• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.

  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2017 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.5, 03.02.2017 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.5, 03.02.2017 г.

Публикуван на: 06/02/2017 Последна редакция: 01/03/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 5.2017 (124)

Прави ли рекламата децата дебели

Европейският парламент обсъжда промени в Директивата за аудиовизуалните медийни услуги. Идеята за ефективна забрана на рекламата на вредни за децата храни засега прилича само на симулация.

            Нека припомним – децата ни стават все по дебели и болни. През последните 25 години, диабетът при децата се е удвоил. На какво се дължи това? Основната причина е в културата на нездравословно хранене налагана систематично от лъскавите опаковки и рекламното облъчване. И докато възрастните все пак притежават критични филтри и могат да четат, децата са напълно беззащитни пред рекламните изкушения. Какво да се прави?

            Световната здравна организация и потребителските организации по света от години призовават за налагане на ограничения върху рекламите на нездравословните храни насочени към деца. В отговор на нарастващата обществена загриженост институциите в много държави се опитват да прокарат решения, но индустрията дава успешен отпор. Последният такъв случай е от миналата седмица, когато Комисията по здравеопазване, храни и околна среда в Европейският парламент гласува ограничения, които няма да проработят. Защо?

            Промените предвиждат окуражаване на въвеждането на саморегулация относно ограничаването на рекламите на алкохол, мазни храни и др. С други думи индустрията сама ще решава коя храна е вредна и коя не. Е как очаквате индустрията сама да се откаже от златните си кокошки като спре да ги рекламира. Това е толкова нелепо, колкото да очаквате дете да чете етикети и да пресмята калории.

            Потребителските организации в Европа призовават европейските депутати – прочетете и използвайте критериите за нездравословни храни на Световната здравна организация.

Отново горящи батерии

            След сагата със запалващите се батерии на Samsung Galaxy Note 7, още един технологичен гигант съобщи за подобни проблеми. През седмицата HP съобщи за нови модели лаптопи от марките HP и Compaq, които са изложени на риск от запалване. Става въпрос за лаптопи произведени между март 2013 и октомври 2016г. Как потребителите могат да научат, дали техният лаптоп е засегнат?

            На интернет страницата на HP можете да намерите валидираща програма, която позволява да се идентифицира, дали даден компютър е сред засегнатите или не. Другата възможност е да се провери баркодът на батерията. Ако баркодът на батерията започва с някоя от следните номера (6BЮВК****, 6CGFK****, 6DEMA****, 6DEMH****, 6CGFQ****, 6CZMB****, 6DGAL****, 6EBVA****,), то тя попада в обхвата на засегнатите батерии.

            Ако установите, че компютърът ви е сред засегнатите, можете да го регистрирате на сайта на HP, след което от компанията ще изпратят нова батерия. Междувременно, засегнатите компютри могат да се използват напълно безопасно, когато са включени в електрическата мрежа с извадена батерия.

Франция забрани напитки със захар и оцветители

            Франция забрани свободната продажба на напитки, съдържащи захар и синтетични оцветители. Мярката е част от закон за борба със затлъстяването и диабета.

            Решението засяга всички газирани или негазирани напитки, съдържащи аромати, плодови и зеленчукови концентрати, сиропи, нектари, мляко и вода, в които има добавена захар и синтетични оцветители. В това число влизат енергийните напитки и тези за спортисти. За нарушаване на разпоредбата ще има глоби.

            Производителите на газирани напитки се ангажираха да намалят с 5% съдържанието на захар в предлаганите от тях продукти. Заедно с това ще бъде намален и броят на телевизионните реклами, подтикващи младата публика да консумира “забранените” напитки.

В черната класация

            През миналата седмица заместник-директорка на училище ни се оплака, че забраната за продажба на алкохол около училищата не действа и капанчетата за напитки са опасали двора му отвсякъде. Проблемът е, че у нас и алкохолът, и цигарите са лесно достъпни за децата. По празниците отново не се размина с натровени с алкохол ученици. Европейски училищен изследователски проект за алкохол и други наркотици вече няколко години изследва какво се случва с нашите деца. Досега в него са взели участие около 600 000 ученици от 48 страни. Близо 90% от българските ученици са пили поне веднъж алкохол. Почти половината от тях изпиват наведнъж по 5 и повече питиета. 78% от учениците заявяват, че е много лесно да се снабдят с алкохол.

„Потребителската коница“ по БНТ 2

На тезгяха излизат нано храните

Продължаваме да ви запознаваме с новите правила за етикетите на храните. Едно от тях гласи, че на етикета трябва да бъдат изписани задължително нано съставките. За българския потребител нано храните са нещо ново и непознато. Какво ни предлагат този път модерните технологии и безопасни ли са те за здравето?

Ще научите от "Потребителската кошница" на 4 февруари от 13 ч.

Вижте още материали от предаването "Потребителската кошница" по БНТ.

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia