• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19

    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Как да избираме дезинфектант
  • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
  • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
  • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
  • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
  • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
  • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус

  • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Здравният съюз и поуките от COVID-19

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > COVID 19 > Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус

Публикуван на: 09/12/2020
Tweet
photo

Продължаващата месеци наред извънредна епидемична обстановка и обявеното от 28 ноември 2020 г. ново затваряне на държавата, поставя на дневен ред въпроса за правата на потребителите на туристически услуги при отмяна или отлагане на пакетно туристическо пътуване поради COVID-19.

Когато сте закупили пакетно пътуване, което поради разпространението на COVID-19 бъде отменено до 31 декември 2020 г. , като потребители, вие имате нормативно разписани права в чл.25 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г., и за преодоляване на последиците (накратко Закона).

Водещото в Закона е защитеното право на потребителя да получи обратно парите си при нереализирано пътуване, независимо от общото правило, че при възникване на непреодолима сила, каквато е COVID пандемията и обективно наложената забрана за пътувания и почивки, организаторът/туроператорът не носи отговорност за неизпълнението. Законодателят обаче прави възможно връщането на парите за отменено поради COVID пътуване, при спазване на няколко ясно очертани стъпки.

Първо, с оглед защитеното право на избор на потребителя, той има възможност да получи ваучер за същата дестинация, но при планирана нова дата. Друга възможност е, да получи ваучер за друга, сходна дестинация – заместител, при същите или по-благоприятни условия, за съответна нова дата. И ако, въпреки тези предложения, същите се окажат неприемливи за потребителя, и между двете страни не се постигне споразумение, туроператорът следва да възстанови до 12 месеца, считано от датата на отмяната на пътуването, всички плащания, които е получил от пътуващия или от негово име.

Така, с последно направената редакция в Закона, в сила от 11.08.2020 г., за потребителите се дадоха гаранции, че могат да договарят с туристическите фирми условията за бъдещи пътувания и ако откажат заместващи предложения,  да могат да получават обратно дължимите им пари, макар и в срок до 12 месеца от датата на отмяната на пътуването. Тъй като законодателят е посочил и крайна дата, до която могат да бъдат отменяни туристически пътувания – 31.12.2020 г., то съответно - крайната дата, до която следва да бъдат върнати дължимите на потребителите пари е 31.12.2021 г.

#Нашият съвет

1. Търсете споразумение - с оглед дългите срокове за връщане на дължимите пари при отменено пътуване/почивка (до 12 месеца от отмененото пътуване) и предвид сложната икономическа обстановка, разумното решение би било с вашия туроператор да постигнете споразумение за намиране и осъществяване на най-благоприятното туристическо пътуване-заместител, което може да се окаже едно по-изгодно и приятно преживяване.

2. Направете си застраховка - при всяко следващо бъдещо споразумяване за закупуване на туристически пакет, съветваме да сключвате застраховка „Отмяна на пътуване”, която дава гаранции и защити при евентулно възникнали неблагоприятни за потребителя събития.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia