• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.

  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2016 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.26, 01.07.2016г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.26, 01.07.2016г.

Публикуван на: 01/07/2016 Последна редакция: 17/05/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 26.2016 (94)

Как влияят онлайн игрите върху децата

     В онлайн пространството децата са особено уязвима група и често са изложени на неподходящо търговско съдържание. Изследване на Европейската комисия, включващо 25 от най-популярните игри в интернет е установило, че те масово съдържат вградени или изскачащи прозорци с реклами. Анализът е установил, че в игрите като цяло липсват защитни мерки, като например рекламни паузи, които биха могли да помогнат на потребителите да разграничават рекламите докато играят.

     По време на проучването са проведени и експерименти с деца между 6 и 12 г., за да се проследи ефекта от онлайн маркетинговите практики. Установено е, че вградените реклами имат подсъзнателен ефект върху децата и оказват влияние върху поведението им, без да го осъзнават.

     Проучването е установило още, че децата не получават еднаква защита срещу онлайн търговията в рамките на ЕС. Причината е, че  онлайн търговията се третира по различен начин в различните страни, а освен това родителите от различните държави прилагат различни модели на надзор на децата им в мрежата.

     Ключова препоръка от проучването е, че трябва да се направи повече за защита на децата като потребители в интернет. Онлайн маркетингът трябва да се направи по-прозрачен за малките потребители, както и да могат те да разпознават различните техники, които се ползват в тази среда. Защитните мерки пък трябва да са насочени не само към родителите, но и  все повече върху децата.

     Цялото проучване ще намерите ТУК.

Табели с правата на туристите на плажовете у нас

     На плажовете в страната ще бъдат поставени информационни табели с правата на туристите. Табелите ще съдържат задълженията на концесионера или наемателя на плажа и правата на туристите на български, английски, немски и руски език. Според проверки на министерството на туризма сред най-честите нарушения по плажовете са недостатъчен брой спасители, липса на указателни табели, непълно оборудване на спасителните постове и медицинските пунктове и заемане на допълнителна търговска площ извън одобрените схеми. При нередности по плажа, туристите ще могат да сигнализират на специално открит за това телефон (02 90 46 833) и електронна поща ([email protected]). Подадените сигнали ще се обработват в рамките на работния ден и ще бъдат насочвани към съответните ресорни дирекции в министерството или други министерства, ако изисква тяхната намеса.

Равносметка от дизеловия скандал за Volkswagen

     Миналата година САЩ задължиха Volkswagen да изтегли почти половин милион коли, пуснати на американския пазар от 2009 до 2015 г. По данни на Volkswagen фалшифицирането на резултатите от тестовете за замърсяване засяга 11 млн. дизелови автомобили по целия свят. Скандалът предизвика разследвания в още няколко страни. Компенсациите, които компанията ще плати за фалшифицирането на данните за вредните емисии на дизеловите й двигатели, достигнаха 15 млрд. долара. Според публикации в медиите крайната сума включва сума, предназначена за ремонт или изкупуване на автомобили с манипулиран софтуер, както и до компенсации за всеки от 428 000 собственици на такива автомобили. Определена сума ще бъде отделена за изследване на екологичното въздействие на двигателите, чиито вредни емисии са били занижавани. Окончателният размер на сумата на компенсациите трябва да бъде одобрен от съда в Детройт.

„Потребителската кошница“ по БНТ 2

Срещу разхищението на храни

     По данни на Организацията на ООН по прехрана и земеделие около една трета от храната в света се разваля или изхвърля по веригата на доставки до потребителя. Това струва до 940 милиарда долара годишно в целия свят. Усилията по управлението на загубите и разхищенията на храна трябва да насочат повече храна към близо 800 милиона души, които са недохранени по света. Освен това те трябва да доведат до намаляване на вредните газове от производството на неизконсумирана храна, които представляват около 8% от общото количество емисии, допринасящи за промените в климата. Нов световен стандарт за измерване на загубите и разхищението на храни ще помогне на страните и компаниите да разширят усилията за по-ефективно съхранение, транспорт и потребление на храни. Форумът на потребителските стоки, който представлява над 400 от водещите търговски вериги и производители от 70 страни, прие резолюция, призоваваща членовете му да намалят разхищението на храни при дейността им с 50% до 2025 година, като изходните данни и напредъкът ще се измерват с новия стандарт.

Гледайте "Потребителската кошница" по БНТ2 всяка събота от 13 ч.

Вижте още материали от предаването"Потребителската кошница" по БНТ.

ПОЛЕЗНА ИНФОРМАЦИЯ

Разделно събиране на електрическо и електронно оборудване

Събирането на излязло от употреба електическо и електронно оборудване (ИУЕЕО) се извършва от „Елтехресурс” АД и „Екобултех”. За удобството на гражданите е създадена възможност за организиране на предаването на ИУЕЕО и в неработни дни.

София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе

Разделно събиране на стари превозни средства

Собствениците на излезли от употреба моторни превозни средства (ИУМПС) са длъжни да ги предават на площадки за събиране и временно съхраняване или в центрове за разкомплектоване.

Списък на дружества за събиране на ИУМПС от районите на столична община

Разделно събиране на опасни отпадъци от домакинствата в София

График по райони за изхвърляне опасните отпадъци в поставени за целта контейнери.

График за разделно събиране на опасни отпадъци от домакинствата

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.

Българските потребители са най-неуверените в Европейския съюз 

Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia