• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Спорт и отдих
    • На ски
    • Авто гуми
    • Автомобили
    • Екскурзии
    • Спорт
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2019
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2020
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2021

Анкета

Трябва ли да се публикуват марките на опасни храни и стоки?

ДА, при наличие на обосновани съмнения за опасност
ДА, но само когато безусловно се докаже, че стоката е опасна
НЕ, така се накърняват правата на производителя
НЕ, контролните органи трябва да работят на спокойствие

Гласувай

Начало

Related content:

Кол-суматори
Активни потребители 2014
Активни Потребители 2013

Нашите пари, нашите права

 
  На 15 март 2012 светът празнува Денят на потребителя под мотото „Нашите пари, нашите права”. През тази година се навършват точно 50 години от речта на Кенеди пред Конгреса в САЩ, в която са прокламирани основните потребителски права.

„Правото на избор - да може да се избира измежду набор от продукти и услуги, предлагани на конкурентни цени, с осигурено задоволително качество.”
  Това е едно от четирите първоначални права на потребителите, изложени от американския президент Дж. Ф. Кенеди на 15 март 1962 г.

  Асоциация „Активни потребители” се присъединява към инициативата на Потребителския интернационал за ефективна конкуренция в един от най-важните сектори за потребителите и икономиката – финансовите услуги.  В инициативата вземат участие 220 потребителски организации в целия свят.
  Потребителските организации апелират за свободен избор на потребителя на финансови услуги и свободната конкуренция на пазара на финансови услуги. Свободният избор от широк набор от финансови продукти и услуги е най-лесният път към най-добрите оферти за потребителя. В същото време „задължава” финансовите институции да предлагат най-добри условия на най-добра цена, високо качество на обслужване и социална отговорност. Потребителите трябва да могат да "гласуват с портфейла си", ако чувстват, че не са третирани справедливо от доставчиците на услуги.
  Правото на избор на финансови услуги сега е възпрепятствано от липсата на реална конкуренция между банките, породена от непрозрачна информация,    неравноправни договорни условия и високи такси за прекратяване. За много потребители комуникацията с банките, договарянето на разумни и гъвкави условия се оказва невъзможно. Проведено скоро изследване на Европейската комисия във всички държави в ЕС показа, че 8 от 10 потребители изпитват трудности  при различни операции, свързани с банки – вземане на кредит, рефинансиране, откриване на банкова сметка, банкови преводи и т.н. Също така проблем се оказват неоправданите в много случаи банкови такси, ниско ниво на обслужване и безотговорно поведение на банковите служители.

  „Активни потребители” апелира банките – Позволете на потребителите да направят своя свободен избор при най-добри условия!

      Някои факти:
•    В ЕС само 9% от потребителите са сменили обслужващата ги банка през 2007-2008, докато 25% са сменили застрахователя, а 22% - Интернет доставчика си.
•    В Австралия, 7.6% са преместили сметките си в друга банка.
•    В Китай, проучване разкрива, че повече от 40% са недоволни от необосновани такси.
•    Във Великобритания, Агенцията за финансови услуги е получила над 1,7 млн. жалби от потребители само през втората половина на 2010 г.
•    Във Франция 15% от потребителите искат да сменят своята банка, но само 5% са успели да го направят.



Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Проекти |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia