• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2023-2024 > Бюлетин 2023 > Седмичнен бюлетин 7 (429)

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Седмичнен бюлетин 7 (429)

Публикуван на: 17/02/2023 Последна редакция: 18/02/2023
Tweet
photo

   Мобилните оператори плащат санкции, защото им е изгодно.   

     Някои от действията на телекомуникационните оператори през годините показват, че те са склонни да прилагат забранени нелоялни практики, въпреки налаганите имуществени санкции. Проблемна област ли са телекомуникационните услуги или малките и непропорционални санкции са недостатъка на Закона за защита на потребителите.

Прочетете целия материал


   40 години Световен ден на правата на потребителите – Акценти   

    Всяка година отбелязваме 15 март като Световен ден на правата на потребителите, за повишаване на глобалната осведоменост относно правата и нуждите на потребителите. През март тази година потребителското движение ще отбележи 40-тата годишнина на световния ден. Денят на правата на потребителите се координира от Потребителския интернационал и се признава в световен мащаб. Той повишава осведомеността и води до значима промяна по отношение на належащите предизвикателства, пред които са изправени потребителите.

Линк към статията


   По-добра защита и на геймърите   

    Секторът на видео игрите в Европа расте бързо – по данни на индустрията пазарът през 2021 г. е бил на стойност 23,3 млрд. евро. Той не само процъфтява, но и допринася за цифровата трансформация на ЕС. Много хора се включват в онлайн видео игри за забавление или като форма на умствено упражнение. Игрите също така са полезни и в обучението. Затова предстои ЕК да предложи стратегия за видео игрите, за да бъде подкрепен секторът, който в момента отговаря за повече от 90 000 преки работни места. Стратегията трябва да взема предвид икономическите, социалните, образователните, културните и иновативните аспекти на онлайн видео игрите. Например, изследователският проект EU Kids Online („Децата в ЕС онлайн“) цели да събере данни за използването на онлайн видео игри от деца. В края на януари ЕП прие доклад, който призовава за хармонизирани правила на ЕС за защита на правата на потребителите на онлайн видео игри.

 

Мерки срещу проблемни практики

    Компютърните игри могат да насърчават играчите да купуват „кутии с плячка“ (loot boxes): пакети от виртуални предмети, които могат да помогнат на играчите да напреднат в играта. Хората харчат истински пари, за да се снабдят с тези виртуални предмети, и това може да има финансови и психологически ефекти за тях. Затова е нужно да се анализира начинът, по който се продават „кутиите с плячка“, и се предложи единен европейски подход за защита на потребителите. Друг проблем поражда замяната на валути, използвани в компютърните игри, за реални пари, както и за използването на виртуални предмети, добити в игрите, за замяна, продажба или правене на залози. Тези практики обикновено противоречат на условията за използване на игрите и могат да бъдат свързани с изпиране на пари, принудителен труд или експлоатация на деца. ЕП призовава националните власти да сложат край на такива схеми.

 

По-лесно анулиране на абонамента

    Анулирането на абонамента за онлайн видео игри трябва да бъде толкова лесно, колкото и включването в тях. Автоматичното подновяване на абонамента може да създаде проблеми на потребителите, ако продължава безкрайно против техните намерения.
    Потребителите също така трябва да имат правото да се откажат от продукта, да го върнат и да поискат възстановяване на средства по същия начин, както когато правят физически покупки.

 

По-добра защита на децата

    Необходимо е, се изтъква в приетия доклад, децата да бъдат по-добре защитени от вредите, които могат да нанесат онлайн видео игрите и таргетираните реклами. Препоръчва се въвеждането на по-добри инструменти за родителски контрол, които ще позволят на родителите да следят по-успешно игралните навици на децата си и времето и парите, които те изразходват. Предвид възможните отрицателни последствия от видео игрите върху психическото здраве, производителите на игри трябва да избягват манипулативен дизайн, който може да доведе до пристрастяване, изолиране или кибертормоз.

 

Защита на уязвими групи

    Потребителите следва да разполагат с цялата необходима информация за всяка игра, за да могат да направят информиран избор относно покупка или абониране, също така онлайн видео игрите да приобщават различни групи и да бъдат достъпни за хора с увреждания.

 

Защита на данните

    Онлайн видео игрите трябва да защитават още по-добре данните на потребителите в съгласие с изискванията на Общия регламент на ЕС за защита на личните данни.

 

   Хранителни продукти и съхранение   

    В новото ни видео ще научите как да пазарувате разумно, също така и как да съхранявате правилно хранителните продукти, за да издържат повече. Покупките – от планирането до съхранението и употребата им у дома, са пряко свързани с домакинския бюджет, но и със здравето и правилните навици на семейството ни.

 

 

   „Активни потребители“ и в медиите    

НОВИЯТ ДЕН на 15 февруари с Иван Барбов - (bnr.bg)

Как да разберем произхода на плодовете и зеленчуците, които купуваме? - Животът (bnr.bg)

Драми в БСП, драми и в ГЕРБ - Таско Ерменков и Теменужка Петкова - Българска национална телевизия (bnt.bg)

НАШИЯТ СЛЕДОБЕД с водещ ЕЛЕНА ПЕНЧУКОВА, Богомил Николов-асоциация „Активни потребители“(13.02.23) - YouTube

Храните продължават да поскъпват | Вестник "ДУМА" (duma.bg)

 

   Пазарът в цифри   

  • По данни на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата цените на едро на храните през изтеклата седмица се движат в две посоки. 
  • Поскъпването продължава. Оранжерийните домати поскъпват на едро с 4,7% до 3,35 лева за килограм, оранжерийните краставици - с 5,7% до 4,48 лева за килограм, червените чушки – с 2,7% до 3,84 лева за килограм. Захарта поскъпва с 0,8% и се продава по 2,54 лева за кг.
  • Има и намаление на цените. Ябълките поевтиняват с 0,7% до 1,38 лева за кг, лимоните - до 2,50 лева за кг, портокалите поевтиняват с 5 стотинки и се продават по 1,75 лева за кг, мандарините - по 2,20 лв. Кравето сирене поевтинява с 0,2% до 11,18 лева за кг, а кашкавалът тип "Витоша" - до 18,04 лева за кг, олиото - с 11 стотинки и се продава на едро по 4,08 лева за литър, пилешкото месо - с 0,5% до 6,12 лева за кг, брашно тип "500" – с 2,9% до 1,32 лева за кг.
  • Яйцата се продават на едро по 0,38 лева за брой.

 

   Календар на потребителя   

От началото на февруари деца не могат да участват в рекламите за хазарт или вредни храни, както не може да се разпространява и информация в предаванията, която вреди на здравето и развитието им. Това изисква Кодексът за поведение на електронните медии, приет от Съвета за електронни медии (СЕМ).

От 21 до 25 февруари в Международен панаир Пловдив ще се проведе най-голямото икономическо събитие за агробизнес в Югоизточна Европа АГРА 2023. По данни към момента близо 600 компании от 25 държави ще представят своите разработки, продукти и услуги на престижното международно изложение.

На 28 февруари Обучителен център "Темида" организира онлайн семинар на тема: „Промени в Закона за медиацията. Практически насоки. Участие на адвокати“

 На 9 март в Габрово Българо-румънската палата и eCommerce Academy организират еднодневно обучително и бизнес нетуъркинг събитие с фокус към дигиталното развитие на бизнеса. То е подходящо за напълно начинаещите, които очакват да започнат в рамките на 2023 г.; за тези, които вече са направили първите си стъпки към електронната търговия; за компании, събиращи информация за дигиталния пазар и неговите възможности.

Пенсионен калкулатор в услуга на разумното и правилно управление на личните финанси създаде финансовата платформа MoitePari.bg. Той дава възможност всеки да изчисли своя прогнозен размер на очакваната пенсия, като сбор от очакваните плащания от УПФ и НОИ. Той пресмята и друга важна информация: В кой месец и година ще бъде придобито правото за получаване на пенсия, Колко са оставащите години и месеци до пенсиониране; Каква ще бъде натрупаната сума по индивидуална партида на лицето, осигурено в УПФ.

Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia