• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
    • С вашите въпроси за еврото (част 5)
    • Цифровото евро – помощник или „дигитално робство“?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни

    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Лични данни и драми в мрежата

  • Регламент за личните данни
  • Съвети как да защитим данните си онлайн
  • Какво са личните данни и как могат да бъдат откраднати?
  • Какво са “бисквитки” (cookies) ?
  • Какво да правя при кражба на лични данни?
  • Как да разбера какво знае Google за мен?
  • Какво крият „бисквитките“
  • Интернет бисквитките, които не искате
  • Вярно – невярно: Ще станем ли дигитални роби?

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Лични данни > Лични данни и драми в мрежата

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Лични данни и драми в мрежата

Публикуван на: 01/06/2011 Последна редакция: 26/10/2018
Tweet
photo

Според разкрития на американския вестник Уолстрийт джърнал десет от най-популярните приложения в социалната мрежа Facebook са заподозрени за предаване на лични данни на потребители на поне 25 рекламодатели и други компании в Интернет, занимаващи се с обработка на данни. Имената на потребители, както и на техни приятели, използвали приложенията, са били съобщавани на въпросните компании, дори и в случаите, когато потребителите са задали като конфиденциална тази информация.

 

Шест от „издайническите” приложения са на компанията Zynga, създател на играта FarmVille, в която участват 59,4 милиона потребители. Другите са Texas HoldEm с 36,3 милиона потребители, FrontierVille с 30,6 милиона, Cafe World  с 21,9 милиона, Mafia Wars с 21,9 милиона и Treasure Isle с 15,3 милиона. Останалите приложения са Phrases, Causes , Quiz Planet и IHeart - също с милиони потребители по цял свят. Само Phrases се ползва от 43,4 души.

 

Проблемът със сигурността в мрежата става все по-тревожен, защото все повече компании в мрежата се занимават с изграждане на подробни бази с данни на потребители, за да проследяват активността им в мрежата. Не е известно колко дълго е продължило изтичането на информация през приложенията на Facebook.

 

На разкритията на американския вестник Facebook отговори, че се взимат мерки за значително ограничаване на излагането в мрежата на лични данни на потребителите. 

Друго разкритие на Уолстрийт джърнал е, че компанията за обработка на данни RapLeaf Inc е свързвала имена на потребители на Facebook към своя собствена база с данни, която е продавала. Събирането на имената отново е ставало чрез приложения във Facebook. RapLeaf е прехвърляла потребителските имена и до други фирми. На тези обвинения RapLeaf отговори, че прехвърлянето е ставало несъзнателно.

 

По принцип Facebook забранява приложенията да дават лични информация на потребители на външни компании за обработка на данни или рекламодатели, дори и потребителите да са съгласни. Доколко обаче това правило се спазва от 500 000-те приложения на сайта на Facebook?

 

! Само 23% от българите са във Фейсбук

Противно на впечатлението, че съвременният българин е пристрастен към компютъра си и прекарва много от времето си в социални мрежи като Фейсбук и Туитър, процентът на българите, практикуващи този нов „спорт”, е доста нисък, показват данни от проучване на Евробарометър. В Европейския съюз средно 35% от гражданите са свързани чрез социалните мрежи. В България този процент е 23%, като само съседна Румъния е по-назад от нас в това отношение с 19%. Латвия е първенец в класацията с 57%, следвана от Холандия и Дания с по 52%. В сравнително малка държава като Словакия 44% от гражданите са потребители на социалните мрежи, докато големи държави като Франция, Испания и Германия се представят под средния процент за ЕС, съответно с 32%, 28% и 26%. Решаващ фактор в тази анкета се оказва възрастта. Сред хората, които използват социалните мрежи всеки ден, най-голям е делът на учащите и хората между 15 и 24 години. Гражданите над 40 години са най-склонни да отговорят, че никога не биха ползвали социална мрежа. Може би за „пристрастяване” се говори при 57% от тези, които посещават социалните мрежи, защото те ги използват всеки ден. 23% от всички потребители на тези сайтове в ЕС са отговорили, че ги посещават веднъж седмично или няколко пъти в месеца. 


 

 

# Интернет и домакинствата

Според анкета на Евробарометър само 35% от българите и 31% от румънците имат достъп до интернет вкъщи, докато този процент достига 89% и 85% в Холандия и Дания. Широколентов интернет в България се ползва от 27% от потребителите, докато средно в ЕС този процент е 48%. Най-чувствителна все още продължава да бъде разликата при ADSL потребителите – едва 8% в България срещу 35% в Европа. При кабелния интернет тенденцията е за повече потребители в България - 13%, срещу 9% в ЕС. Друга съществена разлика между българина и останалите европейци е достъпът до интернет през мобилен телефон. В Европа една трета от потребителите или 33% ползват тази услуга, докато в България този вид достъп до мрежата все още е скъп и само 15% от потребителите го ползват. Телефонните разговори през интернет обаче са силно популярни в България. Общо 55% от анкетираните са отговорили, че ползват личния си компютър за телефонни разговори през интернет срещу само 22% от потребителите в ЕС.

 

 

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia