• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Спорт и отдих
    • На ски
    • Авто гуми
    • Автомобили
    • Екскурзии
    • Спорт
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2019
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2020
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2021

Анкета

Трябва ли да се публикуват марките на опасни храни и стоки?

ДА, при наличие на обосновани съмнения за опасност
ДА, но само когато безусловно се докаже, че стоката е опасна
НЕ, така се накърняват правата на производителя
НЕ, контролните органи трябва да работят на спокойствие

Гласувай

Начало

Related content:

Кол-суматори
Активни потребители 2014
Активни Потребители 2013

Евробарометър за правата на потребителите в България

EU flag                               AC

 

Изследването потвърждава успеха на кампанията „В ЕС вие имате потребителски права! Отстоявайте ги!”, финансирана от Европейската комисия
 
Около три четвърти (74%) от българите са запознати с поне едно специфично послание на информационната кампания „В ЕС вие имате потребителски права. Отстоявайте ги!”, показва проучване на Евробарометър. Кампанията се проведе от януари до декември 2010 година и имаше за цел да популяризира потребителските права на българите, дейността на Асоциация „Активни потребители” и на Европейския потребителски център – България. Кампанията се осъществи с експертната и финансова помощ на Европейската комисия и е част от нейните усилия българските граждани да се възползват реално от правата си на европейски потребители.

Повечето хора, които си спомнят посланията на кампанията, твърдят, че са ги видели по телевизията (92%). Чрез Интернет са се информирали 11% от анкетираните, 7% - от членове на семейството, приятели или колеги, 4% - от радиото, вестници и списания. Брошури и листовки са споменати от 2%. Сред анкетираните има хора, които са се обръщали към Асоциация „Активни потребители” за помощ. По-голямата част от тях са удовлетворени от предоставените съвети и услуги, и биха препоръчали асоциацията на приятели и роднини.

Почти 9 от 10 (88%) българи, запознати с което и да е от посланията за правата на потребителите, дават позитивна оценка на информационната кампания. Около 7 от 10 (69%) чувстват, че кампанията е била полезна за тях, около един от пет (19%) казват, че тя е била много полезна.

Приблизително 8 от 10 (81%) от участниците в изследването, запознати с какъвто и да е вид реклама, съобщение или информация за потребителските права, са съгласни, че посланията са били лесни за запомняне, и сходен дял (80%) са съгласни, че те са били лесни за разбиране. Около две трети (65%) ги смятат за убедителни.

Хората, които твърдят, че помнят послания за потребителски права, са запитани дали могат самостоятелно да опишат съдържанието на някое от тях и съответно:
•    28% заявяват, че помнят послания за потребителски права като цяло;
•    18% могат да цитират точния слоган “В ЕС вие имате потребителски права! Отстоявайте ги!”;
•    15% споменават потребителските права във връзка с поправка на мобилни телефони;
•   14% споменават съобщения за проблеми с потребителски права, свързани с потребителски кредит или банки;
•    11% си спомнят съобщения за “измама на потребители”;
•    и 9% си спомнят съобщения за потребителски права и пакетни услуги за почивка и отсядане в хотели.

Тези, които не са посочили спонтанно слогана на кампанията, са запитани дали си спомнят послания за отстояване на потребителските права, според които не трябва да се позволява продавачи, магазинери и доставчици на услуги „да ви пързалят”, „да ви правят на маймуни”, „да ви пращат за зелен хайвер”. Оказва се, че повечето си спомнят слогана и свързаните с него идиоми след прочитането им (62%).

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Проекти |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia