• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.

  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2017 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.17, 28.04.2017 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.17, 28.04.2017 г.

Публикуван на: 28/04/2017 Последна редакция: 05/05/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 17.2017 (136)

Новите правила за роуминга - в сила от 15-и юни. Какво трябва да знаем?

От 15 юни 2017 г. при пътуване в ЕС няма да се начисляват допълнителни такси над тарифния ни план - правило, познато като „роуминг както у дома”.

Има ли уловка?

Както всяко правило, и „роуминг както у дома” предвижда изключения. Такива са т.нар. политики за често ползване, които не са задължителни, но мобилните оператори могат да се възползват от тях.

Политиките за честно ползване дават възможност на мобилния оператор:

1. Да изисква от потребителя доказателство за местожителство или за стабилна връзка.

Пример: Георги отива на 6-месечен стаж във фирма в Германия. През това време той ще има поне две възможности - да използва мобилни услуги от български оператор или да сключи договор с немски оператор. За да му предостави правото на „роуминг както у дома”, българският оператор може да изисква от него доказателство за постоянен или настоящ адрес на територията на България, а германският оператор може да изисква от Георги предоставяне на доказателство за „стабилна връзка” с германската държава, което доказателство в случая ще бъде договорът за стажуване.

2. Да налага допълнителни такси за роуминг-услуги, но само ако установи, че в рамките на период от поне 4 месеца, през повече от половината от времето потребителят е пребивавал на територията на друга държава членка и повече от половината от мобилните му данни са изразходвани на територията на тази държава.

Пример: Ако се върнем на горния пример, това би означавало Георги, който е сключил договор с немски оператор, да остане на територията на България и да провежда разговорите си оттам, и то за период от 4 месеца. Но в тези случаи дори операторът да установи, че са налице условията за допълнително таксуване, трябва първо да изпрати 14-дневно уведомление до потребителя, в който период той може да реагира. При всички положения, предвидени са максимално допустими размери на допълнителните такси.

3. Да ограничи размера на роуминг-данните, които потребителят може да използва без оскъпяване, ако цените на мобилните услуги на съответния пазар са евтини в сравнение с цените за роуминг на едро. Идеята на това ограничение е да се съхранят конкурентни цени на пазарите с по-евтини мобилни услуги. Предвиждат се съответни формули, по които да се изчисляват максимално допустимите ограничения според случая.

Повече внимание върху защитата на децата

В днешно време децата прекарват много време в онлайн пространството. По този начин расте и опасността да се натъкнат на неподходящо съдържание. През тази седмица парламентарната комисия по култура в Европейския парламент гласува предложения за промени в Директивата за аудио и визуални медии, целящи да наложат някои правила в интернет пространството, които вече съществуват за телевизионните канали.

Според приетите текстове платформите за споделяне на видеоклипове ще трябва да създадат механизми, чрез които хората лесно да сигнализират за неподходящо съдържание, а сайтовете ще трябва да ги премахват своевременно. Европейският парламент иска да предпази непълнолетните и от реклами, например за мазни храни и такива с високо съдържание на захар.

Парламентът ще гласува на пленарното си заседание през май дали да започне преговори със Съвета и Комисията за крайния текст на законодателството въз основа на предложенията, одобрени в парламентарната комисия.

Гарантиране за срока на годност на продукта

Активни потребители участва в кампанията на Европейската потребителска организация (BEUC) за по-добри права на потребителите. В тази връзка всяка седмица представяме по една тема.

Какъв е проблемът:

Гаранцията на много от продуктите (кухни, перални, мебели и др.) е с продължителност две години. Ако дефектът се прояви след този гаранционен период обаче, потребителите трябва да се справят сами с проблема. Когато става въпрос за цифрови продукти пък не е ясно дали гаранцията е на разположение при всички случаи.

Какъв е мащабът на проблема:

Наскоро публикувани данни ясно показват, че освен цената, наличието на гаранция е най-важният фактор за потребителите при вземането на решение за покупка. 90% от потребителите считат наличието на гаранция за много важно. Мащабът на проблема за недостатъчното ниво на защита ясно може да се покаже с примера със скандала с емисиите на Volkswagen. При него милиони потребители се оказват изправени пред риск, тъй като дефектът на колата е открит след изтичане на гаранцията й.

Какво искаме:

Гаранционният срок да бъде с по-дълга продължителност, в зависимост от живота на продукта.

Ако даден продукт е дефектен, потребителят трябва да решава кое от средствата за защита предпочита, защото търговецът е в нарушение на договора. От BEUC се застъпват за съвместна отговорност на продавачи и производители.

Как това може да се направи:

Трябва да има нови правила на ЕС относно законовите гаранциии, обхващи както материални стоки, така и продукти с цифровото съдържание.

"Потребителската кошница" по БНТ 2

Парични помощи за здраве

Започна Програмата на Националния осигурителен институт за рехабилитация и профилактика. През тази година около 47 500 души ще ползват парични помощи от нея. По традиция програмата предизвиква много въпроси и голям интерес сред потребителите. Най-често те питат на какви преференции имат право при рехабилитация и профилактика.

Отговори на всички въпроси - в "Потребителската кошница" на 29 април от 12 ч.

Вижте още материали от предаването "Потребителската кошница" по БНТ.

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia