Все по-често хранителните вериги обявяват шокиращо ниски цени за определени стоки. Къде е уловката?
Например, влизаме в хранителен магазин и търсим луканка от 20 лева, която се предлага, според брошурата, с 50% намаление. Тъй като такава на рафтовете няма, получаваме различни обяснение от търговците – “количеството е изчерпано”, “заповядайте утре”, “все още очакваме доставката, не знаем колко ще се забави”...
Това са само част от примерите, споделени от потребители, обадили се в асоциация АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ. Промоциите стават все повече, но колко от нас сме имали шанса да се възползваме. Уловката в подобно търговско поведение се нарича нелоялна търговска практика. А търговецът вярва, че като напише в рекламната брошура „до изчерпване на количествата”, не попада в тази графа. Дори и да се окаже обаче, че „закон не го лови”, проиграното доверие на потребителите струва скъпо.
Целта на подобни брошури е да привлекат потребителя в магазина. На каква цена – няма значение, явно дори злепоставянето на доброто име не е важно. В повечето случаи стока на намалена цена съществува,но количествата са крайно недостатъчни или се зареждат ненавреме, за да може да се говори въобще за промоция. Важното е потребителят да влезе в магазина. Почти е сигурно, че ако не с промоцираната стока, то поне с някоя друга ще си излезе.
И когато все пак се устремим на лов за ниски цени, сблъскаме се с множество бясно движещи се колички и с дълги опашки по щандовете и касите на магазините, е добре да имаме едно наум, че може би сме поредната маркетингова мишена и не е нужно да поощряваме с покупките си търговец, който точно преди минута ни е излъгал, поставяйки на карта нашето доверие.
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous