• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.

  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2016 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ бр.6, 12.02.2016 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ бр.6, 12.02.2016 г.

Публикуван на: 15/02/2016 Последна редакция: 17/05/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 6.2016 (74)

 

ЕК предложи мерки срещу измамите с разхода на гориво 

Няколко месеца след скандала с фалшифицираните емисии в автомобилите на Фолксваген, Европейската комисия представи предложения за проверки на автомобилите, които включват:

  • Проверките за техническото съответствие (от организациите, които изпитват превозни средства) да станат по-строги;
  • Комисията ще извършва изпитвания за съответствие на превозните средства, както в процеса на производство, така и по време на експлоатация. Понастоящем "типово одобрение"  на автомобил се извършва еднократно (след 20 минутен тест в лаборатория) и не съществува изискване автомобилите да бъдат тествани на по-късен етап.
  • ЕК да има правомощия да налага глоби до 30000 евро на кола, която не е в съоветствие. Досега ЕК не е имала власт да налага санкции.
  • По отношение на използването на софтуер за заобикаляне на лабораторни изследвания (т.е. коригиращи устройства) производителите на автомобили вече ще трябва да предоставят достъп до техния софтуер;
  • ЕК може да разпорежда обратно изтегляне на несъотвестващи автомобили. Досега подобна практика се извършваше единствено по инициатива на производителите.

Право на жалба

Близо 20 хиляди души са се обърнали с жалби към Комисията за защита на потребителите през 2015 година. Кои са най-честите жалби?

- 50% са свързани с мобилни апарати, таблети и лаптопи.

- На второ място са рекламациите за аудиовизуална техника.

- От битови уреди са се жалвали 12%.

- Обществените услуги – отоплението, водата и токът, са повод за 10% от жалбите.

- От лоши туристически услуги се оплакват 5% от потребителите.

- Толкова са ощетените и от потребителските кредити.

Apple блокира айфони, ако не са ремонтирани в официални сервизи

Последната софтуерна актуализация на iPhone 6 блокира смартфона, ако открие, че е бил ремонтиран не в официален сервиз на корпорацията. На екрана се появява надпис "error 53", както се случва и на други продукти на Apple.

Според Гардиън телефоните на потребителите, които са ремонтирали бутона „Home“ извън официалните представителства на Apple, престават да работят след инсталирането на последната версия на операционната система iOS 9.

Във форумите на Apple един от потребителите се оплаква, че повече няма да може да ползва айфона си, макар да продължава всеки месец да плаща за него –в много страни цената на смартфона е включена в двегодишен договор с месечен абонамент.

Apple потвърждава пред Гардиън, че софтуерът на айфоните проверява дали ремонтът им е направен в оторизирани сервизи. Компанията препоръчва на собствениците, които са се сблъскали с проблема "error 53", да се обръщат към сервизите на Apple.

КЗК санкционира „Олинеза” ООД за заблуждаваща реклама

Комисията за защита на конкуренцията санкционира „Олинеза” ООД с 253 960лв. за заблуждаваща реклама. Тя се изразява в разпространяваното чрез билбордове и стикери на етикетите на рекламно послание „-15%” отнасящо се за продукта „Олинеза трапезна майонеза”, 200г. Посланието въвежда в заблуждение потребителите относно предлаганата промоция и се създава възможност за повишаване интереса на потенциалните клиенти към продукта.

„Потребителската кошница“ по БНТ 2

В сезона на виното

Ново изследване прави своеобразен портрет на любителя на вино у нас. Кой е той? 44% от редовните потребители на вино го купуват от супермаркет, 29% – от хипермаркет. По-малко са купувачите от специализираните магазини. Най-голямо влияние при избора на вино от българския потребител има мнението на близки или експерти, следвано от цените и промоциите. Според изследването, българското вино е силно предпочитано. 40% от хората, които купуват вино, дават под 10 лв. на месец, а други 27% – до 20 лв. Над 60% са потребителите на вино в стандартни стъклени бутилки, докато картонените купии избират само 6%. Любителите вече се ориентират към по-качествените вина.

Още за виното в навечерието на Трифон Зарезан - в "Потребителската кошница" на 13 февруари от 13 ч.

Вижте още материали от предаването"Потребителската кошница" по БНТ.

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia