Статия
Как да постъпя?
В няколко поредни броя ще ви представим как трябва да постъпите при възникване на определена ситуация свързана с доставката на електроенергия.
Съмнения за некоректна сметка
Всеки клиент получава информация за показанията на електромера си в сметката за консумирана електроенергия. При съмнение за грешка, констатирана неточност или нужда от справка и допълнителна информация, можете:
• да посетите Центровете за обслужване на клиенти
• да се обадите на денонощната информационна линия
• да пишете на електронната поща
Преди да поискате проверка на вашия електромер, проверете сами показанията му и ги сравнете с тези от полученото съобщение за консумирана електроенергия през последния отчетен период.
Ако показанията, записани от вас, са по-ниски в сравнение с тези от фактурата, това може да се дължи на начислени прогнозни количества, съгласно Общите условия на договора, поради липса на достъп до електромера в периода на отчитане. Възможно е и причината да е направена грешка при отчитане или при въвеждане на данните. При установена подобна разлика е необходимо да подадете Заявление за деклариране на показания в Център за обслужване на клиенти.
Спрямо декларираните от вас показания се извършва корекция на сметката и ще получите уведомление за коригираната сума, която следва да заплатите.
Ако вече сте заплатили сметката, надвнесената сума може да бъде изплатена обратно на титуляра по сметка или да бъде приспадната от бъдещи задължения.
Ако установите, че отчетът на показанията е коректен, но смятате, че изразходваната електрическа енергия не отговаря на реалното ви потребление, можете да предприемете някоя от следните платени услуги:
• техническа проверка – прави се от служители на съответното електроразпределително дружество
• експертиза и съставяне на констативен протокол - прави се от експерти на Български институт по метрология (БИМ).
Часовникът на електромера
не работи
Ако сте установили, че часовникът на електромера не работи или не е сверен, трябва да сигнализирате за проблема в най-кратък срок в Центровете за обслужване на клиенти или на съответната денонощна телефонна линия:
• За клиентите на ЧЕЗ: 0700 100 10
• За клиентите на ЕОН: 0700 161 61
• За клиентите на ЕВН: 0700 1 7777
Важно е да знаете, че независимо от кое населено място се обаждате, разговорите към тези телефони се таксуват на цената на градски разговор според тарифния ви план.
Липса на фактура
Ако не получавате своята фактура на хартиен носител, или не я получавате навреме, трябва да проверите посоченият от вас адрес за доставка на фактурите и да информирате компанията при несъотвествие. Поставете пощенските си кутии на достъпно за куриера място. Можете да заявите и искане за получаване на електронна фактура безплатно.
Важно е да знаете, че можете да заявите адрес за кореспонденция, различен от адреса, на който се намира обектът на потребление. Подобна промяна може да бъде заявена чрез лично посещение на титуляра на партидата или упълномощено от него лице в Център за обслужване на клиенти или на телефонната линия на дружеството.
Спиране на тока
Проверете дали в съседните сгради има електрозахранване. Ако установите, че само вашето жилище е без електрозахранване в момента, проверете всички предпазители на апартаментното си табло. Ако състоянието на предпазителите е нормално (включено), то следва да огледате главния предпазител на етажното разпределително табло (таблото, в което се намира електромерът). Ако и неговото състояние е нормално, се обадете на денонощната телефонна линия, за да уведомите за липсата на електрозахранване и да се информирате каква е причината за прекъсването.
Проверете дали някъде във входа или на електрическото табло има уведомление за планови прекъсвания в района или стикер, че захранването във Вашия дом е преустановено поради неплащане на задължение.
При прекъсване поради непогасени в срок задължения е необходимо да заплатите дължимата сума за консумирана електроенергия и съответната такса за възстановяване на електрозахранването.
Надвнесена сума
Ако имате надвнесена сума, в срок до датата на издаване на следващата фактура вие можете:
• да заявите писмено искане за възстановяване на надвнесената сума по удобен за вас начин в Център за обслужване на клиенти
• да заявите на телефонната линия искане за възстановяване на надвнесената сума
• ако не заявите възстановяване в срок, надвнесената сума ще бъде приспадната от следващото ви задължение.
Важно!
Повечето услуги, които можете да осъществите по телефона, са достъпни само за потребители, които имат сключено Споразумение за индиректно заявяване на услуги. Ако такова споразумение не е налично, то услугата се извършва на място в Център за обслужване на клиенти.
|
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 1 общо )
anonymous
Електромера ми отчита по-малко електроенергия. Как да постъпя?
Написан на: 22/08/2013 14:48 Докладвай този коментар
anonymous