• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси

    • Банки

    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Тест

  • Статии
  • Контролен орган

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Финанси > Банки > Тест > ПРОУЧВАНЕ Загуба или кражба на банкова карта

Още по темата:

Защо да плащаме с банкова карта
Сигурност за спестяванията ни
Кои са най-изгодните месечни депозити

Тест

ПРОУЧВАНЕ Загуба или кражба на банкова карта

Публикуван на: 02/10/2014
Tweet
photo

Какво да правим, когато си изгубим или ни откраднат банковата карта? Представяме ви условията на всички банки издаващи банкови карти в България.

Почти всеки има поне една банкова карта независимо дали е дебитна или кредитна. Но не всеки знае, какво да прави, когато я изгуби или му бъде открадната. Когато се случи такова събитие, е необходимо да знае как да реагирате. Представяме ви най-важните неща.

1. Кой трябва да бъде уведомен при кражбата/загубата на картата?

            При настъпване на такова събитие потребителят (картодържателят) трябва незабавно да уведоми банката или картовия оператор, а при УниКредит Булбанк АД по общите условия на банката, при кражба картодържателят е длъжен да уведоми и местната полиция, от която да получи документ за инцидента

2. Уведомяване на банката за загубена/ открадната карта от клиента.

            Уведомяването на банката за изгубена или открадната карта при всяка банка става по различни начини. Различните варианти са посочени в общите условия на банките. Вариантите за уведомяване на банката са следните: по телефон; по факс; в банков офис; на e - mail; писмено; устно или по пощата. Във всяка банка има възможността да се уведоми банката по телефон. Следващият най – срещан начин за уведомяване е на място в офис на банката. Когато картодържателят се намира в чужбина, той може директно да се свърже с обслужващата го картова организация на телефони за безплатна връзка.

3. Срок за писмено уведомяване на банката за изгубена/ открадната карта чрез подаване на уведомление/искане за блокиране на карта.

            Ако уведомлението към банката не е направено писмено, то трябва да се подаде такова уведомление или искане за блокиране на картата в офис на банката в съответен срок определен в общите условия на всяка банка. Срокът при различните банки варира от два до пет дни след подаването на уведомлението.

4. Блокиране на картата и срок за блокиране.

            След подадено съобщение от картодържателя или друго лице по телефон, факс или e – mail при загуба, кражба и последвано от писмено уведомление в офис на банката картата се блокира. Срокът за блокиране е от един час до 30 дни.

5. Издаване на нова карта със същата банкова сметка след депозирано уведомление от клиента.

            При половината от банките е посочено в общите им условия, че при кражба или загуба на картата се издава нова карта със същата банкова сметка след депозирано уведомление от клиента. При другите банки този въпрос не е засегнат в общите условия.

6. Клиентът понася ли някакви имуществени вреди, произтичащи от използване на изгубената/ откраднатата карта след подаденоуведомление?

            При повечето банки в общите им условия е посочено, че ако клиентът е направил писмено уведомление за изгубена или открадната карта, той не понася никакви имуществени вреди, произтичащи от използване на изгубената/ откраднатата карта.

7. Колко струва преиздаването на картата поради загуба/ кражба?

            Преиздаването на карта поради загуба или кражба е за сметка на картодържателя и цената зависи от вида на картата. Таксите за дебитни и кредитни карти са различни. Различни са таксите и за различните картови оператори - Maestro, Visa, Борика.

8. Банката носи ли отговорност при направено от трето лице уведомление за изгубена/открадната карта?

            При „Банка ДСК” ЕАД, „Райфайзенбанк (България)” ЕАД и „ПроКредитБанк (България)” АД е изрично упоменато в общите им условия, че банката не носи отговорност при направено от трето лице уведомление за изгубена или открадната карта. При останалите банки не е изрично казано дали банката носи отговорност или не.

 << Кликнете на картинката, за да видите пълните резултати от теста! 

#Нашият съвет:

  • Избягвайте да държите банковата карта в портфейла при останалите пари.
  • Банковата карта и ПИН кода за нея никога не трябва да се държат на едно място.
  • Отнасяйте се отговорно към банковата карта, защото при загуба може да бъдете ощетени.
  • Сигнализирайте веднага за кражба или за загуба на карта на денонощните телефони на банките, за да намалите риска от неправомерно използване на картата.

 

Какво проучихме? (методология на проучването) ; 

В проучването са включени 20 търговски банки в България  

Проучване на условията: месец август 2013 

 

Обхванати са следните показатели:

1.Кой трябва да бъде уведомен при кражбата/загубата на картата?

-полицията; банката; картовия оператор

2.Уведомяване на банката за загубена/ открадната карта от клиента:

-по телефон; факс; в банков офис; на e – mail; писмено; устно; по пощата;

3.Срок за писмено уведомяване на банката за изгубена/открадната карта чрез подаване на уведомление/ искане за блокиране на картата

4.Блокиране на картата и срок за блокиране

5.Издаване на нова карта със същата банкова сметка след депозирано уведомление от клиента:

- да/ не

6.Клиентът понася ли някакви имуществени вреди, произтичащи от използване на изгубената/ откраднатата карта след подадено уведомление?

–да/ не

7.Колко струва преиздаването на картата поради загуба/ кражба?

8.Банката носи ли отговорност при направено от трето лице уведомление за изгубване/ кражба на карта?

 –да/ не
Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 7 общо )

anonymous

anonymous

Първия съвет е смешен. Нали банковата карта е за това - да разполагаш с нея. По скоро няма нужда да носим пари в кеш.

Написан на: 11/06/2015 08:18 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

В Неделя в 16.15ч в авт.85 ми откраднаха портофейла с дебитна карта,лична карта и инвалидна транспортна карта.В 16.30ч на националния телефон на ЦКБ съобщих за кражбата и помолих веднага дебитната карта да се блокира.Към 20ч сигнализирах 112 с трите си имена и ЕГН да блокират личната карта(от МВР)-на 22.03 ще си получа новата лична карта-за новата дебитна карта с която получавам инв.пенсия не зная как стои въпроса с времето за издаване и съответната такса....

Написан на: 21/03/2018 04:55 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

а какво става с тези които са пробвали да харчат от картата има ли как да се еазбере кои е ?

Написан на: 25/03/2019 20:08 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

[b] Всем здравствуйте. Переходите, смотрите и не говорите потом, что не видели.[/b]


зарабатывать деньги - http://zarabotok.website/

Написан на: 11/05/2019 18:14 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Доброго времени суток господа!
Меня зовут Александр

Я еще не вовсем разобрался, а меня уже спрашивают. <a href="https://vk.com/internet_avto_magazin" >https://vk.com/internet_avto_magazin</a>

Автозапчасти. Авто Интернет Магазин
[url=https://vk.com/internet_avto_magazin]https://vk.com/internet_avto_magazin[/url]


От всей души Вам всех благ!

584673774

Написан на: 12/06/2019 18:30 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


<a href=https://incli.ru/catalog/konditsionery/multi_split_sistemy/naruzhnye_bloki_s_uvelichennymi_dlinami_trass/hisense_amw4_36u4raa_lp.html>hisense amw4-36u4raa</a>

Написан на: 27/03/2023 05:30 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Бяха ми откраднали портфейла преди 3 месеца и после от оператора и блокирахме картата след това си взех нова карта и всичко си стоеше но вчера го изгубих ако издадат нова карта трябва ли да плащам за нещо

Написан на: 20/10/2024 01:04 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia