• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.

  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2016 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.50, 16.12.2016 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.50, 16.12.2016 г.

Публикуван на: 16/12/2016 Последна редакция: 17/05/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 50.2016 (118)

Фалира един от големите български туроператори

През седмицата стана ясно, че „Алфатур“ АД, „Алфамарина БГ“ ЕООД и „Алфамарина“ ЕООД са подали молби в Софийски градски съд за откриване на производства по несъстоятелност. Към днешна дата те са вписани в Националния туристически регистър и имат действащи застраховки.

От Алфатур обявиха, че пътуванията на всички хора, които в момента се намират зад граница, са изцяло платени, поради което не съществува опасност от проблеми с полети за връщане или отказ за настаняване по хотели.

Закупилите пакетни пътувания могат да се обърнат за въстановянате на сумата към застрахователя – „Евроинс”АД, с който фирмите са сключили „застраховка професионална отговорност”. Необходимите документите, които клиентите на "Алфатур" АД следва да попълнят и представят в офис на дружеството са:

- уведомление за щета по образец на "Евроинс" АД

- заверено за вярност с оригинала копие на договора с "Алфатур" АД

- разходни документи: фактури, касови бонове, квитанции, извлечения от банкови сметки и други.

Претенциите за обезщетение могат да се подават в офисите на "Евроинс" АД или по електронен път на имейл: [email protected]

Допълнителна информация и указания можете да получите на телефон 02/4895443 или 0700 17 241 в работно време от понеделник до петък.

Внимавайте за търговските трикове по празниците

В днешно време търговците измислят все повече трикове, с които да привличат вниманието на клиентите. С наближаващите празници трябва да бъдем по-внимателни, за да не се подлъгваме лесно. Ето и няколко от най-използваните, за които да внимавате:

  • Замисляли ли сте се защо цената е 9.99 лева, а не 10 лева? Това е трик на ценообразуването, чрез който подсъзнателно възприемаме, че 9.99 е по-близко до 9 отколкото до 10, макар разликата да е само 1 ст.;
  • Всеки по-голям магазин подбира и музика, която да ви накара да се чувствате приятно и да не искате да излезете;
  • В хранителните магазини основните храни като хляб, яйца и мляко се поставят в дъното, като по този начин приканват посетителите да преминат през целия магазин, за да може да стигнат до тях, а може би да купят още нещо по пътя си;
  • При подредбата на стелажите, на нивото на очите и на ръцете, се поставят по-скъпите стоки. По-евтините (по-изгодни за потребителя) стоят на по-труднодостъпни места – на нивото на краката и над нивото на главата ни;
  • До касите се разполагат дребни изкушения, които да ни подканят, докато чакаме да закупим от тях импулсивно;
  • Често шрифтовете, формите и цветовете на опаковките ни насърчават за инстинктивни и импулсивни покупки;

Гише на пътника

До ноември в Европейския потребителски център - България са подадени 1233 оплаквания. 208 от тях са свързани със закъснели полети или загубен и забавен багаж. За да помогне на хилядите заминаващи и пристигащи за празниците, Европейски потребителски център - България организира на 28 декември 2016г. от 10 часа „Гише на пътника“ на Терминал 2 на Летище София в салон заминаващи  с много полезна информация за справяне с проблемите по време на път. В рамките на мероприятието ще бъдат предоставяни безплатни консултации и информационни материали на пътуващите.

Играчки свързани с интернет шпионират децата

Можете ли да си представите, че любимата играчка на вашето дете е шпионин под прикритие? Норвежкия съвет за защита на потребителите извърши проучване на условията и техническите характеристики на избрани модели интернет играчки. Резултатите разкриват сериозно незачитане на правата на децата на личен живот и сигурност.

Норвежкият съвет на потребителите поде кампания, към която се присъединиха потребителски организации от Европа и САЩ, които вече са внесли множество жалби до съответните национални органи срещу свързани играчки от марките My Friend Cayla и i-Que за нарушаване на правата на детето на личен живот и отсъствието на защита на потребителите.

Търговски вериги и онлайн магазини в Белгия, Испания и Холандия вече изтеглиха тези продукти от своите магазини.

„Потребителската коница“ по БНТ 2

Пари за Сурваки

Светли дни преди Рождество! Време за покупка на подаръци, подготовка за големия празник, украса на дома и офиса, радостно очакване нещо специално да се случи. През тези дни децата са в центъра на вниманието. За тях са най-хубавите подаръци, изненади, тържества, пари за Сурваки или за касичката. Какви са правилните финансови решения спрямо децата? Да им дадем пари, да ги внесем на тяхно име или да ги инвестираме в бъдещето им?

Верните отговори - в "Потребителската кошница" на 17 декември от 13 ч.

Вижте още материали от предаването"Потребителската кошница" по БНТ.

ПОЛЕЗНА ИНФОРМАЦИЯ

Означения за автомобилните гуми

Върху всяка една гума има букви, номера и символи, които при правилно разчитане ни осигуряват възможност да разберем къде са произведени, какъв е състава им, за какви автомобили се препоръчват, за каква скорост са и т.н. вижте ТУК.

Кодове за етикети на обувки

Какво означават знаците, които се поставят на етикетите на обувките? Вижте ТУК.

Кодове за времето

Какво означават кодовете зелено, жълто, оранжево и червено, които чуваме всеки ден в прогнозата? Вижте ТУК.

Разделно събиране на електрическо и електронно оборудване

Събирането на излязло от употреба електическо и електронно оборудване (ИУЕЕО) се извършва от „Елтехресурс” АД и „Екобултех”. За удобството на гражданите е създадена възможност за организиране на предаването на ИУЕЕО и в неработни дни.

София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе

Разделно събиране на стари превозни средства

Собствениците на излезли от употреба моторни превозни средства (ИУМПС) са длъжни да ги предават на площадки за събиране и временно съхраняване или в центрове за разкомплектоване.

Списък на дружества за събиране на ИУМПС от районите на столична община

Разделно събиране на опасни отпадъци от домакинствата в София

График по райони за изхвърляне опасните отпадъци в поставени за целта контейнери.

График за разделно събиране на опасни отпадъци от домакинствата

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia