| 
 Още 3 фирми санкционира КЗК за имитации на сирене 
Тестовете на Активни потребители предизвикаха нови глоби в млечния сектор. 
След като преди година Комисията за защита на конкуренцията санкционира 3 фирми за нерегламентирано влагане на растителни мазнини в кравето масло, през 2016 година Комисията се сезира отново след публикуване на наше проучване на 36 марки краве сирене. Резултатът - глоби в размер на 34 470 лева на „Рафтис – милк“ ЕООД, 38 440 лева на „Сирма Приста“ АД и 331 300 лева „Чех – Йосиф Новосад“ ООД и постановяване на прекратяване на нарушенията. КЗК е отчела още, че нарушението създава опасност или уврежда живота или здравето на потребителите, тъй като нарушенията са извършени при производството и разпространението на хранителни продукти с некоректно описание на съществените им характеристики. 
Нашият коментар 
Крайно време е млекопреработвателният бранш да започне да произвежда млечни продукти, а не имитации. Ако браншът не намери сили сам да тръгне в тази посока, ще се наложи държавата изцяло да забрани производството на имитиращи продукти. 
Нашият съвет 
За съжаление тези вредни тенденции не се ограничават само до масло и сирене. Ето пример - колкото и да обичате сладолед, следващият път погледнете съставките и помислете отново, дали го купите. 
„НЕ!“ на замразената храна в Италия  
Италиански съд установи, че сервирането на замразена храна в ресторант е престъпление. Решението идва след конкретен случай през 2015 година, когато е наложена глоба от 200 евро на ресторант в Милано, заради сервирана замразена храна. От решението става ясно, че ако в менюто на ресторантите изрично не е обявено наличие на замразени продукти – това ще се смята за търговска измама. След обжалване на собственикa на заведението на различни инстанции – резултатът е увеличение на глобата от 200 на 2 000 евро. Високи глоби, дори и затвор се предвиждат при подобни нарушения и Италия. 
Изтеглят дизелови автомобили от пазара 
Скандалът „дизелгейт” се разраства и въвлича още германски автомобилни производители. 
Германски автопроизводители изтеглят от пазара дизелови автомобили, за преоборудване с нов софтуер, който да намалява вредните емисии. 
Една от въпросните компании е Audi, дъщерна марка на автоконцерна Volkswagen, която ще изтегли от пазара 850 хил. дизелови автомобила. 
Заради разразилия се „Дизелгейт“ около вредните емисии на неговите автомобили подобен ход направи и конкурентът на Volkswagen Group – Daimler. 
Той от своя страна ще изтегли доброволно от пазара в Европа над 3 милиона дизелови автомобила от марката Mercedes-Benz. Изтеглянето на автомобилите ще започне през следващите седмици, и може да продължи сравнително дълго заради високия брой на потенциалните клиенти. Услугата ще бъде безплатна за клиентите на компанията. 
Превозните средства ще бъдат преоборудвани напълно безплатно с нов софтуер, подобряващ нивото на вредни емисии. Това ще помогне за намаляване на замърсяването на околната среда.  |