• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022

  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин Активни потребители 2022 > Седмичен бюлетин брой 51 (422)

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Седмичен бюлетин брой 51 (422)

Публикуван на: 23/12/2022
Tweet
photo

Уважаеми потребители,
Уважаеми защитници на техните права,
Уважаеми читатели и следовници на сайта на Асоциация Активни потребители,
Уважаеми приятели и колеги,

      Най-искрено ви поздравяваме с настъпващите Рождественски и Новогодишни празници! Желаем ви от сърце светли дни, много топлина и обич във вашите домове, здраве и берекет, заслужена почивка и още сили за нови идеи в защита правата на потребителите в Република България!

 

   Преди да изпратим 2022 година   

      И през отиващата си година Асоциация Активни потребители остана вярна на своята мисия – да защитава потребителите и техните проблеми на пазара на стоки и услуги. Ние продължихме да следваме нашите основни цели за защита правата и интересите на потребителите, както на национално, така и на международно равнище. Продължихме и надградихме най-важните си политики и дейности:

  • Предоставяне на информация, която подпомага потребителите да се ориентират в пазарната среда. Информацията достига до българските потребители чрез срещите и обученията, организираните приемни, нашите онлайн публикации и печатните ни материали, националните и регионалните медии.
  • Съдействие при нарушени права и интереси - консултиране и помощ при рекламации, водене на съдебни дела или съдействие при извън съдебни  процедури /помирителни комисии/. Чрез изградените приемни в София и страната потребителите имат възможност да получават безплатни съвети и консултации по въпроси касаещи потребителската защита.
  • Подобряване на законодателството - защитаваме интересите на потребителите при изменения в законодателството.
  • Провеждане на сравнителни тестове на продукти. Те имат за цел да представят в сравнителен вид различията между отделните стоки и услуги, предлагани на пазара. По този начин потребителят може да се ориентира максимално информирано при избора си и да си спести време за проучване на пазара.
  • Обучението на потребителите и хората активно ангажирани с потребителските проблеми е също много важен приоритет в работата на асоциацията. Ежегодно се организират множество обучителни и дискусионни семинари с участието на представители на потребителски организации, общински и държавни служители и потребители.


Ето някои акценти от свършеното през годината

            През 2022 година асоциацията работи по много проблеми на потребителите. Например:

1. Безопасност на продуктите:

-  Проведохме проучване за водното съдържание в сиренето. Установихме, че тя все още е там напук на законите. Освен вода в сиренето, все още се добавят немлечни мазнини.

- Сигнализирахме контролните органи относно продажбата на риба с хистамин в следствие на проведено от асоциацията проучване, целящо да определи съдържанието на веществото хистамин в тъканите на риба, закупена от търговската мрежа в град София.

2. Фалшиви стоки:

- Подобрихме  разбирането и осведомеността на младите потребители на възраст от 11-17 години относно явлението фалшифициране на стоки и услуги и последиците от нарушенията на правата на интелектуална собственост;

-  Проведохме информационни срещи с над 100 ученици по темата за фалшиви стоки;

-  Проведохме информационни изложения в градовете Кюстендил и Пловдив по темата.

3. Енергийна ефективност:

- Продължихме да информираме потребителите относно темата за енергийна ефективност и енергия от възобновяеми източници, както и ползата от тях;

- Създадохме калкулатор в помощ на потребителите, който да им помага да изчислят нужната мощност преди покупката на климатик.

4. Нови канали за информация:

     Започнахме ежеседмични публикации в  YouTube канала на асоциацията, чрез изградено ново студио и техника за снимки на видео.

     И през Новата година асоциацията ще продължи основните си политики в защита правата и интересите на потребителите. Ще бъдем още по-близо до вас, ще отстояваме нашата обща кауза за безопасни, качествени и достъпни стоки и услуги на пазара. Ще ви предложим нови инициативи, проекти и идеи за вашите права и тяхната защита.

 

   Бърз прелет над пазара   

    И тази година ни напомни за станалите традиция „черни дупки“ на българския пазар и то във времето на „най-горещото“ пазаруване. Докато по данни на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата цените на едро на някои основни храни са започнали да падат, а Националният статистически институт отчита за първи път от една година снижение на инфлацията, наблюдаваме масово поскъпване в търговските обекти на дребно.

 Линк към статията

   2023 г.: По пътя към енергийна ефективност   

По-бързи процедури за издаване на разрешителни за инсталации за възобновяема енергия и стимули за вътрешното производство на ЕС в условията на енергийна криза. Това предлагат за следващата година ЕК и ЕП.  Сред идеите е съкращаването на максималния срок за одобряване на нови инсталации от дванадесет на девет месеца, ако са разположени в така наречените "зони за ускорено внедряване на енергия от възобновяеми източници". 

Линк към статията

   Какво е рекламация и как може да ни бъде полезна?   

От нашето най-ново видео ще научите какво представляват рекламациите и как да се възползвате от тях. Тази информация ще ви е изключително важна по време на предпразничните покупки. Ако имате нужда от съвет или помощ при упражняване на правото си на рекламация, можете да се обърнете към нас - на имейл [email protected].  А за да сте в час с най-новите правила на пазара на стоки и услуги, просто се абонирайте за новия видео канал на асоциацията.

 

   „Активни потребители“ и в медиите    

Хиляди на път преди празниците: Закъсняват полети, летище София гъмжи от хора - Bgonair

Ескперти: В България никой не контролира какво пише на етикетите на храните - Bgonair

Как да спестим чакането на дългите опашки по летищата по време на празниците - Общество - България - Новините на NOVA - NOVA

ВНИМАНИЕ! Офертите за намаления - капан на търговците - Общество - Телеграф (telegraph.bg)

 

   Пазарът в цифри   

  • НСИ съобщи, че през ноември 2022 г. месечната инфлация, измерена с индекса на потребителските цени (ИПЦ), е 0.8% спрямо предходния месец, а годишната инфлация за ноември 2022 г. спрямо ноември 2021 г. е 16.9%.
  • През ноември 2022 г. спрямо предходния месец най-голямо е увеличението на цените в групите: развлечения и култура (+2.9%), съобщения (+2.7%), здравеопазване (+1.7%), хранителни продукти и безалкохолни напитки (+1.7%).
  • Намаление на цените е регистрирано в групите: жилища, вода, електроенергия, газ и други горива (-1.5%) и транспорт (-0.5%).

 

   Календар на потребителя   

Националната агенция за приходите е регистрирала 16 сайта за онлайн залози, като за последната година те са 10, а до 2021 г. са били едва 6. Спрените хазартни платформи заради липсата на лиценз са над 130, като пълният списък, както и този с регламентираните сайтове за онлайн залагания, са публикувани в официалната страница на НАП и се актуализират своевременно. От приходната агенция препоръчват на потребителите, преди да започнат за залагат, да проверят дали платформата има лиценз или не. 
Важно за потребителите на онлайн залагания е да са отговорни и внимателни както за своята игра, така и за своето поведение. От 12 декември НАП поднови поддържането на регистъра на уязвимите лица. Той не е публичен, като достъп до него имат само ограничен брой служители, определени от изпълнителния директор на приходната агенция и хазартните оператори. Искане за вписване в регистъра може да подаде всеки, който смята, че не може да контролира както времето, прекарано в хазартни игри, така и средствата, които изразходва за участие в тях. 
Повече информация за възможностите за подаване на искането за вписване или заличаване от регистъра, може да видите в YouTube канала на НАП. В рубриката „Отговорен хазарт“ в сайта на приходната агенция са публикувани и съвети за отговорна игра, както и тест за самооценка на хазартните навици на играчите

 

Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia