречи да планира да намали и тези загуби наполовина до 2025 г.

Agrichemwhey развива първата в света интегрирана биорафинерия за превръщане на вторични продукти от млекодобивната индустрия в био-базирани торове и минерални добавки за човешко хранене. 

Res Urbis проектира станции, които превръщат биоотпадъците от градовете в биопластмаса и редица производни продукти. Използват се също утайката от обработка на отпадъчна вода, отпадъци от градини и паркове, дори и от памперси.

Miracles използват биорафинерии с микроводорасли за създаване на продукти с висока стойност за приложение в храни, аквакултура и нехранителни продукти като торове.

Metsä Fibre Mill е напълно енергийно-самодостатъчна биомелница, която осигурява достатъчно биоенергия, за да увеличи дела на Финландия във възобновяемата енергия с 2%.

Пазарът в цифри

  • Средната продължителност на трудовия живот в ЕС през 2017 г. е била 36 години, сочат данни на Евростат.
  • На равнище държави-членки, продължителността на трудовия живот варира от 32 години в Италия до 42 години в Швеция.
  • Средната продължителност на трудовия живот на българите през миналата година е била 33 години.

Календар на потребителя

От 7 до 11 ноември в Интер Експо Център ще се проведат традиционните изложения, които са най-атрактивни за потребителите:

Салон на виното – изложение на вино и спиртни напитки

Светът на млякото – изложение на млекопреработвателната промишленост

Булпек – изложение за хлебопроизводство и сладкарство

Интерфуд и дринк – изложение на хранително-вкусовата промишленост

Месомания – изложение на месната промишленост

Научете повече за знака за доверие Е надежден

https://e-nadejden.bg

Научете повече за кръговата икономика:

#CircularEconomy

https://twitter.com/EU_ENV

https://www.facebook.com/EUEnvironment

http://ec.europa.eu/environment/circular-economy/

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia