• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.

  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2016 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.22, 03.06.2016г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.22, 03.06.2016г.

Публикуван на: 03/06/2016 Последна редакция: 17/05/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 22.2016 (90)

Отворено писмо до председателя на БАБХ

     Асоциация Активни потребители изпрати отворено писмо до председателя на Българската агенция за безопасност на храните, с което се отправят няколко препоръки за по-ефективна контролна дейност срещу имитиращите продукти. В него се казва:

1. Не залагайте на количеството, а на качеството на извършваните от БАБХ проверки. Не е необходимо да пилеете време и усилия, за да изпитвате стотици проби, а се насочете към тези с по-голям риск.

Например, вероятността да откриете растителни мазнини в сирене предлагано за 5 лева е много по-голяма, отколкото в сирене продавано за 10 лева.

2. Интегрирайте заинтересованите страни в проверките. Поканете представители на браншовите организации, на потребители и журналисти, които да посочат кои продукти смятат за рискови и следва да бъдат закупени и изпитани лабораторно.

3. Насочете усилията си и към предлаганите продукти в обектите за обществено хранене - училищни столове, детски градини, болници и др. Достъп до тези обекти има единствено агенцията, а хранещите се в тези обекти и техните близки/родители също заслужават да са спокойни, че не консумират имитиращи продукти.

4. Не ограничавайте проверките само до бялото саламурено сирене, а подложете на изпитване и останалите млечни продукти като кашкавал, краве масло, кисело мляко и айрян.

5. Увеличете прозрачността на проверките и регулярно информирайте обществеността за това кои обекти и марки са били изпитани.

Пълният текст на писмото ще намерите на интернет страницата на Активни потребители.

Забраняват думата „млечен” за имитиращи продукти

     Скоро след нашето изследване на кравето сирене, много институции „раздвижиха” своята дейност в защита на интересите на потребителите. Новините този път идват от земеделското министерство, което предлага изменения в Наредбата за специфичните изисквания към млечните продукти. С промените се предвижда изрично да се забрани използването на думата „млечен” или нейни производни в наименованието на имитиращите продукти.

     Променя се и начинът на етикетиране, като надписът „Имитиращ продукт” трябва да бъде с големина на шрифта най-малко 75% от този, с който е изписано наименованието на продукта.

     Една от целите е да се повишат възможностите за информиран избор и да се гарантират правата на потребителите. Имитиращите продукти ще се предлагат на пазара единствено и само в опаковки.

КЗК ще проверява още три вериги за картел

     След като през месец май КЗК обяви, че започва разследване за картел между четири търговски вериги - "Кауфланд България ЕООД енд ко" КД, "Лидл България ЕООД енд ко" КД, "Билла България" ЕООД и "Метро кеш енд кери България" ЕООД. Сега към тях се добавят още три - търговските вериги "Т маркет", "Фантастико" и ЦБА за установяване на евентуално забранено споразумение или съгласувана практика. Комисията се е самосезирала и ще проверява дали със собствените си марки търговските компании не увреждат интересите на производителите.
     Собствените марки на търговците сe отнасят за продукти, поръчани на производител, но носещи бранд на веригата. Обикновено те са в ниския ценови клас, често дори са и най-евтини. Според КЗК с тях веригите се явяват конкуренти на своите доставчици, а освен това имат и силата да определят цените както на собствените, така и на чуждите марки.

КЗП пусна наръчник за опасните детски облекла и продукти

     От Комисията за защита на потребителите (КЗП) разпространиха електронен „Наръчник на мама”. В него, чрез описание и илюстрации, са представени опасни детски облекла и продукти, свързани с отглеждането на подрастващите, както и разяснения на основните рискове при употребата на тези изделия. В карета са поместени експертни съвети как да се избегне закупуването на продукти, които могат да навредят на здравето и живота на децата. 

     Информация за всички спрени от продажба в Европейския съюз вредни продукти е налична в специалния регистър на опасните стоки в Европа, публикуван на сайта на КЗП на адрес: https://www.kzp.bg/opasni-stoki-v-evropa

„Потребителската кошница“ по БНТ 2

Умен дом

Разходите в домакинството растат, сметките за отопление, осветление, вода и други консумативи застрашават семейния бюджет. Десетките уреди в съвременния дом изискват отделно управление и грижи. На всеки му се иска някой да го отмени в управлението на дома и това да става разбираемо и лесно за употреба, да бъде практично, икономично и достъпно. По света домовете вече стават и „умни“. Автоматизирани системи управляват осветлението, отоплението, вентилацията, цялата бяла и черна техника. Представете си – програмирате кафемашината да прави кафе всяка сутрин в осем. Печката се включва малко преди да се приберете от работа, за да е топла стаята. Регулирате щорите или „умно“ охранявате дома си, предпазвате го от пожар или наводнение. А разходите за енергия падат.

И у нас вече е достъпна българска система "Умен дом". Тя намалява разходите за енергия, управлява всички уреди, защитава дома. Потребителят заплаща първоначална такса за стартовото оборудване, след това - месечен абонамент от порядъка на кабелната телевизия и интернета.

Гледайте "Потребителската кошница" всяка събота от 13 ч.

Вижте още материали от предаването"Потребителската кошница" по БНТ.

ПОЛЕЗНА ИНФОРМАЦИЯ

Разделно събиране на електрическо и електронно оборудване

Събирането на излязло от употреба електическо и електронно оборудване (ИУЕЕО) се извършва от „Елтехресурс” АД и „Екобултех”. За удобството на гражданите е създадена възможност за организиране на предаването на ИУЕЕО и в неработни дни.

София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе

Разделно събиране на стари превозни средства

Собствениците на излезли от употреба моторни превозни средства (ИУМПС) са длъжни да ги предават на площадки за събиране и временно съхраняване или в центрове за разкомплектоване.

Списък на дружества за събиране на ИУМПС от районите на столична община

Разделно събиране на опасни отпадъци от домакинствата в София

График по райони за изхвърляне опасните отпадъци в поставени за целта контейнери.

График за разделно събиране на опасни отпадъци от домакинствата

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.

Българските потребители са най-неуверените в Европейския съюз 

Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia