• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.

  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2016 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.24, 17.06.2016г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.24, 17.06.2016г.

Публикуван на: 17/06/2016 Последна редакция: 17/05/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 24.2016 (92)

Обществен отзвук от теста на майонезите

"Докато държавни чиновници обясняват колко е трудно да се контролира необятният пазар на храни, малката неправителствена Асоциация "Активни потребители" върши повече работа от цялата мощна държавна армия на БАБХ"

Из коментар във вестник Сега

"Преди години си направих експеримент - оставих на прозореца отворена майонеза за една седмица през лятото. /всеки може да го пробва/. Оказа се, че нищо живо не се интересува от нея... Мухи, мравки, пчели, нито една земна твар не я възприема като хранителен продукт."

Читател на Капитал

"Какво още има в една майонеза, избрана на случаен принцип. Потребител забелязва, че на етикета са описани повече от 20 съставки, сред които екстракт от паприка и ксантанова гума. По думите на Малина всичко е толкова ситно написано, все едно са условия на банка."

Из репортаж на БТВ

"А намекът, че асоциацията едва наскоро е предизвикала медиен интерес изобщо не отговаря на истината. Тия пичове работят повече от 15 години и медиите редовно обръщат внимание на техните тестове поне от 10 години насам. Изглежда само вие не сте чували за тях."

Читател на CLUBZ

"Без яйца, с много нишесте и вода – що е то? Майонеза!"

Заглавие гатанка в dnes.bg

"Да си развихрим въобръжението тогава. Може например да сложим в олиото домати, краставици и сирене – майонеза ще е! Ако добавим и ракия, ще намалим водното съдържание, защото в ракията се намират и други съставки като грозде, сливи, ябълки, круши, кайсии – да не се отвличаме, че почва да се появява един гъделичкащ сърбеж в гърлото. Можем в олиото да сложим и червен пипер – ще сгъстим „майонезата“ и ще си я мажем на филийка. Няма да е като филия с мас, но премиерът все пак е имал по-различен живот. Можем към олиото да добавим и малко пясък – или пък чакъл. За водата е ясно – даже не 80%, ами направо 99%. Водата е полезна – хидратира ни, а идват горещи дни и не трябва да позволяваме кръвта ни да се сгъстява, защото следват неприятни последици за мозъка."

Из коментар в actualno.com

   Ако все още не сте се запознали с резултатите от теста на 16 марки майонеза, можете да го направите на Интернет страницата на Активни потребители.

КЗК санкционира "Аларик кепитъл" за нелоялна конкуренция

  Комисията за защита на конкуренцията глоби финансовата компания "Аларик кепитъл" за нелоялна конкуренция спрямо "Райфайзен асет мениджмънт" (РАМ). Двете дружества са конкуренти на пазара на взаимни фондове.

"Аларик кепитъл" е изпращал имейли до клиенти на РАМ, в които твърди, че условията по фонда "Райфайзен - Активна защита" (РАЗ) се разминават с действителността, с което се създава впечатление за по-високи инвестиционни разходи. В същото време се отправя предложение до адресатите на писмата да се запознаят с продуктите, предлагани от "Аларик кепитъл" като алтернатива на описаните продукти на РАМ.

КЗК налага глоба на "Аларик кепитъл" за нелоялна конкуренция , която е 4% от оборота му за миналата година, или 4960 лв.

Везни и теглилки не отговарят на изискванията

За първите 5 месеца на 2016 г. Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) е извършила проверки на 2 213 везни в 1 474 обекта в търговската мрежа и е открила 264, които не отговарят на изискванията. От тях 7 везни са от неодобрен тип.

За същия период са проверени 338 обекта, функциониращи на територията на пазари и тържища, в които е установено използването на 413 везни и теглилки, от които 31 везни (около 8 % от проверените) са без валиден знак за проверка.

По жалби и сигнали на граждани, са проверени 19 обекта в търговската мрежа. За общо 8 везни е установено несъответствие с изискванията – използвани са без валидни знаци за последваща проверка. Извършени са проверки и на 13 обекта, функциониращи на територията на пазари и тържища, в които се използват общо 13 везни, за 9 броя е констатирано, че не отговарят на законовите изисквания. 

Кампания „Безопасно лято“ на ДАМТН

Обект на проверките, извършени от ДАМТН, са водни играчки и слънчеви очила. От държавната агенция са проверили 80 търговски обекта и 210 вида продукти. В резултат да регистрирани 58 вида продукти, като по-голям относителен дял (близо 80%) са несъответстващите слънчеви очила. Издадени са заповеди за ограничаване на разпространението на 41 вида слънчеви очила и 6 вида играчки, поради опасност за потребители.

„Потребителската кошница“ по БНТ 2

РАСТЕ ИНТЕРЕСЪТ КЪМ БИО ХРАНИТЕ

Експертите отричат ръст на търсенето и потреблението на био храни у нас. Те наблюдават и някои съществени промени на този пазар. Първо, органичните продукти излизат от профилираните магазини и разширяват присъствието си в конвенционалните търговски обекти,сред които и големите бързооборотни вериги. Тази тенденция започва отевропейския пазар, на който имаокрупняване на играчите, създаване на индустриални по мащаб био производства, а оттам - и намаление на стойността насуровините и крайните продукти, коитообичайно са с около 30% по-скъпи от техните конвенционални еквиваленти. Второ, потребителите вече не търсят етикета "био", а качествената храна.Затова продажбите на фермерски продукти растат бурно и донякъдезавземат дела на определените като екологични храни - както през магазинии пазари, такаи през директни доставки.Трето, търговци вече стават ипроизводители. А увеличената местна ичужда конкуренция също сваля цените,
които за масовия потребител все ощеостават високи.

Гледайте "Потребителската кошница" всяка събота от 13 ч.

Вижте още материали от предаването"Потребителската кошница" по БНТ.

ПОЛЕЗНА ИНФОРМАЦИЯ

Разделно събиране на електрическо и електронно оборудване

Събирането на излязло от употреба електическо и електронно оборудване (ИУЕЕО) се извършва от „Елтехресурс” АД и „Екобултех”. За удобството на гражданите е създадена възможност за организиране на предаването на ИУЕЕО и в неработни дни.

София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе

Разделно събиране на стари превозни средства

Собствениците на излезли от употреба моторни превозни средства (ИУМПС) са длъжни да ги предават на площадки за събиране и временно съхраняване или в центрове за разкомплектоване.

Списък на дружества за събиране на ИУМПС от районите на столична община

Разделно събиране на опасни отпадъци от домакинствата в София

График по райони за изхвърляне опасните отпадъци в поставени за целта контейнери.

График за разделно събиране на опасни отпадъци от домакинствата

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.

Българските потребители са най-неуверените в Европейския съюз 

Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia