• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.

  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2016 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.23, 10.06.2016г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.23, 10.06.2016г.

Публикуван на: 10/06/2016 Последна редакция: 17/05/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 22.2016 (90)

В 6 от 16 майонези няма яйца

В понеделник 13 юни Активни потребители ще публикува най-новото си изследване на качеството на майонезите предлагани в търговската мрежа. Освен липсата на яйца в 25% от тестваните марки, в 9 от 16 проби регистрирахме водно съдържание над 60% и наличие на въглехидрати над 20% при 4 продукта. Наред с това в повечето майонези ще откриете съставки като емулгаторите гума гуар (Е412) и гума ксантан (Е415), консерванти и антиоксиданти – бензоат (Е211-213), пропил галат (Е310), калиев сорбат (Е203), нишесте (Е1420 – 1450), оцветители като бета каротен и анато (Е160б).

Пълното проучване ще намерите на Интернет страницата на Активни потребители.

ЕП обсъжда осигуряването на равен достъп до продукти онлайн

Макар Интернет да изглежда като мрежа без граници, стоките и услугите, които се продават в една страна, нерядко са недостъпни в друга. Разпокъсаността на дигиталния свят в обединена Европа пречи както на потребителите, така и на компаниите. На 25 май Европейският парламент обсъди нови предложения на Комисията, които целят да ограничат необоснованото блокиране на услуги на географски принцип и да направят още една стъпка към желания общ цифров пазар в ЕС. Кои са основните проблеми, които предложението цели да преодолее?

Геоблокирането

Геоблокирането е практиката на някои продавачи или доставчици на услуги да ограничават достъпа до съдържание на потребители от други страни.

Равни условия на конкуренция в аудиовизуалните услуги

Друго предложение на Комисията касае обновяване на правилата за аудиовизуалния сектор за гарантиране на равните условия на конкуренция между традиционните оператори и доставчиците на медийни услуги онлайн. Една от идеите е въвеждането на подобни правила за защита на малолетните от реклами в Youtube и други платформи за споделяне на видеоклипове, каквито съществуват за традиционните медии. Комисията също така подкрепя саморегулирането на онлайн платформите по отношение на правата на потребителите.

В пакета от мерки се включват и правила за доставките на колети и за потребителските правила в дигиталната сфера. До края на 2016 г. се очаква Комисията да представи още мерки в области като опростяване на правилата за ДДС, електронната сигурност и авторските права. 

ИКЕА изтегля лампи GOTHEM

Веригата ИКЕА доброволно е започнала Програма за замяна на два вида настолни лампи и лампион GOTHEM, съответно с продуктови номера 60303023, 60303037 и 80303041. Те са спрени от продажба във всички магазини ИКЕА, като предпазна мярка в резултат на сигнал за усукани кабели в лампите.

Клиентите, закупили тези продукти, могат да върнат лампите в магазина, като средствата за закупуване ще им бъдат възстановени.

Повече информация може да се получи на електронната страница на магазин ИКЕА, както и на територията на магазин ИКЕА в сектор Обслужване на клиенти.

Ръст на потреблението

По данни на НСИ потреблението в страната се увеличава за трети пореден месец. През април оборотът в търговията на дребно се увеличава с 0,3% на месечна и с 5,4% на годишна база.

По-значително нарастване, в сравнение с миналата година, се регистрира при: търговията на дребно с текстил, облекло, обувки и кожени изделия, търговията на дребно с хранителни стоки, напитки и тютюневи изделия и търговията на дребно чрез поръчки по пощата, телефона или интернет.

Намаление е регистрирано при: търговията на дребно с компютърна и комуникационна техника, търговията на дребно с разнообразни стоки и търговията на дребно с битова техника, мебели и други стоки за бита.

„Потребителската кошница“ по БНТ 2

Последните данни на Националния статистически институт показват нарастване на общия показател на доверие на потребителите - с 1.8 процентни пункта спрямо януари. При жителите на градовете увеличението е с 1.6 пункта, а на селата - с 2 пункта. Потребителите отчитат положителна промяна във финансовото състояние на
техните домакинства през последните 12 месеца. Тя се отразява и в тяхното поведение на пазара – растат намеренията на потребителите за покупка на предмети с дълготрайна употреба - лек автомобил или имот, ремонти в дома и др.

Гледайте "Потребителската кошница" всяка събота от 13 ч.

Вижте още материали от предаването"Потребителската кошница" по БНТ.

ПОЛЕЗНА ИНФОРМАЦИЯ

Разделно събиране на електрическо и електронно оборудване

Събирането на излязло от употреба електическо и електронно оборудване (ИУЕЕО) се извършва от „Елтехресурс” АД и „Екобултех”. За удобството на гражданите е създадена възможност за организиране на предаването на ИУЕЕО и в неработни дни.

София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе

Разделно събиране на стари превозни средства

Собствениците на излезли от употреба моторни превозни средства (ИУМПС) са длъжни да ги предават на площадки за събиране и временно съхраняване или в центрове за разкомплектоване.

Списък на дружества за събиране на ИУМПС от районите на столична община

Разделно събиране на опасни отпадъци от домакинствата в София

График по райони за изхвърляне опасните отпадъци в поставени за целта контейнери.

График за разделно събиране на опасни отпадъци от домакинствата

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.

Българските потребители са най-неуверените в Европейския съюз 

Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia