Статия
Актуализирайте данните си
ЧЕЗ България стартира кампания за актуализация на данните на клиентите
Целта на кампанията „Активните печелят” е актуализиране на клиентските данни по договори за продажба на електроенергия с цел подобряване обслужването на клиентите.
По данни на ЧЕЗ в техните бази са налице непълни данни за близо 700 000 клиента. Най-много са те в София – над 52% от всички клиенти на дружеството. Процентът е висок също и в Перник, Благоевград, Ловеч и други.
В съответствие с Общите условия за продажба на електроенергия и Закона за Енергетиката, при промяна на данните всеки клиент има задължението да информира електроснабдителното си дружество за пълните му и актуални данни, които са защитени в съответствие със Закона за защита на личните данни.
Защо да актуализирам данните си?
Трябва да сме наясно, че актуалните и пълни данни са в наша полза. Актуализирането на данните позволява по-лесното ни идентифициране и получаване на своевременна и бърза реакция от електроснабдителното дружество в случай на нужда. Обезпечена е двустранната комуникация между дружеството и потребителя и по този начин можем да бъдем информирани навреме за всичко, което ни интересува по отношение на услугата.
Голям проблем в тази връзка е навременното получаване на фактурите. Много потребители се оплакват от липсата на фактури, а най-честата причина за това е неточния или непълен адрес в базата данни на електроснабдителното дружество. За да сте сигурни, че получавате навреме фактурите си, освен актуализация на адреса си, можете и да поискате да получавате електронна фактура по имейл.
В случай че данните ви са неактуални или непълни, трябва да имате предвид, че за вас съществуват редица потенциални неудобства. Непълните данни могат да ви лишат от възможността да се възползвате от редица допълнителни услуги, като например индиректно обслужване, електронна фактура и др. В някои случаи дори може да останете без електрозахранване, тъй като договорът ви на практика може да се окаже невалиден.
„Активните печелят“
Кампанията на ЧЕЗ за актуализация на данните е под надслов „Активните печелят“ и това не е случайно. Клиентите на дружеството, извършили актуализация или пререгистрация ще участват в томбола със следните награди: 90 безплатни сметки за ток, 9 ваучера за черна и бяла техника, всеки от тях на стойност 400 лв., 1 ваучер за подаръци на стойност 1000 лв.
Тегленето на наградите се извърша ежемесечно до 15-то число на текущия месец за участниците в кампанията от предходния – 10 безплатни сметки за ток всеки месец. На всяко тримесечие (м. юни, м. септември и м. декември) се теглят по 3 ваучера за черна и бяла техника, всеки от тях на стойност 400 лв. През месец декември ще бъде изтеглена и голямата награда – ваучер за подаръци на стойност 1000 лв. В тегленето се включват всички клиенти, извършили актуализация или пререгистрация за периода на цялата кампания. По този начин всеки клиент автоматично участва в лотария за безплатна сметка, ваучер за техника и ваучер за подаръци.
Спечелилите ще бъдат уведомени лично, а имената им ще бъдат публикувани на в корпоративния сайт www.cez.bg.
Всеки, който иска да разбере дали е налице неточност или непълнота в данните, с които фигурира като клиент в системата на ЧЕЗ, би могъл да направи следното:
• да посети център за обслужване на клиенти на ЧЕЗ • да се обади на денонощната линия на ЧЕЗ 0700 10 010 • да изпрати на ел. поща [email protected] своя клиентски номер и телефон за контакт, на който служителите на фирмата ще се свържат с Вас за допълнителна информация
|
Въпроси и отговори
Какво ще се случи, ако не заплатя месечната си фактура навреме?
Ако не заплатите дължимата от Вас сума в посочения срок, започва начисляване на лихва за забава в размер на законната лихва за всеки просрочен ден и снабдяването с електрическа енергия се преустановява по реда на Общите условия (най-често след след изтичането на 10 (десет) дни от срока за плащане). В случай, че снабдяването се преустанови и потребителят не е заплатил всички дължими суми за консумирана електрическа енергия, както и разходите за прекъсване и възобновяване на снабдяването, започва процедура по събиране на просроченото вземане по реда на действащото в България законодателство.
Кой трябва да снеме показанията от електромера ми, ако има допусната грешка и какъв е реда за коригиране на показанията?
В случай на неправилно отчитане на показанията на Вашия електромер, за което потребителят е уведомил продавача, представител на продавача е длъжен да извърши проверка. В случай, че е допусната грешка, сметката Ви ще бъде коригирана при посещение на титуляра или негов пълномощник в най-близкия център за клиенти.
Каква е процедурата при подмяната на старите електромери с нови?
Добре е да знаете каква е процедурата при подмяната на старите електромери с нови, процес, който все още продължава на много места. Електроразпределителното дружество я извършва за своя сметка, като се вземат всички мерки да не се стигне до „подмяна” на показанията. 1. Разлепва се съобщение на входа с информация на коя дата ще се подменят електромерите и как ще се процедира със старите електромери. 2. На посочената дата ел. техниците сменят електромерите. При смяната на всеки електромер те записват показанията на стария и показанията на новия електромер. Ако ел.таблата са етажни, тогава се процедира така, както при смяната на единичен електромер - попълва се картон с показанията на електромерите и картонът се поставя върху електромера в таблото. Втората част от картона се изпраща в района и се пази там. По него се изчислява сметката. 3. На мястото на смяната ел.техниците изготвят приемо-предавателен протокол, който се подписва от представители на живущите в блока. Старите електромери се предават на потребителите срещу подпис
|
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous