• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало

Още по темата:

Наші права споживача в ЄС: рахунки за комунальні послуги та права під час подорожі
Наші права споживача в ЄС: оренда та банківські рахунки
Наші права споживача в ЄС: покупки в Інтернеті та договори з мобільними операторами

Потребителски SOS

 

Цели на проекта

Обща цел:

  • Да допринесе за развитието на повишаване на равнището на потребителската защита в Сърбия чрез прилагането на европейските политики и на законодателство в областта.

Специфични цели:

  • да се създаде възможност потребителските организации в Югоизточна Сърбия да се развиват и натрупат опит в европейското законодателство за защитата на потребителите;
  • да се създаде мрежа и активно партньорство с българската организация на потребителите, водещи до обмен на ноу-хау и практически опит по горещи теми от европейския дневен ред за защита на потребителите, националните политики и образованието на потребителите;
  • да се повиши нивото на информираност на обществеността в Югоизточна Сърбия за политиката на ЕС относно правата на потребителите.

 

Дейности 

  • Разкриване на потребителски приемни в градовете Ниш, Лесковац, Враня, Пирот, Зайчар, Бор и Прокупле, които предоставят информационни материали, информация по конкретни въпроси, устни и писмени консултации, правна консултация в специални случаи и т.н. работят пет дни в седмицата.
  • Обучение на персонала - консултантите в потребителските центрове са обучени за целите на работата им от български експерти, работещи в АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ.
  • Създаване на Наръчник за потребителски центрове - той предоставя информация, която е много ефективна за подпомагане работата на експерти и активисти на неправителствени организации за изпълнение на задачи, пряко свързани с решаване на потребителски проблеми.
  • Специализирано потребителско списание - то се издава на всеки два месеца и предоставя ценна информация по актуални теми като потребителски новини, опасни продукти, цени и гаранции, качество и безопасност на храните, права на потребителите, сравнителни тестове на продукти, услуги от обществен интерес, заблуждаващи реклами и т.н.

Вижте 6 броя на специализираното потребителско списание:

 Брой 1

Брой 2

Брой 3

Брой 4

Брой 5

Брой 6

 

AP

  • 12 информационни брошури - те спомагат за повишаване на обществената информираност относно изискванията на директивите на ЕС, които са въведени в сръбското законодателство в новия Закон за защита на потребителите, приет през 2010 година.

Темите на информационните брошури са:

-          Таймшеъринг

-          Обявяване на цени

-          Продажби от врата на врата

-          Продажби от разстояние

-          Електронната търговия

-          Неравноправни клаузи в договорите

-          Гаранции

-          Пакетни почивки

-          Нелоялни търговски практики

-          Реклама

-          Безопасност на стоките

-          Колективни потребителски искове

  • Издаване на новия Закон за защита на потребителите - тази дейност има за цел да улесни работата на държавни органи и неправителствени организации в тяхната ежедневна работа. Необходима е също така, с цел да помогне на потребителите да учат и да защитават правата си
  • Сравнителни тестове на продукти - сравнителните тестове на продукти са популярно средство за защита на интересите на потребителите. Пет сравнителни тестове ще бъдат проведени в рамките на проекта, включително пет-често се консумират продуктови групи (например - мед, хляб, колбаси, сирена, тоалетна хартия), които ще бъдат избрани в съответствие с резултатите от експертизите.
  • Разработване на уебсайт на проекта - този информационен и аналитичен инструмент създава възможност организациите на потребителите да публикуват редовно информация, която да бъде лесно достъпна за широк кръг от потребители. Посетете информационния сайт от тук.
  • Публична дискусия / семинар - това събитие има за цел, да обмени опит в областта на защитата на потребителите между български и сръбски организации на потребителите, държавни органи и журналисти.

  - В рамките на проекта се проведе обучение на сръбски експерти в гр. София, което включи посещения и презентации в Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР), Комисия за защита на потребителите (КЗП) и Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН). Повече информация за проведеното обучение можете да намерине тук.

- Проведен бе и семинар в гр. Ниш с дискусии и лекции на експерти в областта на потребителската защита. Повече информация за проведеното обучение можете да намерине тук.

  • Публичност - тази дейност се предвижда да осигури по-голяма публичност и разпространение на постиженията към други хора или организации.

 

Партньори

 

Основната роля на Българската национална асоциация АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ като водеща организация е да се сподели опита си, натрупан по време на процеса на присъединяване към ЕС. Тя ще отговаря за цялостното управление на проекта в подкрепа на партньорските организации, в изпълнението на всички дейности, организиране и домакинство на работно посещение в България, осигуряване на информация и помощ за партньорските организации при изготвянето на информационни материали, осигуряване на експерти / лектори от България за семинар в Сърбия, създаване на Наръчник за потребителски центрове, създаване на информационни материали (банери, информационна брошура и рекламни торбички), предоставяне на експертна помощ за провеждането на сравнителни тестове (методология) и на потребителско списание (концепция, съдържание и дизайн); разработване на софтуер за интернет информация.

 

forum

Център за защита на потребителите ФОРУМ (партньорска организация от Ниш, Сърбия) е отговорна за организиране на семинар в Сърбия; координация на дейностите на потребителските центрове в Ниш, Пирот, Зайчар и Бор, създаване на потребителско списание; разпространение на всички информационни материали; поддръжка на интернет модул за информиране на потребителите, осигуряване онлайн разпространение на резултатите от проекта.

 

gopl

Градска организация на потребителите Лесковац (партньорска организация от Лесковац, Сърбия) е отговорна за координация на дейностите на потребителските центрове в Лесковац, Вране и Прокупие, създаване на информационни брошури, книга с потребителското законодателство; разпространение на всички информационниматериали.

 

Информационна брошура за проекта вижте тук.

Интернет страница на проекта:

www.aktivnipotrosaci.info

 

EU flag

Делегация на Европейския съюз в Република Сърбия, под финансиране на проект по прграма “Strengthening Serbia-EU Civil Society Dialogue”

 

   

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia