• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022

  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин Активни потребители 2022 > Седмичен бюлетин брой 50 (421)

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Седмичен бюлетин брой 50 (421)

Публикуван на: 16/12/2022
Tweet
photo

   Реформа на пътническите права     

     Европейската комисия провежда публична консултация относно възможностите за модернизация на правата на пътниците в ЕС. Европейската организация на потребителите (BEUC), в която членува и Активни потребители представи вижданията на потребителските организации. Кои са най-важните предложения?

Линк към статията

   Битка срещу картела     

    През последните месеци асоциация „Активни потребители“ настойчиво алармира обществеността за създаване на картел на столичния пазар на таксиметровите услуги. Асоциацията заяви: „Логично възниква въпросът защо СОС определя такава минимална цена, каквато предложат от таксиметровия бранш? Ние като потребители не може просто да се примиряваме с погазването на фундаментални принципи на пазара, а именно свободното ценообразуване и ценова конкуренция и безмълвно приемаме да управленските своеволия на своите избраници“. Решението на СОС вече е взето като: Определяне на минимални и максимални цени за таксиметров превоз на пътници за един километър пробег на територията на Столична община за 2023. Кой и как го подкрепи в ущърб на потребителите?

Линк към публикацията

 

   Изпращаме 2022 г.: Как ЕС прави продуктите по-устойчиви   

   Ако продължим да използваме ресурсите по начина, по който сме свикнали, към 2050 г. ще ни бъдат нужни ресурсите на три планети като Земята. Кризата вследствие на коронавируса подчерта слабостта на веригите за доставки и засегна малкия бизнес и индустрията. Развитието на кръгова икономика, в която ресурсите и продуктите се използват продължително и се рециклират, ще намали емисиите на въглеродни емисии, ще стимулира икономическия растеж и ще създаде възможности за работа.

Линк към статията

 

   От практиката: На ред са стандартите    

    Европейската организация на потребителите BEUC съобщи, че е завършил голям проект, включващ усилията на петте най-големи вериги супермаркети в Белгия да направят устойчивата храна стандарт. Техните резултати показват, че докато „яденето на по-малко месо и повече растителна храна е решаваща стъпка към намаляване на въздействието на диетата ни върху околната среда“, има малък стимул за растителна храна в супермаркетите. Ето най-важните резултати от наблюденията:

- Две от три готови ястия съдържат месо или риба, а само четири процента от готовите - изследвани приготвени ястия, са изцяло на растителна основа.

- Седем от десет разгледани предложения в промоционалните брошури съдържат основно месо или риба съставка.

- Готовите месни продукти като шницели, бургери и колбаси се продават основно в (екстра) големи порции над 100 (или 150) грама.

- Има интересни инициативи и политически мерки, но липсват конкретни цели.

- В момента супермаркетите не са си поставили цели за увеличаване на дела на продавания растителен протеин.

Препоръки

Докладът препоръчва супермаркетите да предприемат действия в следните области:

1. преход на протеин, напр. разработване и публикуване на интегрирано растение за преход на протеини с ясна цел;

2. намаляване на дела на готовите ястия с животински протеини;

3. намаляване на размера на порциите животински продукти;

4. по-малко фокусиране върху офертите с животински продукти.

5. устойчиво земеделие, например, прозрачност относно произхода, отглеждането и метода на транспортиране, разработване на план за конкретни действия за ограничаване на рисковете от обезлесяване.

6. разработване на интегриран план за действие за оползотворяване на хранителните отпадъци.

 

   Какво трябва да знаем за гаранциите?   

     От нашето най-ново видео ще научите какво представлява гаранцията; какви видове гаранция има; особености при дигиталните стоки и стоките с дигитални елементи.

 

   Пазарът в цифри   

  • По последни данни на НСИ през 2022 г. 87.3% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си, което е с 3.8 процентни пункта повече в сравнение с предходната година.
  • 79.0% от лицата на възраст между 16 и 74 навършени години използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място, а 61.2% се възползват от ресурсите на глобалната мрежа по няколко пъти на ден.
  • Потребителите най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация, като 67.3% посочват, че извършват телефонни или видео разговори по интернет (чрез приложения като Viber, WhatsApp, Skype, FaceTime, Messenger, Snapchat, Zoom, MS Teams, Webex), а 63.4% участват в социални мрежи (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, TikTok и др.).

 

   Календар на потребителя   

До 31 декември всички здравноосигурени лица, които желаят да сменят своя общопрактикуващ лекар, могат да го направят. За целта е необходимо да се попълни формуляр за постоянен избор и да се предостави на новоизбрания общопрактикуващ лекар. Формулярът може да се изтегли от сайта на НЗОК. 

Макар и лихвите по депозити отдавна да не са особено атрактивни, все още има банки, които се стараят да запазят същността на тези продукти. Те предлагат относително приемливи лихви. Проучване показва, че при дългосрочните депозити с 3-годишен срок, все още имат стойности по лихвата, които варират между 0.50% и достигат до 1.50%. Най-изгодните лихви за 12-месечните депозити варират между 0.55% до 1.11%, а при 24-месечните от 0.46% до 1.50%. Само три банки предлагат депозити със срок до 60 месеца, като лихвата при тях варира от 1.05% до 2.00%. Единствената банка, която предлага депозити със срок 120 месеца, е BigBank с лихва 2.00%. 

GS1 България информира, че успешно завърши второто издание на играта „Сканирай и спечели“, за която нашите читатели бяха уведомени. Десет души, подали сигнали за неоторизирани баркодове в периода 15 април - 30 ноември, спечелиха ваучер от по 100 лв. всеки за пазаруване в eMAG. 

 

Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia