• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
    • С вашите въпроси за еврото (част 5)
    • Цифровото евро – помощник или „дигитално робство“?
    • За парите в личния портфейл и в държавата
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.

  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2016 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.42, 21.10.2016

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.42, 21.10.2016

Публикуван на: 21/10/2016 Последна редакция: 17/05/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 42.2016 (110)

Алтамонте спрингс – тест за споделената икономика

Кметът на малкото сателитно градче на Орландо, Флорида създаде прецедент, който може да стане заразителен по целия свят. Дали българските политици ще се възползват, предстои да разберем.

Алтамонте спригс има 43 000 жители и доста от тях пътуват ежедневно до близкия Орландо чрез влак, който свързва двата града. За живеещите далеч от гарата на Алтамонте спрингс, общинските власти планирали пускането на гъвкава автобусна линия (подобно на маршрутните таксита в България), която да превозва пътници на повикване (с бутони) от предвидени за това спирки. След като идеята не се осъществила, кметът сключва революционно споразумение с компанията Юбер, чрез което общината субсидира пътуванията на гражданите до гарата с 25% от цената.

Нашият коментар

Припомняме, че в България на този етап се случва точно обратното – Юбер беше забранен, а има и инициативи, целящи да затруднят и останалите форми на споделено пътуване в полза на традиционните форми на обществен транспорт – автобусни линии и таксита.

Какво става с парите ви при отмяна на концерт?

Какво може да се направи, за да се гарантират правата на потребителите при отмяна на културно събитие? /Продължение от брой 41/

За да се ограничат проблемите с отменени или отложени културни събития, следва да се решат два основни проблема.

1. Анонимност на организатора на културно събитие

Редно е на всеки билет да бъде отбелязана самоличността на организатора, както и негов адрес за предявяване на рекламация. При ранни продажби (по-рано от един месец преди събитието) е необходимо организаторите да предоставят информация за събитието в КЗП, която да бъде публикувана в обществено достъпен регистър. По този начин всички потребители ще знаят как и къде да си потърсят правата в случай на проблем.

2. Преодоляване на финансовите рискове, възникващи при отмяна или фалит на организатора.

За целта най-удачно е, да се въведе законодателно изискване за сключване на задължителна застраховка на организатора, която да покрива рисковете при значителна промяна и неплатежоспособност на организатора. Подобна практика много успешно се прилага от години при организираните туристически пътувания. С две думи, ако организаторът фалира, хората закупили билети ще бъдат обезщетени от застраховката.

ЕП призовава за единен пазар в областта на финансовите услуги

Комисията по икономическите въпроси в Европейския парламент одобри доклад, който призовава за създаване на единен пазар в областта на финансовите услуги, който да осигурява лесни и прозрачни продукти за всички потребители, а не както досега само при трансграничните.  Очаква се докладът да повлияе на плана на Европейската комисия в началото на 2017 г., който съдържа по-подробни предложения за политиките в тази област. Генералният директор на Европейската потребителска организация (BEUC) - Моник Гойенс изрази подкрепа за създаването на единен пазар и призова Комисията да приеме доклада и да започне да го прилага.

Наред с други неща, доклада на Европейския парламент призовава, за:

  • разработване на прости, преносими и безопасни финансови продукти;
  • гаранции, че дигитализацията на финансите на дребно няма да доведе до финансова изолация;
  • необосновано гео-блокиране във финансовите услуги на дребно;
  • повече правомощия за защита на потребителите и финансиране за Европейските финансови надзорни органи за пенсии и осигуряване (EIOPA), банково дело (EBA) и ценни книжа и пазари (ESMA)
  • гаранции, че органите, свързани с извънсъдебното решаване на спорове действително са независими и се спазват от всички финансови институции.

Проверка на пакетирана захар в търговската мрежа в страната

Като превантивна мярка за защита на потребителите ДАМТН извърши проверка на пакетирана захар в търговската мрежа. Тя е осъществена едновременно цялата страна и в големите супермаркети, и в малките квартални магазини. В проверката на контрол са подложени 143 партиди захар на 35 български производители от 34 търговски обекта. Целта е установяване съответствието на количествата на пуснатата на пазара захар с обявените от производителите й количества върху опаковките. При извършения контрол само в 1 партида е установено наличието на несъответстващ на изискванията към количествата продукт, който е спрян от разпространение. 

„Потребителската коница“ по БНТ 2

Детски влог от баба

Любимият подарък на много баби за малките им внучета беше да им направят детски спестовен влог. Като пораснеха децата, тези пари им идваха добре. Покрай депозити, акции и ценни книжа, забравихме за любимия подарък на бабите. Изгодно ли е днес да правим на децата детски влог? И кога и как те могат да използват спестените в него пари? През Месеца на спестовността продължава рубриката ни за финансовото здраве на българските семейства. За активните ни зрители има и конкурс. Вие можете да спечелите застраховка на дома и на вашето здраве или ваучер за атрактивна игра. А ето и малката ни тайна – правилните отговори ще намерите в някое от предаванията ни. Достатъчно е да последвате линка  http://bit.ly/Spestovnost и да участвате в нашата анкета. Наградите ви очакват!

Повече - в "Потребителската кошница" на 22 октомври от 13 ч.

Вижте още материали от предаването"Потребителската кошница" по БНТ.

ПОЛЕЗНА ИНФОРМАЦИЯ

Означения за автомобилните гуми

Върху всяка една гума има букви, номера и символи, които при правилно разчитане ни осигуряват възможност да разберем къде са произведени, какъв е състава им, за какви автомобили се препоръчват, за каква скорост са и т.н. вижте ТУК.

Кодове за етикети на обувки

Какво означават знаците, които се поставят на етикетите на обувките? Вижте ТУК.

Кодове за времето

Какво означават кодовете зелено, жълто, оранжево и червено, които чуваме всеки ден в прогнозата? Вижте ТУК.

Разделно събиране на електрическо и електронно оборудване

Събирането на излязло от употреба електическо и електронно оборудване (ИУЕЕО) се извършва от „Елтехресурс” АД и „Екобултех”. За удобството на гражданите е създадена възможност за организиране на предаването на ИУЕЕО и в неработни дни.

София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе

Разделно събиране на стари превозни средства

Собствениците на излезли от употреба моторни превозни средства (ИУМПС) са длъжни да ги предават на площадки за събиране и временно съхраняване или в центрове за разкомплектоване.

Списък на дружества за събиране на ИУМПС от районите на столична община

Разделно събиране на опасни отпадъци от домакинствата в София

График по райони за изхвърляне опасните отпадъци в поставени за целта контейнери.

График за разделно събиране на опасни отпадъци от домакинствата

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia