• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.

  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2017 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.6, 10.02.2017 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.6, 10.02.2017 г.

Публикуван на: 10/02/2017 Последна редакция: 01/03/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 6.2017 (126)

Предизвикателството да те обезщети монополист

Аварията на Топлофикация София от 5 февруари 2017 разголи пълната готовност за пълна безотговорност към клиентите. За какво става дума?

  1. Дружеството обяви, че абонатите могат да подават жалби с претенции за неустойки. Поставиха и срок – 1 март, защото запаметените данни щели да се нулират. След това щели да извършат проверка и съставят протокол, в присъствието на жалбоподателя.

Не се приема – компенсирането трябва да става автоматично, няма да ви се молим.

  1. Неустойката щяла да се изчисли в съответствие с действащите Общи условия на дружеството.

Не се приема – вижте колко изпразнена от съдържание е клаузата от Общите условия:

Чл. 39. (1) Когато по вина на Продавача повредите в топлопреносната мрежа или абонатната станция не са отстранени в срок от 48 часа, той дължи неустойка в размер на стойността на недоставената топлинна енергия за периода на закъснението.

Да опитаме да сметнем неустойката. Според текста, тя е стойността на недоставената топлинна енергия за периода на закъснението, т.е. неустойката е равна е на 0 (нула), тъй като стойността на недоставената енергия е 0.

За какво призоваваме институциите

  1. Столичният общински съвет (като принципал на дружеството) да обсъди и приеме размер на обезщетение, независимо от Общите условия, с което да задължи дружеството да компенсира всички засегнати – автоматично, без молби и заявления.
  2. Комисията за енергийно и водно регулиране да стартира процедура по изменение на Общите условия на Топлофикация София за конкретизиране на обезщетенията по аналогия с Общите условия на електроразпределителните дружества, където тя се определя като твърда сума за всеки 12 часа без услуга.

Малките тайни на сметката за ток  

     Над една трета от сметката за ток на домакинството отива за отопление. При сегашната студена зима тя ще е и по-голяма. За декември плащаме средно с 15 % повече, а дължимото за ледения януари тепърва ще ни изненадва.

  • Разходът за отопление и охлаждане на дома заема 43 на сто от сметката за ток.  
  • 12 % от нея „изяжда“ затоплянето на вода.
  • Осветлението харчи 11 % от общата сметка.
  • Домакинските уреди – 17 %.
  • Компютрите и другата електроника – 9 %.

Как да намалим разходите за енергия у дома? Прочетете няколко статии от aktivnipotrebiteli.bg

Как да пестим топлинна енергия?

Парадокси: Електроразпределение съветва как да пестим енергия

Сменете си крушките

Да спестим енергия

Потвърдиха заповед на КЗП срещу нелоялна продажба на Prima карти

      Върховният административен съд потвърди заповед на Комисията за защита на потребителите (КЗП) за забрана на нелоялна търговска практика на „Мобилтел” ЕАД при продажбата на предплатени карти за мобилни услуги. Tелекомът умишлено е премълчавал важно условие, според което при закупуване на предплатени пакети услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност. Сведенията за това са фигурирали само на интернет страницата на мобилния оператор. Липсвала е обаче в офисите му и върху опаковката на картите Prima, където би била полезна на потребителя непосредствено преди вземането на решение за покупка. В търговския обект е било налично единствено неактуално ръководство, според което при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си картa. По този начин потребителят остава с впечатлението, че ще може да ползва сумата по своята сметка през целия период на валидност на картата. Наложена е санкция в размер на 10 000 лв.

„Потребителската коница“ по БНТ 2

Нашите победители

Редовните ни зрители  знаят, че предаването проведе конкурс за зрителите по повод на Месеца на спестовността. В нашата анкета ви попитахме как управлявате личните и семейните си финанси. Най-пълни и интересни отговори получихме от: Доротея  Божич от София, Валя Кунева от Враца, Благой Димитров от Велико Търново, Полина Величкова от София, Едмонд Рангелов от Перник и Антон Митов от София.

Запознайте се с тях в "Потребителската кошница" на 11 февруари от 13 ч.

 

Вижте още материали от предаването "Потребителската кошница" по БНТ.

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia