• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.

  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2017 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.11, 17.03.2017 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.11, 17.03.2017 г.

Публикуван на: 17/03/2017 Последна редакция: 24/03/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 11.2017 (130)

12 000 тона палмово масло сме изяли през 2016г.

    Анализ на Центъра за икономически изследвания в селското стопанство (САРА) разкри болезнени данни - близо 12 000 тона палмово масло в млечни продукти са били изконсумирани у нас през миналата година.

    Данните показват, че количеството на внесеното палмово масло намалява с близо 20% в сравнение с пиковата 2014 г. Според авторите, намалението е се дължи на големият шум за вредата от употребата на хидрогенирани палмови мазнини (Активни потребители също допринесе със своите ТЕСТОВЕ на сирене и масло), което е довело до търсене на по-качествени млечни продукти. Все още обаче "имитиращите продукти", съдържащи палмово масло заемат голяма част от пазара, заради ниските си цени. Според анализа вносът на палмова мазнина  ще се задържи около 12-13 хиляди тона годишно.

    Друга тенденция, която се откроява е намалението на използването на сухо мляко при производството на млечни продукти. Анализът показва също и че цените на суровото мляко на месечна база са намалели, но въпреки това сиренето е поскъпнало с 14%.

Нашият коментар

    Време е Българската агенция по безопасност на храните да започне масови проверки на млечни продукти в училищни столове и детски градини. Нашите опасения са, че голяма част от тези 12 000 тона палмово масло са изядени от най-невинните, които никой не е питал – децата на България.

Анонимните лекарства

    Тази година Световният ден на потребителите минава под мотото: "Изграждане на дигитален свят, на който потребителите да се доверяват". Дигиталните услуги заемат все по-голямо място в предлагането и ролята им за задоволено потребителско търсене ще расте все повече. Интернет пространството е особено привлекателно за производителите и търговците на лекарства, хранителни добавки и консумативи. Проверките ни показват, че на онлайн пазара се предлагат лекарства, дошли неизвестно откъде, неизвестно от кой производител, неизвестно от кого продавани, неизвестно как транспортирани и съхранявани. Няма никаква гаранция, че описаното на етикета се съдържа в препаратите или че няма опасни съставки.

     Твърде много неизвестни, за да се доверите. И въпреки това:

  • Любими на търговците в интернет са хранителните добавки.
  • Много фирми продават онлайн лекарства, обявени като добавки.
  • Ниската цена на предлаганите лекарства е сигнал за нелегален продукт, но и магнит за потребителите.
  • С обещания за бързо помпане на мускули, отслабване или по-лесно запаметяване на уроците се зарибяват най-вече младежите.
  • Множество хапчета за отслабване, например, удрят в сърцето и мозъка, и са напълно забранени. Те обаче се продават в интернет с променени имена.
  • Аптеките вече имат право да продават през Интернет, но само лекарства, които се отпускат без рецепта.

Забрана на клаузите "неявяване на" във въздушния транспорт

Активни потребители участва в кампанията на Европейската потребителска организация (BEUC) за по-добри права на потребителите. В тази връзка всяка седмица представяме по една тема.

Какъв е проблемът:

Потребител си купува двупосочен билет, но решава да го използва само за връщане, пристига на летището навреме, и въпреки това му е отказан обратен полет. Как е възможно това? Това се нарича клауза “no-show” (“неявяване на”) и е време да се сложи край на тази практика!

Какъв е мащабът на проблема:

Потребители от цяла Европа от години стават жертва на клаузи "неявяване на", включени в техните договори за въздушен транспорт. Тази практика може да означава разходи колкото при отказ или отлагане на полет, с разликата, че може никога да не получат обезщетение. Директивата относно неравноправните клаузи в потребителските договори е предназначена да защитава потребителите от „значително неравновесие“ между тях и въздушния оператор. На практика обаче, поради нееднаквото ѝ прилагане, само пътниците в някои държави (например в Германия и Испания) могат да се ползват от забрана на клаузите "неявяване на". Време е да разпрострем тази забрана на територията на целия ЕС

Какво искаме:

Пълна забрана на такива клаузи.

Как това може да се направи:

  • Забраната да бъде предвидена изрично в Регламента относно правата на пътниците при пътуване с въздушен транспорт;
  • Черен списък на неравноправните клаузи, използвани в транспортния сектор, да бъде включен в Директивата относно неравноправните клаузи в потребителските договори;
  • Европейски регистър на неравноправните клаузи в договорите за превоз на пътници (с национална съдебна практика).

"Потребителската кошница" по БНТ 2

Запомнете тези 8 права!

Осем права са залегнали в Правилата за защита на потребителите, приети от ООН:

  • на безопасност; информация;
  • избор;
  • правото да бъдеш чут;
  • правото да бъдат задоволени основните потребности;
  • правото на обезщетение;
  • правото на образование;
  • на здравословна околна среда.

Тази година Световният ден на потребителите минава под мотото: "Изграждането на дигитален свят, на който потребителите да се доверяват".

И още за празника и правата - в "Потребителската кошница" на 18 март от 13 ч.

Вижте още материали от предаването "Потребителската кошница" по БНТ.

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia