• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
    • Здравният съюз и поуките от COVID-19
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Избор на климатик
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2022
    • Бюлетин Активни Потребители 2023

Анкета

Трябва ли да има четвърти мобилен оператор в България?

Да, защото така се създава повече конкуренция на пазара
Да, за да се създаде по- голям избор на потребителите
Не, трите мобилни оператора се справят много добре
Не, понеже ще е същият като другите
Темата не е важна

Гласувай

Начало

Related content:

ConsumerLawReady
JUSTORIGINAL
CLEAR-X

Лабораторен тест на диетични хлябове

 Несъответствие между обявеното и реалното съдържание при диетични хлябове показва лабораторен тест на SGS и асоциация „Активни потребители”

 

 6 Януари 2011

 

    Калоричната стойност, съдържанието на фибри, сол и захари, обявени на опаковките на популярни марки диетични хлябове, не съответстват на реалното съдържание на продуктите. Това установиха тестове на асоциация „Активни потребители”. Тестовете са  проведени в лабораторията на SGS във Варна и включват 12 марки диетичен хляб. 

   Обявените енергийни стойности на етикетите на хлябовете на всички изследвани марки са по-ниски от реално установените. По принцип е важно за потребителите да знаят, че разликата в общата енергийна стойност при белите и тъмните хлябове не е голяма. Мит е, че тъмните хлябове спомагат да отслабнете, поради съдържание на по-малко калории. Всъщност, важният показател за диетичното хранене е съдържанието на влакнини (фибри).

   Тестовете на SGS показват и занижено съдържание на фибри при въпросните хлябове, не само в сравнение с обявеното на етикета, но и спрямо европейските практики. Според резултатите в изследваните хлябове средното количество фибри е 1.02 грама фибри на 100 грама. За сравнение, средното съдържание при проведен подобен тест в Холандия е 5,1 грама фибри на 100 грама или близо 5 пъти по-високо. Дори хлябът с най-високо съдържание на фибри в теста (Вита Силует с пшеничен зародиш) съдържа 3,18% фибри, което е доста по-малко от обявеното на етикета.

    Високото съдържание на остатъчна пепел в продуктите в теста може да се обясни с влагането на много сол и други добавки, които обикновено имат за цел да подобрят естетическия вид на хляба.

 

    Най-високо съдържание на захари в теста е установено в хляба с наименование „за диабетици”

 

    Препоръчителното количество сол не трябва да надвишава повече от 6 грама сол на ден. Хлябът допринася за приемането на около една трета от консумацията на сол. Етикетите на хляба дават малко насоки в това отношение, тъй като производителите не се задължени да изписват количеството сол върху опаковките. Би било добре, ако това се случваше за по-голяма яснота за потребителите. Тестовете на потребителските организации в Европа показват, че количеството сол в хляба е било чувствително намалено през последните години в резултат от настойчивите им кампании в тази насока. 

 

    Пълният анализ и подробности за теста и резултатите четете в списание „Активни потребители”.

 

За асоциацията: Асоциацията е учредена в края на 1998 година и е регистрирана в началото на 1999 г. под името Българска национална асоциация на потребителите. От началото на 2010 година след присъединяването към БНАП на сдружение АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, наименованието на асоциацията придобива името Българска национална асоциация АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ. Основните цели на асоциацията са да защитава правата и интересите на потребителите чрез:

◦   предоставяне на информация, която подпомага потребителите да се ориентират в пазарната среда.

◦   съдействие при нарушени права и интереси-консултиране и помощ при рекламации, при водене на съдебни дела или съдействие при извън съдебни  процедури /помирителни комисии

◦   усъвършенстване на законодателството - защитава интересите на потребителите при промени в законодателството.

 

За SGS България: Компанията е филиал на групата SGS и е официално регистрирана в страната през 1991 г. Компанията притежава голям опит и познания за нуждите на бизнес клиентите и условията на сертификационния пазар у нас. Разполага с офиси в София, Варна, Бургас, Русе, Пловдив, Плевен, Велико Търново и Добрич. Част от услугите включват анализи на зърнени култури, нефт и нефтени продукти, текстил. В порт-фолиото на компанията влизат и услугите аутсорсинг, управление на риска, технически консултации и обучения. С дейността и анализите си СЖС България  доказва съответствието на стоките с изискванията по договорите, подпомага бързината и ефикасността при извършването на търговските сделки, спомага за  намаляването на рисковете и улеснява кредитните процеси.

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia