• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19

    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Как да избираме дезинфектант
  • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
  • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
  • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
  • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
  • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19

  • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
  • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Здравният съюз и поуките от COVID-19

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > COVID 19 > Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19

Публикуван на: 01/12/2020
Tweet
photo

От 28 ноември т.г. влизат в сила нови ограничителни мерки поради пандемията от COVID-19. Какви са правата ви при отмяна или отлагане на концерти или други културни събития на живо и спорт, за които вече сте закупили билети?

При закупени билети за концерт например, директно от организатор на събитието или от търговци на дребно (например от Eventim, Тикетпро и др.), можете да се възползвате от някои потребителски права.

Обръщаме внимание, че пандемичната обстановка се приема като непредвидено обстоятелство/ форсмажор/ непреодолима сила. Съгласно законовите разпоредби в сферата на гражданските и търговски отношения, за да се позове на форсмажор, страната, която е отговорна за организиране и провеждане на едно събитие, следва да е сключила договор (т.е. да е продала билети) преди възникване на непредвидено или непредотвратимо обстоятелство/момент, което прави изпълнението невъзможно. В условията на пандемията от COVID-19, хипотезата на непреодолима сила настъпва при налагане на ограничителни мерки от държавни органи (например Заповед № РД-01-677/25.11.2020 г. на министъра на здравеопазването или извънредното положение от 13 март 2020), с които се препятства страната да изпълни договорните си задължения. Това означава, че изпълнението е станало обективно невъзможно. Изключително важно е страната, която се позовава на непреодолимата сила да не е изпаднала в забава към момента на настъпване на форсмажора, защото в противен случай тя не би могла да се позове на него. Друг съществен детайл е, че при възникване на непреодолимата сила и при отлагане/отмяна на събитието, организаторът трябва по подходящ начин да предупреди другата страна (онази, която е закупила билет) за отлагане или отмяна на събитието, в противен случай дължи обезщетение за настъпване на вреди. (чл.306, ал.3 от Търговския закон).

Ако отлагането или отмяната на събитието е свързано със субективен фактор и не при условията на непреодолима сила/форсмажор, организаторът на събитието е отговорен на общо основание и би следвало да предприеме съответните действия за връщане в най-кратки срокове на парите, платени за закупен билет/билети.

При така действащите правила и във връзка с възникналата пандемична обстановка обаче, за потребителя е изключително важно да проследи информацията, която предоставя съответният организатор на събитията.

Възможни са няколко хипотези:

1. Организаторът да обяви отлагане за друга дата, като билетите важат без или при заверяване на мястото, от където билетът е закупен. В този случай потребителят ще получи изпълнение, макар и по-късно във времето и след като са отпаднали непреодолимите обстоятелства.

2. Организаторът да обяви отмяна, като в този случай следва да проверите както описаното върху билета, така и на убебсайта на организатора или на мястото, от където сте закупили билета, какви действия да предприемете.

На интернет страницата на Ивентим БГ (https://www.eventim.bg) например, е публикувана информация относно стъпките, които потребителят следва да предприеме, за да поиска връщане на парите си, или да направи презаверка на билет за нова дата, или да уточни дали билетите важат без заверка за новата дата и т. н.

Пак там е дадена подробна информация за хипотезата как да се възстановят парите при отменено или отложено събитие. Така, ако билетите са закупени посредством партньорската мрежа на Eventim.bg, сумите се възстановяват от конкретния обект, от където са закупени, или се връщат на адреса на централния офис на Ивенттим БГ, при посочване на банкова сметка, по която да бъде възстановена сумата, заедно с име на титуляр на сметката и телефон за връзка.

Ако билетите са закупени от сайта на Ивентим БГ с кредитна карта, билетите трябва да се изпратят до централен офис на Ивентим БГ и до 7 работни дни ще бъде възстановена сумата по кредитната карта, с която са закупени.

Билетите могат да се върнат и по пощата, на адрес до централния офис на Ивентим БГ, като се посочи банкова сметка, по която да бъде възстановена сумата, с наложен платеж или по банков път, като задължително се посочва името на титуляра на сметката и телефон за връзка.

Нашият съвет

Свържете с компанията, която ви е продала билетите, за да уточните дали събитието се отлага за друга дата, дали билетите важат със заверка или без. Ако се окаже, че събитието се отменя, следва да поискате възстановяване на сумата по ред, който уточнявате с търговеца.

 

В настоящите условия на съчетание на пандемична с икономическа криза не би било реалистично, при отмяна на събитие да се очаква незабавно възстановяване на сумата. Особено ако отлагането се случва в момент, близък до обявяването на форсмажор и на фона на вече изплатени хонорари, наем на зала, самолетни билети, реклама и др. В този случай е разумно да се обсъди с търговеца както възможностите за връщане на билетите, така и варианти за замяна на отложеното събитие с други не по-малко интересни и значими събития. Всичко е въпрос на споразумение и взаимоизгодни условия, които могат да се постигнат с желание и разбирателство от двете страни. В противен случай, може да се наложи да прибегнете до съдебна процедура за връщане на заплатените суми, което обикновено е бавно и скъпо начинание.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia