• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2023-2024 > Бюлетин 2023 > Седмичен бюлетин брой 13 (435)

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Седмичен бюлетин брой 13 (435)

Публикуван на: 03/04/2023
Tweet
photo

   Мобилните оператори с подарък от правителството за 86 милиона   

     Тази седмица правителството все пак прие намаляване на таксите за ползване на радиочестотен спектър от мобилните оператори с 40%, за което ви информирахме преди около месец. Нарекоха го "реформа за развитие на 5G мрежата". Министър Христо Алексиев я обясни така: "очакваните еднократни приходи за 2023г са близо 130млн. лв., а ежегодните, които ще се плащат от мобилните оператори, ще са в размер на близо 8 млн. лв.".

    По-честно беше да ни каже следното:

    Ако таксите не бяха намалени с 40% държавата щеше да събере 216 млн. тази година и по 13 млн. на година след това.

    Така мобилните оператори нямаше да получат подарък на стойност 86 млн. за тази година и по 5млн на година след това. Може би нямаше да направи толкова неприлично впечатление, ако месец по-рано те не бяха индексирали цените си с пълния размер на инфлацията.

    Вместо действия срещу пълната индексация на цените на операторите правителството осигурява солидна държавна подкрепа на проспериращи частни компании - цяла година субсидиране на сметките за електроенергия и сега още милиони за десерт.

    Отсега можем да се обзаложим, че в края на годината операторите ще отчетат рекордни финансови резултати. А за вас, вероятно вече подготвят новите цени през следващата година.

              

   CLEAR-X вече и в България    

    Асоциация Активни потребители за първи път у нас започна кампания за колективна покупка на климатици. Защо точно на тях? Защото са алтернативен вариант на скъпата енергия, осигуряват икономии за домакинския бюджет и инвестицията в тях може да се възвърне за 2-3 години. Освен това асоциацията осигурява безплатно резултатите от тестове за качеството на предлаганите уреди, допълнителна информация за тяхната поддръжка и експлоатация. Кампанията е част от проекта CLEAR-X.

DOLEN-BANER.png

    Груповатa покупка се извършва като онлайн кампания, така че цялата комуникация
ще се осъществява чрез уебсайта и имейла. Своята регистрация може да направите на уебсайта www.obstapokupka.online. Регистрирайте се безплатно за участие в груповата покупка възможно най-скоро. След няколко седмици ще получите оферта за групова покупка по имейл адрес. По това време ще решите дали да закупите оборудването или не. Можете да закупите директно от доставчика. Решението ще бъде ваше. Складовите наличности са ограничени.

Какво представлява CLEAR-X?

    CLEAR-X е проект, финансиран по програмата на ЕС „Хоризонт 2020“, целящ да улесни потребителите при закупуване и инсталиране на технологии за възобновяема енергия в техните домове.

 

Какви са целите на CLEAR-X?

    В основата на проекта CLEAR-X са колективните покупки, свързани с възобновяема енергия и енергоефективни устройства като соларни панели и термопомпи. По една или две сделки ще се проведат в България, Кипър, Литва, Северна Македония, Словакия и Словения през цялата година. Потребителите ще могат да се регистрират в кампаниите за колективна поръчка и да бъдат подпомогнати по време на процеса по закупуване. Всички устройства ще преминат тестване, за да се установят най-добрите продукти на пазара. Потребителите ще ползват по-ниска цена поради естеството на колективната поръчка.

 

Как CLEAR-X ще е от полза за потребителите?

    Целта на CLEAR-X е да насърчи европейските граждани да участват в прехода към възобновяема енергия, част от климатичните цели на Европа. Проектът е в съответствие с наскоро публикуваната „Стратегия за слънчевата енергия“, която се стреми да подсигури достигането на пълния потенциал на соларната енергия при изпълняването на климатичните и енергийни цели на европейската „Зелена сделка“, както и на целия „Подготвени за цел 55“ пакет, публикуван през 2021 година.

    Въпреки че много граждани желаят да участват в енергийния преход и да имат активна роля в борбата с климатичните промени, много от тях не знаят откъде да започнат – от кого да потърсят съвет, кои продукти са най-подходящи за техния дом или климат, коя марка предлага продукти от най-високо качество, кой ще извърши инсталацията и т.н. CLEAR-X е предназначен да направи целия този процес по-лек за потребителя.

    Освен че ще позволи на потребителите да имат по-активна роля в достигането на климатичните цели на Европа, добрите новини са, че чрез въвеждането на тези технологии ще се намалят и разходите на потребителите. Това от своя страна помага на уязвими потребители да се измъкнат от енергийна бедност. Още повече, че увеличеното производство на възобновяема енергия ще направи потребителите по-малко зависими от променливите цени на вносния газ и ще подобри тяхната енергийна сигурност – проблем, който в момента е по-наболял от всякога.

 

Кои продукти са включени в проекта?

    Кампаниите за тестване на продукти и за колективни покупки обхващат термопомпи, слънчеви (PV) панели, климатици и „сушилни с термопомпа“ (които са по-ефективни от „традиционните“ сушилни). Всички тези продукти не са налични във всяка една държава – партньорът по проекта ще реши върху кои продукти да се фокусира по време на своята кампания, на база популярността и ползите от продукта в тяхната държава. На всички включени продукти ще бъде направена проверка за качество от Международни потребителски изследвания и тестове (ICRT), за да се подберат най-висококачествените марки, налични във всяка държава

 

Какво още включва проектът?

    Освен кампаниите за колективни покупки, проектът също така прави и преглед на европейското и националното законодателство, за да проучи как различните закони могат да бъдат най-добре изработени и приложени, за да се гарантира, че все повече и повече европейски потребители са заинтересовани и подпомагани да станат prosumer-и (потребители, които произвеждат енергия). Това е уредено от една страна в законите на ЕС за възобновяема енергия, от друга - в националните разпоредби, свързани с разрешението за поставяне на соларен панел на покрива на жилищен комплекс. Повече информация относно този аспект на проекта можете да намерите тук .

 

   Право на ремонт: нови правила за потребителите   

   Европейската комисия прие ново предложение за общи правила за насърчаване на ремонта на стоки, с които ще се постигнат икономии за потребителите и ще се подкрепят целите на Европейския зелен пакт, като наред с другото се намалят отпадъците. През последните десетилетия замяната често се ползваше с приоритет пред ремонта при повреда на продуктите, а потребителите нямаха достатъчно стимули да ремонтират стоките след изтичането на законоустановената гаранция.

Към статията

 

  BEUC: Кои твърдения за храните трябва да бъдат забранени   

   Подвеждащите твърдения за „въглеродно неутрални“ са широко разпространени в хранителния сектор и объркват потребителите, показва „снимка“, направена в 10 държави и разпространена от Европейската потребителска организация BEUC.

Към статията

 

   Как отпадъците могат да ни бъдат полезни?   

     В днешното видео ще се запознаем с компостирането и какви са неговите ползи. Ще ви представим вариант, който можете да приложите в домашни условия. Информацията в това видео е в съответствие с основните принципи на този процес, подготвени от експертите на Министерството на околната среда и водите.

 

 

  „Активни потребители“ и в медиите  

Формула срещу високите цени: Купуваме си климатик групово (marica.bg)

Колективно пазаруване на климатици - средство за справяне с инфлацията - Bloomberg (bloombergtv.bg)

Работи ли сайтът за сравняване на цените на храните - Потребители - www.pariteni.bg

Богомил Николов: Салата "Снежанка" вече не се прави с кисело мляко, много е скъпо (24chasa.bg)

Потребители смъмриха мярка срещу спекулата с цените на храните - Бизнес — Новини Стандарт (standartnews.com)

 

  Пазарът в цифри 

  • НСИ съобщи, че през януари оборотът в търговията на дребно нараства с 1.8% спрямо декември 2022 г. и с 5.6% спрямо година по-рано.
  • Спрямо декември нарастването на оборота в търговията с нехранителни стоки е с 2.6%, при храните, напитките и цигарите ръстът е с 2.0%, а при автомобилните горива има минимален спад от 0.2%.
  • В първия месец на годината има ръст на оборотите в магазините за дрехи и обувки - 8.7%.
  • Намаление се наблюдава при търговията на дребно чрез поръчки по пощата, телефона или интернет - с 2.8%.
  • През януари 2023 г. в сравнение със същия месец на 2022 г. оборотите на търговците на нехранителни стоки нарастват с 8.5%, на бензиностанциите - с 8.1%, а при храните, напитките и цигарите - с 0.2%.
  • Най-съществен годишен ръст на оборота е отчетен при търговията на дребно с текстил, облекло, обувки и кожени изделия - с 52.8%, търговията на дребно с битова техника, мебели и други стоки за бита - с 12.6% и търговията на дребно с разнообразни стоки - със 7.8%.


   Календар на потребителя   

На 4 и 5 април в София Тех Парк ще се състои  Balkan eCommerce Summit  и ще събере на едно място представители на онлайн бизнеса от целия Балкански полуостров. На конференцията ще присъстват повече от 450 собственици на магазини за онлайн търговия, логистични експерти и предприемачи от 12 държави. Той е  отлична възможност за ползотворен нетуъркинг, защото на него ще бъдат топ търговци, експерти и провокиращи размисъл лектори в бранша от различни балкански страни.

На 7 април Обучителен център "Темида" организира онлайн семинар на тема: „Нов Закон за защита на лицата, подаващи сигнали или публично оповестяващи информация за нарушения“.

Европейският парламент работи по създаването на Социален фонд за климата, чиято цел е да подобри достъпа на всички европейци, особено тези в уязвимо положение, до енергия на приемливи цени. Фондът ще финансира конкретни мерки за справяне с енергийната и мобилната бедност в краткосрочен и дългосрочен план.

Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia